سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

تنظیم دمای گرمایش از کف

Rate this post

در این مطلب، با نحوه تنظیم دمای گرمایش از کف آشنا می شویم تا بتوانیم کارایی بهتری از این تکنولوژی در ساختمان خود کسب کنیم. در فصل سرد، به خصوص در اوایل و در انتهای فصل، در طول شبانه روز ممکن است دماهای مختلفی را تجربه کنیم و برای همین هم، تنظیم دمای گرمایش از کف باید در دسترس بوده و تنظیم آن راحت باشد.

در مطالب دیگر، با خود گرمایش از کف و تعریف آن، انواع آن، نحوه استفاده گرمایش از کف در استخر و جکوزی، مقایسه آن با رادیاتور و… آشنا شدیم. اکنون می خواهیم بدانیم در صورتی که این تکنولوژی را نصب کردیم، چطور باید با دمای آن را تنظیم کرد و با انواع روش های آن آشنا می شویم.

نحوه تنظیم دمای گرمایش از کف

تنظیم دمای گرمایش از کف به سه روش قابل انجام است که هرکدام تکنولوژی خاص خود را دارد. این سه روش عبارتند از:

  • تنظیم دما به صورت دستی
  • تنظیم اتوماتیک به صورت مکانیکی
  • تنظیم اتوماتیک به صورت برقی

تنظیم دمای گرمایش از کف دستی

اولین و ساده ترین راه برای تنظیم دما، به صورت دستی است. در معرفی روش کار سیستم گرمایش از کف، اشاره کردیم که لوله های تعبیه شده در کف ساختمان، پیش از آنکه به منبع ایجاد گرما متصل شوند، به یک دستگاه به نام کلکتور وصل می شوند. در حقیقت، لوله ها به صورت تجمیعی در کلتکور جمع می شوند و به صورت یک تک لوله، به منبع وصل می شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای گرمایش از کف می توانید با شماره های 02177959046 -02177958135 با گروه ماناست تماس بگیرید.

در این کلکتور، برای هر خروجی یک شیر قطع و وصل تعبیه شده است. شما می توانید با استفاده از این شیرها، گرمای منتقل شده در هر بخشی از ساختمان را مدیریت کنید. به همین دلیل است که در زمان نصب سیستم گرمایش از کف، باید جعبه کلکتور در قسمتی از ساختمان تعبیه شود که دسترسی همیشگی به آن آسان باشد.

مزیت ها

این روش، مزیت خاصی چندان متفاوتی که بتوان آن را به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفت، ندارد. هزینه پایین را شاید بتوان بهترین مزیت آن دانست.

سه روش برای تنظیم دمای گرمایش از کف وجود دارد

تنظیم اتوماتیک به صورت مکانیکی

طبیعتا این روش نسبت به روش دستی جدیدتر بوده و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. در این روش هم از شیر قطع و وصل استفاده می شود ولی شیر، در کلکتور قرار نمی گیرد. بلکه شیر درون دیوار تعبیه می شود و یک ترموستات حرارتی بر روی آن قرار می گیرد. با استفاده از این ترموستات، می توانیم فضای ساختمان را در یک دمای خاص نگاه داریم و ترموستات به صورت خودکار، انتقال گرما به لوله ها را قطع یا وصل می کند.

نکته اینجاست که در این روش، درون جعبه شیر گرمایشی، یک شیر هم برای تخلیه هوا در نظر گرفته می شود.

مزیت ها

با توجه به استفاده از ترموستات در مسیر، تنظیم دما یک بار انجام شده و در ادامه به صورت مکانیکی مدیریت می شود و لازم نیست به آن سر بزنیم.

بیشتر بخوانیم: هیتر تابشی گرمایشی چیست و کجا استفاده می شود

تنظیم اتوماتیک به صورت برقی

جدیدترین روش برای تنظیم دمای گرمایش از کف، روش برقی است. در این روش، سیستم گرمایشی هر اتاق از ساختمان به صورت جداگانه به سنسورهای برقی وصل می شود. فرد می تواند دمای هر اتاق را تعیین کرده و سنسور به صورت هوشمند، به مانند یک دماسنج، دمای تعیین شده را حفظ می کند.

مزیت ها

این روش، به دلیل هوشمند بودن و جدیدتر بودن، کارایی بیشتری داشته و دقیق تر عمل می کند.

سوالات متداول

  • آیا دمای گرمایش از کف قابل تنظیم است؟

بله دمای گرمایش از کف کاملا قابل تنظیم بوده و فرد تا حدودی می تواند دمای هر قسمت را ساختمان را به صورت جداگانه تنظیم کند.

  • چه روش هایی برای تنظیم دمای گرمایش از کف وجود دارد؟

سه روش برای تنظیم دمای گرمایش از کف وجود دارد: به صورت دستی، مکانیکی و برقی.

  • کدام روش تنظیم دمای گرمایش از کف بیشترین کارایی را دارد؟

هر سه روش بسته به شرایط ساختمان و خواسته های سفارش دهنده، کارایی خاص خود را دارند. روش برقی جدیدترین روش موجود در بازار بوده و شاید بتوان این روش را بهترین راه برای تنظیم دمای گرمایش از کف دانست.

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره اجرای گرمایش از کف با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من