سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

نصب منبع دوجداره

Rate this post

برای نصب منبع دوجداره باید درباره ساختار منبع و شیوه کارکرد ان اطلاعاتی داشته باشید تا نصب صحیح و بدون اشکالی را انجام دهید .

برای آشنایی کامل و اطلاع از قیمت منبع دوجداره کلیک نمایید .

ساختار منبع دوجداره

منبع دوجداره متداولترین مبدل تولید آب گرم بهداشتی در ساختمان هایی است که به موتورخانه شوفاژ مجهز هستند با نگاهی دیگر می‌توان گفت این منبع اقتصادی ترین روش تولید آب گرم در موتورخانه می باشد.

این دستگاه از یک منبع و یک لایه جداره رویی تشکیل شده است که در منبع میانی آب مصرفی ذخیره و گرم می شود و در لایه رویی آب گرم موتورخانه در جریان است بدین معنی که منبع دوجداره بدون نیاز به پمپ سیرکولاتور آب را در منبع گردش درآورده و باعث تولید آب گرم می گردد این در حالی است که منبع کویل دار ، مبدل صفحه یا مبدل های پوسته لوله نیاز مبرم به گردش آب توسط پمپ دارند.

مقاله مرتبط: گرمایش از کف برای ویلا

 

نحوه نصب منبع دو جداره

برای نصب منبع دو جداره نیاز به پایه ها و ساپورتهای نگدارنده داریم تا منبع را در ارتفاعی بالاتر از تراز کلکتور های رفت و برگشت دیگ نصب کنیم تا در تابستان بدون پمپ کار کنند و آب گرم مورد نیاز ساختمان را تامین نمایند .

ساپورتهای نگهدارنده منبع :

این پایه ها باید آنقدر ضخامت داشته باشند که بتوانند وزن منبع پر از آب را تحمل نمایند.

نحوه نصب منبع دوجداره

معمولا برای ساخت پایه از لوله های استاندارد  یا پروفیل با مقاطع مورد تایید مثل قوطی یا ناودانی  استفاده می شود که با توجه به وزن و حجم منبع سایز این قطعات مشخص می گردد .

نکته مهم ایمنی در منبع دوجداره نصب شیر اطمینان و شیر هواگیری می باشد ، شیر اطمینان در مواقع بالا رفتن فشار آب بطور خوکار باز می شود و از انفجار منبع جلوگیری می کند .

در موقع نصب منیع دوجداره حتما باید از شیر یکطرفه بر سر راه ورود آب سرد استفاده شود تا از برگشت آب به منبع جلوگیری کند .

لوله کشی صحیح منبع دو جداره

برای لوله کشی منبع دوجداره باید به جهت ورود و خروج آب گرم شوفاژ توجه نمود .

اگر می خواهیم تامین آبگرم در فصول گرم سال که پمپ های سیرکولاتور خاموش هستند به صورت طبیعی انجام شود باید لوله رفت منبع را به بالای منبع و لوله برگشت را به پایین منبع روی جدار بیرونی متصل نمایید .

در این وضعیت راندمان منبع در بالاترین حالت خود قرار می گیرد .

لوله کشی منبع دوجداره تنها به مسیر بین کلکتورهای رفت و برگشت تا ورودی و خروجی آب داغ و منبع خلاصه نمی شود بلکه ورودی آب سرد از شبکه آبرسانی شهری به زیر منبع و خروجی آب گرم مصرفی و بهداشتی در بالای منبع را نیز شامل می شود .

در مدار لوله کشی آب گرم ساختمان اگر خط لوله برگشت.
آب گرم اجرا شده باشد لازم است که این خط با در نظر گرفتن محلی برای نصب پمپ برگشت آب گرم و شیر فلکه بای پس (bypass) به اتصالی که در وسط منبع در نظر گرفته شده است متصل گردد تا مدار برگشت نیز کارکرد صحیح خود را داشته باشد.

تعویض منبع دو جداره

 

هزینه نصب منبع دو جداره

اجرت نصب منبع دوجداره

قیمت منبع دوجداره

فروش منبع دوجداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من