سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

هیتر تابشی گرمایشی چیست و کجا استفاده می شود

4/5 - (1 امتیاز)

هیتر تابشی لوله ای یکی از پرکاربردترین سیستم گرمایش صنعتی است که بخاطر هزینه پایین خرید و بازدهی بالا بسیار پراستفاده می باشد. هیتر تابشی را می توان برای انواع کاربری های صنعتی و عمومی اعم از رستوران ها، سوله های صنعتی بزرگ، انبارها، پارکینگ های عمومی و بسیاری از کاربری های بزرگ استفاده نمود. هیتر تابشی لوله ای به واسطه تولید گرمای مستقیم و آنی، مناسب فضاهایی است که نیاز به گرمایش فوری داشته و شامل شرایط خاص و منحصربه فرد برای نصب می باشد. به طور کلی گرمایش تابشی لوله ای با انرژی گاز کار کرده و دارای چند طراحی متنوع برای انتقال گرما می باشند. در ادامه به بررسی هیترهای صنعتی کارگاهی می پردازیم. با ماناست در ادامه همراه باشید…

هیتر تابشی چطور کار می کند؟

هیتر تابشی لوله ای فرایند تولید حرارت به صورت بخار داغ و مادون قرمز با سوخت گاز پروپان می باشد که در برخی موارد از گاز طبیعی و روغن هم به عنوان سوخت هیتر مورد استفاده قرار می گیرد. دمای ناشی از سوخت در داخل لوله استیل (گرمایش لوله ای) یا سطح سرامیکی (گرمایش انعکاسی و گرمایش از کف)، حرارت مستقیم را با ظرفیت مشخص و شعاع پرتاب به فضا منتقل می کند. در هر دو روش گرمای حاصل از سطح به شیوه حرارت مادون قرمز تولید می گردد.

بازتابنده ها انرژی حاصل از مادون قرمز را به سمت پایین هدایت کرده تا اجسام و کف فضا به مرور گرم شود. به طور کلی دو نوع هیتر تابشی سقفی یک دو نوع هیتر تابشی زمینی توسط شرکت های ایرانی تولید و عرضه می گردند که شامل موارد زیر می باشند:

  • هیتر تابشی لوله ای استیل
  • هیتر تابشی سرامیکی
  • هیتر قارچی (هیتر پاسیو)
  • هیتر زمینی کارگاه ساختمانی
انواع هیتر تابشی

انواع هیتر تابشی

هیتر تابشی لوله ای

هیتر تابشی لوله ای شامل دو مدل خطی و U شکل می باشند که حرارت با گاز شهری و گاز مایع به واسطه فن مکنده هوا درون لوله های آتشخوار در جریان می باشد. حرارت تولید شده به صورت مستقیم پرتاب شده و یک شعاع گرمایشی را در اطراف و کف منطقه به وجود می آرود. لازم به ذکر است که محاسبه ظرفیت گرمایشی هیتر تابشی گرمایشی جهت فروش باید توسط یک متخصص تاسیساتی محاسبه و تایید گردد.

مقاله مرتبط: کدام مشعل موتورخانه را برای دیگ انتخاب کنیم؟

هیتر تابشی سرامیکی

هیترهای تابشی سرامیکی مدل دیگری از گرمایش مستقیم صنعتی به شمار رفته که برخی از آنها در فضاهای عمومی و تجاری باز و نیمه باز مانند رستوران، کافی شاپ، روف گاردن، تراس، آلاچیق و … کاربرد فراوانی دارند. در این هیتر فرایند گرما به وسیله یک موج مغناطیسی از یک سطح به سطح جسم دیگر منتقل شده و به صورت  غیرمستقیم فضای مد نظر را گرم می کند. ابتدا میله های هیتر داغ شده و گرما را به سمت سطح زمین پرتاب می کند. سپس اشعه گرما پس برخورد به سطح زمین به سمت نقاط دیگر منعکس شده و به صورت غیرمستقیم فضا را با گرمایش مطبوع اشباع می کند.

هیتر تابشی قارچی

هیتر قارچی یا همان هیتر پاسیو مقیاس کوچک شده هیترهای تابشی است که به راحتی بر روی زمین قرار گرفته و گرمایش خود را به صورت شعاعی به محیط انتقال می دهد. از این هیترها برای گرمایش روف گاردن، رستوارن و کافی شاپ های باز بهره می برند.

هیتر زمینی کارگاه ساختمانی

این مدل هیترها شعاع و پرتاب گرمایش قوی تری نسبت به هیترهای قارچی دارند و برای گرمایش کارگاه های ساختمانی موقت اعم از ساختمان ها یا سوله های در حال ساخت به کار می روند. از این هیتر بعضا برای خشک کردن مصالح کف و دیوار یا گرمایش کارگران ساختمانی در فصول سرد بهره می برند.

قطعات هیتر تابشی

قطعات هیتر تابشی

اجزای تشکیل دهنده هیتر تابشی

  • لوله آتشخوار
  • فن مکنده
  • سطح منعکس کننده
  • شیر ترکیب گاز شهری و گاز مایع

موارد استفاده از هیتر تابشی لوله های

به طور کلی هیترهای تابشی از 50 سال قبل به عنوان بخاری صنعتی فضاهای نسبتاً بزرگ وارد بازار شدند و به مرور زمان به واسطه پیشرفت تکنولوژی و نوع سوخت از تغییرات عمده ای برخوردار شده اند. گرمایش تابشی لوله ای را می توان نسخه بروزتر شده هیتر های برقی دانست که در مقیاس بزرگ و با سوخت متفاوت شرایط مناسبی برای گرمایش فضاهای بزرگ فراهم می آورد. امروزه فضاهای پرکاربرد هیترهای تابشی عبارتند از:

  • کارگاه های صنعتی
  • رستوران ها
  • مرغداری
  • دامداری
  • سالن های ورزشی
  • گلخانه ها
  • تعمیرگاه های خودرو
  • فضاهای نمایشگاهی
  • پارکینگ های عمومی
  • آشیانه هواپیما و هلی کوپتر

هر کدام از فضاهای فوق دارای یک ضوابط ویژه نصب هیتر تابشی می باشند و نمی توان از یک متود در نصب آنها بهره ببریم. قالباً ضوابط نصب هیترهای تابشی برای فضاهایی با ارتفاع 3 متر، بالاتر از 3 متر یا نظیر آن می باشد. هیتر لوله ای قابلیت تولید گرما تا 300 درجه سانتی گراد را دارد و دو عامل مهم در انتخاب آن نقش اصلی را ایفا می کنند:

  1. محاسبه ظرفیت حرارتی
  2. محل نصب، نوع کاربری و فاصله نصب
گرمایش سالن ورزشی

گرمایش سالن ورزشی

خرید هیتر تابشی حرارتی برای گلخانه

به طور قطع مهم ترین و حساس ترین کاربری برای خرید هیتر تابشی گرمایشی گلخانه ها هستند که تهیه و تعبیه هیتر سقفی برای چنین فضایی بیشترین حساسیت را شامل می شود. به طور تخصصی برای گلخانه هایی که پرورش گل و گیاه را در برنامه خود دارند، هیتر تابشی توصیه نمی شود.

هیتر تابشی به دلیل کاهش رطوبت فضا برای محصول حساسی مانند پرورش گل مناسب نبوده به خشک شدن گل های منجر می شود. اما از هیتر تابشی می توان برای گرمایش پرورش صیفی جات و یا برخی میوه ها استفاده در فصول سرد استفاده نمود. میزان رطوبت سیفی جات و میوه در اکثر فصول زیاد بوده و آسیبی به این گونه محصولات وارد نمی شود. فقط باید عنوان کرد که تیم نصاب متخصص هیتر تابشی را در ارتفاع مناسبی از سقف نصب کرده و از تهویه برای تازه ساخن فضای سالن بهره ببرند.

نکته مهم: حتما برای خرید هیتر تابشی باید درباره نوع و محصول گلخانه با فروشنده مشورت نمایید.

هیتر تابشی گلخانه

هیتر تابشی گلخانه

نصب هیتر تابشی برای کارگاه های صنعتی

خرید هیتر تابشی گرمایشی برای کارگاه های صنعتی اعم از تجهیزات خودروسازی، مکانیکی ها، سوله های صنعتی، آتش نشانی ها و … بهترین مکان می باشد که هم از لحاظ گرمایش جوابگو بوده، و هم به واسطه مصرف از مناسب ترین تجهیزات گرمایشی به شمار می رود. در این گونه فضاها معمولا سقف را مرتفع می سازند تا نصب هیتر گرمایشی با مهار و زنجیر به سقف آسان باشد.

نکته مهم: از هیترهای سقفی تابشی برای کارگاه های ریسندگی و بافندگی به دلیل خطر آتشسوزی استفاده نمی شود. این مورد هم مانند گزینه فوق باید کاربری کارگاه با یک فروشنده متخصص مشورت گردد.

فروش تخصصی بهترین هیتر تابشی گرمایشی برای رستوران، کافی شاپ، روف گاردن

برای گرمایش رستوارن، کافی شاپ و یا کاربری هایی از این دست بیشتر محاسبه ظرفیت حرارتی بر اساس متراژ و موقعیت قرارگیری پروژه هائز اهمیت است. برای رستوران و کافه می توان هیترهای تابشی گرمایشی لوله ای، هیتر های تابشی سرامیکی و هیتر قارچی بهره برد. مهم ترین عامل انتخاب هیتر تابشی گرمایشی به جهت پرتاب گرمایش و محل تعبیه آنها برمیگردد که در این مورد باید تصاویر یا نقشه رستوارن برای فروشنده ارسال گردد تا طبق محاسبات فنی و نوع قرارگیری فضا هیتر مناسب را در اختیار خریدار قرار دهد.

بهترین هیتر تابشی برای مرغداری و دامداری

این مورد هم بسته به یک سری آیتم های فنی همچون تهویه سالن، محل قرارگیری پروژه و پوشش سالن است. مرغداری ها به واسطه تولید گوشت سفید یا تخم مرغ به دو دسته تقسیم می شوند و برای دامداری هم نوع دام پرورش یافته آن فضا می تواند در انتخاب مدل هیتر یا تعبیه آن تاثیرگذار باشد.

پرفروش ترین هیتر تابشی گرمایشی بازار کدام هستند؟

امروزه چند برند شاخص وجود دارند که به صورت تخصصی و حرفه ای به تولید هیتر تابشی گرمایش تابشی لوله ای را برای انواع سالن های ورزشی، تفریحی، خدماتی و صنعتی عرضه می کنند. از بین تولیدکننده های ایرانی می توان به گرماتاب، گرماسان و شرکت انرژی اشاره کنیم.

مشاوره فروش تخصصی هیتر تابشی گرمایش فضای باز و کارگاه توسط تماس با متخصصان فروشگاه اینترنتی ماناست.

۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ – ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من