سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

بررسی تفاوت فن کویل و چیلر

Rate this post

در هر ساختمانی بدون شک سیستم‌های تهویه مطبوع برای حالت‌های سرمایش و گرمایش نقش مهمی ایفا می‌کنند. این سیستم وظیفه تامین رفاه و آسایش ساکنین یک ساختمان را خواهند داشت. فن کویل و چیلر هر دو به عنوان سیستم‌های تهویه مطبوع مطرح در بازار هستند. این دستگاه‌ها با ظرفیت‌های مختلفی طراحی شده‌اند که به همین سبب برای مراکز مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنعتی می‌توان آنها را انتخاب کرد. این دو دستگاه اگر از نظر برخی عملکردها مشابه یکدیگر باشند، اما تفاوت‌هایی نیز بین آنها وجود دارد. در ادامه به بررسی تفاوت فن کویل و چیلر می‌پردازیم، پس با ما همراه شوید.

تفاوت فن کویل و چیلر

سیستم‌های تهویه مطبوع به عنوان اصلی‌ترین بخش یک ساختمان متشکل از تجهیزات مختلفی هستند. فن کویل و چیلر هر دو به عنوان کاربردی‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی به شمار می‌روند. بررسی تفاوت فن کویل و چیلر با هدف شناخت عملکرد این دو صورت می‌گیرد. قبل از اینکه به بررسی این تفاوت بپردازیم، ابتدا چند سطری در رابطه با عملکرد هر یک از این دستگاه‌های تهویه مطبوع توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

 فرق فن کویل

یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در تهویه مطبوع فن کویل است. هم اکنون از این سیستم پیشرفته جهت کنترل دمای محیط نیز می‌توان استفاده کرد. فن کویل متشکل از کویل‌های سرد و گرم، موتور، فن و دریچه است که می‌توان آن را برای ساختمان‌های مختلف مسکونی، اداری و تجاری به کار برد. این سیستم‌های پیشرفته را از نظر  نصب به مدل‌های مختلف دیواری، زمینی، سقفی و غیره تقسیم کرده‌اند.

در ساختار این سیستم‌ها فیلترهایی با راندمان کم و چندین فن سانتریفیوژ به همراه یک کویل سرد و گرم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: فن کویل سقفی

تفاوت فن کویل و چیلر

تفاوت فن کویل و چیلر

فرق چیلر

قبل از بررسی تفاوت فن کویل و چیلر بد نیست در رابطه با عملکرد چیلر اطلاعاتی کسب کنید. یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات سرمایشی چیلرها هستند که برای برودت در ساختمان‌های مختلف صنعتی، تجاری، مسکونی و اداری از آنها استفاده می‌شود. چیلر برای حالت سرمایشی در سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه توسط کویل یا هواسازها می‌تواند فضای داخلی یک مجموعه را به راحتی خنک کند.

چیلرها خود در مدل‌های مختلفی تولید شده‌اند که امکان تولید آب گرم در برخی از مدل‌های آن وجود ندارد. در صورتی که در چیلرهای مدل جذبی دو اثر امکان تولید آب گرم با کیفیت بالایی است. در بسیاری از فرآیندهای صنعتی که نیاز به آب سرد برای خنک کاری است، می‌توان این چیلرها را به عنوان دستگاه‌های پیشرفته به کار برد.

بیشتر بخوانید: تولیدی مبدل حرارتی مسی

مهمترین تفاوت فن کویل و چیلر

پس از اینکه چند سطری در رابطه با چیلر و فن کویل توضیحاتی ارائه شد، اکنون نوبت به بررسی تفاوت فن کویل و چیلر است. به طور کلی تمامی سیستم‌های تهویه مطبوع چه در حالت سرمایشی و چه در حالت گرمایشی در مراکز مختلف تاثیر بسزایی دارند. امروزه این سیستم‌ها در تمامی ساختمان‌ها به ویژه برای بسیاری از سازمان‌ها حائز اهمیت هستند.

چه بسا اینکه استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌ها کاملاً الزامی است. اما در هر مجموعه‌ای بر اساس سطح انرژی مصرفی، ظرفیت سرمایشی و گرمایشی، نوع کاربری، مدل و دیگر مشخصات باید یک سیستم تهویه مطبوع مناسبی را انتخاب کرد.

فن کویل و چیلر از نظر ساختار، مدل و حتی تنوع کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند. چیلرها در دو نوع چیلر تراکمی و جذبی‌ و از نظر نصب نیز در مدل دیواری، سقفی و زمینی تولید شده‌اند.

مهمترین تفاوت فن کویل و چیلر در عملکرد این دو دستگاه است. چیلر به عنوان یک دستگاه سرمایشی تنها تولید کننده برودت می‌باشد. حال درصورتی که از فن کویل برای حالت‌های سرمایشی و گرمایشی دما استفاده می‌کنند. این دستگاه برای انتقال و توزیع دما در حالت‌های مختلف نقش مهمی به عهده دارد.

فن کویل و چیلر از نظر تعداد استفاده در ساختمان کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در یک ساختمان تنها می‌توانید از یک چیلر استفاده کنید. در صورتی که در یک ساختمان امکان استفاده از چندین فن کویل به صورت همزمان وجود دارد.

فن کویل و چیلر از نظر محل قرارگیری یا نصب متفاوت هستند. معمولاً چیلر در قسمت موتورخانه یا پشت بام قرار می‌گیرد. در صورتی که فن کویل را می‌توان در مدل‌های زمینی، دیواری، سقفی و حتی سقفی به صورت کاذب نصب کرد.

 مهمترین تفاوت فن کویل و چیلر از نظر نوع کاربرد آنها است. چیلر را می‌توانید برای تمامی مجتمع‌های اداری، تجاری و حتی ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار دهید. البته فن کویل‌ها نیز مناسب استفاده برای چنین مکان‌هایی خواهد بود؛ اما با این تفاوت که چیلر قدرت سرمایشی و گرمایشی بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:‌ گرمکن استخر

تفاوت فن کویل و چیلر

تفاوت فن کویل و چیلر

نکته

در بررسی تفاوت فن کویل و چیلر یک نکته بسیار مهمی وجود دارد که باید حتماً به آن توجه داشت. چیلر به عنوان بهترین دستگاه تولید کننده سرما به شمار می‌رود. در صورتی که از فن کویل برای پخش سرمای تولید شده توسط چیلر به قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌کنند.

معمولا هم فن کویل در تعداد زیادی در داخل ساختمان نصب خواهد شد تا بتواند سرمای تولید شده چیلر را به راحتی به قسمت‌های مختلف انتقال دهد. چه بسا اینکه پس از مرحله تنظیم دما، هوا را از قسمت فیلتراسیون عبور داده و در نتیجه به راحتی در محیط پخش می‌کند.

قیمت چیلر فن کویل

اکنون که با تفاوت فن کویل و چیلر آشنا شدید، بدون شک می‌خواهید در رابطه با قیمت چیلر فن کویل نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. این دو دستگاه در سیستم تهویه مطبوع نقش مهمی ایفا می‌کنند‌. همانطور که اشاره شد، مدل‌های مختلفی از چیلر و فن کویل در بازار وجود دارد. همچنین این سیستم‌ها در برند، ظرفیت، ابعاد و حالت‌های سرمایشی و گرمایشی مختلفی به تولید رسیده‌اند.

تمامی مشخصات ذکر شده یک به یک روی قیمت هر یک از این سیستم‌های تهویه مطبوع تاثیر می‌گذارد. با بررسی مشخصات و اهمیت آنها، به اررزش واقعی این سیستم‌های تهویه مطبوع پی می‌برید. حال اگر هدف شما خرید چیلر یا فن کویل با کیفیت عالی، قابلیت‌های فراوان و قیمت مقرون بصرفه است، می‌توانید از شرکت مانا به عنوان قابل اعتمادترین مجموعه توزیع کننده سیستم‌های تهویه مطبوع خرید خود را انجام دهید.

نتیجه

سیستم‌های تهویه مطبوع به عنوان اصلی‌ترین بخش یک مجموعه یا ساختمانی به شمار می‌رود. فن کویل و چیلر هر دو به عنوان بخشی از یک سیستم تهویه مطبوع هستند. این دو دستگاه تهویه مطبوع در مقایسه با دیگر دستگاه‌های موجود در بازار به دلیل عملکرد بهتر، سطح فروش بالاتری دارند.

چه بسا اینکه چیلر و فن کویل هر دو به عنوان سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی شناخته می‌شوند. خرید این تجهیزات تهویه مطبوع از یک شرکت قابل اعتماد، می‌تواند باعث خرید مقرون به صرفه برای شما مشتریان عزیز باشد. بدین منظور توصیه می‌کنیم تا از شرکت‌های معتبر و شناخته شده‌ای نظیر شرکت مانا بهترین سیستم‌های تهویه مطبوع یا دستگاه‌های تهویه مطبوع را با قیمت کاملاً اقتصادی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من