سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

راهنمای جامع نصب کولر گازی ( اسپلیت )

Rate this post

اگر نمی خواهید برای نصب  یک اسپلیت از یک فرد متخصص کمک بگیرید؛ حتی اگر تجربه ای کوچک در زمینه لوله کشی و کار برقی دارید ، با کمک راهنمای جامع نصب کولر گازی ( اسپلیت ) که در زیر آمده می توانید کولر گازی را به تنهایی نصب کنید. هر کدام از برند های کولر گازی با دیگری متفاوت است، اما مراحل نصب به طور کلی یکسان است.

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت گزینه ای عالی برای رهایی از گرما در ماه های فصل تابستان است. جهت نصب این دستگاه تنها چیزی که شما باید انجام دهید؛ نصب خنک کننده در داخل واحد، نصب کمپرسور و کندانسور در خارج از واحد، اجرای لوله کشی و یک کابل قدرت بین واحدهاست.

راهنمای جامع نصب کولر گازی ( اسپلیت ) : نصب پنل داخلی

جایگذاری یونیت داخلی - راهنمای جامع نصب کولر گازی جایگذاری یونیت داخلی 

1. یک محل صاف و بدون مانع را بر روی دیوار داخلی خود انتخاب کنید تا یونیت داخلی را روی آن سوار کنید.

برای کارگذاری لوله ها جهت اتصال یونیت داخلی به یونیت خارجی، باید سوراخی را روی دیوار ایجاد کرد. بنابراین مطمئن شوید مکانی که انتخاب می کنید به شما این امکان را می دهد.

برای رسیدن به بهترین نتیجه ، یک نقطه دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما را برای نصب یونیت داخلی انتخاب کنید. محل یونیت داخلی باید از کف واحد 7 فوت (2.1 متر) فاصله داشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید؛ که حداقل 6 تا 12 اینچ (15 تا 30 سانتی متر) فضای باز در هر طرف یونیت وجود داشته باشد تا بتواند جریان هوای مناسب را فراهم کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که دیوار به اندازه کافی برای تحمل وزن یونیت قوی است.

یونیت داخلی را حداقل 3.3 پا (1.0 متر) دور از آنتن ها و سیم برق ، تلویزیون ، رادیو ، سیستم های امنیتی منزل، گرمایش از کف و ارتباطات داخلی نصب کنید. زیرا سر و صدای الکتریکی ناشی از این منابع می تواند باعث ایجاد مشکلات عملیاتی در سیستم تهویه مطبوع شما شود.

همچنین از نصب کولر گازی در مکانهایی که امکان نشت گاز یا وجود غبار نفت و گوگرد هست، خودداری کنید.

نکته: برای نصب یونیت داخلی کولر گازی یک مکان مرکزی مانند اتاق نشیمن را انتخاب کنید؛ تا هوای خنک به راحتی در خانه جریان پیدا کند.

جایگذاری صفحه ی نصب یا پایه ی نصب جایگذاری صفحه ی نصب یا پایه ی نصب 

2. صفحه نصب یا پایه ی نصب را به دیواره ی منزل خود نصب کنید

در این مرحله از آموزش نصب کولر گازی صفحه نصب را روی دیواری که می خواهید یونیت داخلی را در آن محل نصب کنید نگهدارید برای اطمینان از فاصله ی آن از زمین و دیواره های اطراف میتوانید از یک طراز استفاده کنید. برای مشخص کردن محل سوراخ های پیچ ، از یک مداد کمک بگیرید. سپس سوراخ ها را روی دیوار ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که حتما صفحه را با استفاده از رول پلاک و پیچ ها روی دیوار محکم کنید.

ایجاد سوراخ در داخل دیوار ایجاد سوراخ در داخل دیوار 

3. نقطه ای را برای ایجاد سوراخ در فضای خالی براکت در نظر بگیرید

 یک سوراخ 3 اینچی (6/7 سانتی متر) را داخل دیوار ایجاد کنید. توجه داشته باشید که دهانه یا سوراخی که ایجاد میکنید باید شیب رو به پایین داشته باشد تا عمل تهویه به بهترین شکل انجام گیرد.

پیش از سوراخ کردن یا بریدن سوراخ مطمئن شوید که هیچ لوله یا سیمی در پشت دیوار وجود ندارد.

سوار کردنکولر گازی روی صفحه براکت سوار کردن کولر گازی روی صفحه براکت 

4. کولر گازی را روی صفحه ی نصب ( براکت ) سوار کنید.

اتصالات الکتریکی را در یونیت داخلی برقرار کنید. همچنین اطمینان حاصل نمایید که سیم برق به ترمینال های پیچ وصل شده اند و سیم کشی با نمودار موجود در بسته بندی کولر گازی مطابقت دارد.

اجرا کردن لوله ها و کابل های اسپلیت اجرا کردن لوله ها و کابل های اسپلیت

5. لوله ها و کابل ها را از طریق سوراخ در دیوار اجرا کنید 

سپس آنها را به واحد وصل کنید. لوله های مسی ، کابل برق و لوله تخلیه را به همراه نوار الکتریکی ایمن کنید. لوله تخلیه را در پایین قرار دهید تا از جریان آزاد آب اطمینان حاصل شود. لوله ها و کابل را از طریق سوراخ در دیوار اجرا کنید، سپس مطابق دستورالعمل، آنها را به نقاط مشخص شده در واحد داخلی محکم کنید.

هر خط از قبل عایق بندی شده است ، بنابراین لازم نیست نگران اضافه کردن عایق اضافی باشید.

تمام تلاش خود را بکنید تا مقدار لوله ها و کابل خم شود تا از عملکرد خوب واحد اطمینان حاصل شود.

اطمینان حاصل کنید که لوله زهکشی اجازه می دهد تا آب در مکانی مناسب تخلیه شود. برای اطلاعات بیشتر به راهنمای دستورالعمل موجود با کیت خود مراجعه کنید.

راهنمای جامع نصب کولر گازی ( اسپلیت ) : نصب پنل خارجی

محل مناسب برای نصب یونیت خارجی- آموزش جامع نصب کولر گازی محل مناسب برای نصب یونیت خارجی

1. محلی کم رفت و به دور از گرما و گرد و غبار را برای نصب یونیت خارجی انتخاب کنید

 فاصله ی یونیت خارجی با محیط اطراف حداقل 12 اینچ (30 سانتی متر باشد) باشد. ترجیحا یک سایه بار بر روی یونیت خارجی نصب کنید تا بازده کولر گازی افزایش یابد. اطمینان حاصل کنید که هیچ آنتن از رادیو یا تلویزیون در فاصله  10 فوت (3 متر) از کندانسور در فضای باز قرار ندارد.

عدم قرار دادن یونیت خارجی روی زمین- آموزش جامع نصب کولر گازی موقعیت یونیت خارجی روی زمین

2. یونیت خارجی را مستقیما روی زمین نگذارید

 شما میتوانید از یک زیر سازی لاستیکی برای کاهش صدای کندانسور و جلوگیری از لرزش آن استفاده کنید.

سیم کشی یونیت خارجی- آموزش جامع نصب کولر گازی سیم کشی یونیت خارجی کولر گازی 

3. سیم کشی برق را در واحد یونیت خارجی انجام دهید

 به دفترچه راهنما به نمودار سیم کشی واحد مراجعه کنید و مطمئن شوید که سیمها مطابق نمودار وصل شده اند. هرگونه تنظیم را در صورت لزوم انجام دهید.

لوله کشی یونیت خارجی- آموزش جامع نصب کولر گازی لوله کشی یونیت خارجی اسپلیت 

4. لوله کشی یونیت خارجی را انجام دهید

 جهت اطمینان از 2 لوله مس برای اتصال واحد داخلی به واحد خارجی استفاده کنید. در انتها میتوانید منبع تغذیه را به یک پریز برق وصل کنید.

توضیحات تکمیلی نصب اسپلیت ( کولر گازی ) :

نصب درپوش ها- آموزش جامع نصب کولر گازی نصب درپوش های دستگاه تهویه مطبوع

1. نصب درپوش ها

درپوش ها را از دریچه های دو راهه و 3 راهه و شیر سرویس خارج کرده و یک شلنگ پمپ خلاء ( شلنگ وکیوم ) را به درگاه سرویس وصل کنید. پمپ خلاء را روشن کنید تا به خلاء مطلق 10 میلی متر جیوه برسد. دستگیره ی فشار کم را ببندید و پمپ خلاء را خاموش کنید.

تمام دریچه ها و اتصالات را جهت اطمیان از عدم نشت تست کنید. سپس شلنگ خلاء را جدا کنید. درگاه سرویس و درپوش ها را سر جای خود قرار دهید.

اتصال لوله ها به دیوار- آموزش جامع نصب کولر گازی نحوه ی اتصال لوله های اسپلیت به دیوار

2. اتصال لوله ها به دیوار

لوله ها را با گیره به دیوار وصل کنید. برای اطمینان از اینکه لوله ها و کابل برق ها از هم جدا نشده و از هم جدا نمی شوند ، آنها را با استفاده از گیره هایی که با کیت همراه بوده اند ، به دیوار محکم کنید. جهت اطمینان از كافی بودن فاصله گیره ها ، به دستورالعمل های موجود در دفترچه راهنما مراجعه کنید.

مقاله مرتبط: کمپرسور سردخانه چیست ؟

مسدود کردن سوراخ روی دیوار- آموزش جامع نصب کولر گازی مسدود کردن سوراخ روی دیوار

3. مسدود کردن سوراخ روی دیوار

 سوراخ داخل دیوار را با استفاده از کف فوم پلی اورتان ببندید. کف پلی اورتان را به سوراخی که برای تغذیه کابل و لوله کشی در دیوار ایجاد کرده اید اسپری کنید. اطمینان حاصل کنید که سوراخ کاملاً آب بندی شده است تا از ورود هوای گرم یا حشرات جلوگیری شود.

بگذارید قبل از روشن کردن کولر گازی ، فوم طبق دستورالعمل موجود در برچسب خشک شود.

استفاده از کولر گازی- آموزش جامع نصب کولر گازی اتمام نصب کولر گازی

کولر گازی را روشن کنید و از هوای خنک لذت ببرید! فقط باید یک یا دو دقیقه صبر کنید تا هوای خنک شروع به وزیدن به خانه شما کند.

گروه ماناست با ارائه برترین محصولات و مشاوره ی فنی آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان میباشد همچنین جهت مشاوره با کارشناسان فروش ماناست شما میتوانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من