سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان به همراه مراحل انجام

Rate this post

تاسیسات ساختمان به عنوان مهم‌ترین بخش یک ساختمان یا هر مجموعه‌ای شناخته می‌شود. در اجرای هر ساختمانی بدون شک به تاسیسات آن نیز توجه می‌کنند و برای اجرای صحیح تاسیسات نیز نقشه‌هایی تهیه خواهد شد. بدون شک، تاسیسات به عنوان قلب ساختمان نیاز به طراحی دقیق و حرفه‌ای دارد. همچنین اینکه محاسبات تاسیسات ساختمان باید توسط مهندسین محاسب به صورت دقیق و مهندسی شده صورت بگیرد. طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان یک مسئله بسیار مهمی است که حتماً باید با رعایت استانداردها انجام شود. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان

تاسیسات ساختمان شامل قسمت‌های مختلف تاسیسات مربوط به موتورخانه، لوله کشی آب، لوله کشی گاز، تهویه مطبوع، شوفاژ و غیره می‌شود. معمولا تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در یک ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان به صورت اصولی و دقیق باعث کنترل و نظارت بر روند تهویه مطبوع یا حالت‌های سرمایشی و گرمایشی می‌شود. این بخش مهم و کلیدی ساختمان به عنوان قلب تپنده ساختمان است.

 کارشناسان و مهندسان که مدرک، تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارند اقدام به طراحی و محاسبات دقیق می‌کنند. این طراحی و محاسبات با در نظر قرار دادن تمامی شرایط انجام می‌شود. تاسیسات ساختمان نیز در دو دسته تاسیسات الکتریکی و مکانیکی هستند که معمولاً تاسیسات مکانیکی بیشتر مورد توجه قرار دارد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند به خوبی می‌دانند که تاسیسات مکانیکی ساختمان یکی از پرسودترین بخش‌های ساختمان به شمار می‌رود.

هم اکنون شرکت‌های برجسته بسیار زیادی در زمینه طراحی و محاسبات دقیق ساختمان فعالیت می‌کنند. شما باید از شرکت‌هایی کمک بگیرید که علی رغم توزیع محصولات سرمایشی و گرمایشی یا تجهیزات مربوط به تاسیسات مکانیکی ساختمان در زمینه طراحی و محاسبات نیز فعالیت دارند. برای طراحی و محاسبه نیاز به تخصص بسیار بالایی است از این رو باید از افراد متخصص و با تجربه کمک بگیرید. دقت کنید که کوچک‌ترین خطا در تاسیسات مکانیکی ساختمان باعث می‌شود تا تمامی تجهیزات عملکرد نامطلوبی داشته باشند.

اگر به دنبال شرکت‌هایی با پروژه‌های موفق هستید، می‌توانید از کارشناسان شرکت مانا کمک بگیرید. این افراد در زمینه طراحی و محاسبات تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، سیستم لوله کشی، سیستم فاضلاب، تاسیسات استخر، جکوزی، سونا، سیستم تهویه مطبوع، تاسیسات موتورخانه و سیستم آبرسانی به شما کمک می‌کنند.

مراحل طراحی تاسیسات ساختمان

طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان باید مو به مو و بدون هیچ اشتباهی انجام شود. برای این کار باید کار طراحی و محاسبات را به دست مهندسین کارکشته و متخصص بدهید. طراحی تاسیسات یک امر بسیار مهم است که برای آن باید وقت بسیار زیادی گذاشت. بدین منظور بد نیست شما کاربران عزیز نیز با مراحل طراحی تاسیسات ساختمان آشنایی پیدا کنید.

مطالعه

اولین و مهم‌ترین مرحله برای طراحی تاسیسات ساختمان مطالعه و تخمین‌های اولیه است. بد نیست بدانید که برای طراحی ابتدا باید به هزینه‌های آن توجه داشته باشید. شرایط را در نظر قرار دهید، زیرا شرایطی نظیر شرایط جغرافیایی، شرایط مکان و غیره اهمیت بسیار زیادی دارد.

محاسبه دقیق

یکی از مهمترین مراحل محاسبه بسیار دقیق و گام به گام است، در واقع محاسباتی در طراحی تاسیسات مورد توجه است که باید بررسی شوند. برای اجرای تاسیسات مکانیکی حتماً به نقشه معمار توجه داشته باشید و به آنالیز قسمت‌های مختلف سقف، کف، دیوار و چگونگی انتقال حرارت دقت کنید. درصد منابع آب مصرفی، آب اطفا حریق، مصرف لحظه‌ای آب و … باید مورد توجه قرار بگیرد.

تهیه نقشه

اکنون که به محاسبات دقیق پرداختید نوبت به تهیه نقشه اجرایی است. پس از اینکه نقشه را تهیه کردید باید موقعیت سیستم، جزئیات و تمامی نکات با دقت بالایی مشخص شود. گاهی ممکن است نقشه تاسیسات با نقشه معمار همخوانی نداشته باشد که در این صورت باید به اصلاح نقشه پرداخت.

ارائه

پس از اینکه تمامی خطاها را برطرف کردید، باید دفترچه محاسبه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. پس از اینکه دیتیل‌های اجرایی تعیین شدند باید مو به مو تمامی مراحل را مجدد بررسی کنید. اکنون که از نبود هیچگونه خطایی در داخل محاسبات صورت گرفته اطمینان دارید، می‌توانید نقشه را به کارفرما تحویل دهید.

شرح خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی

تاسیسات ساختمان به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شود که معمولاً تاسیسات مکانیکی بیشتر مورد توجه قرار دارند. طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان یکی از تخصصی‌ترین اقداماتی است که برای بهره‌مندی از سیستم تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایشی سرمایشی و غیره صورت می‌گیرد. طراحی تاسیسات مکانیکی برای تمامی مراکز مسکونی، بیمارستان‌ها، ادارات، مراکز تجاری و غیره اهمیت بالایی دارد.

 چه بسا اینکه تمامی استانداردهای جهانی برای اجرای این تاسیسات باید مورد توجه باشد. بد نیست بدانید که خدمات طراحی تاسیسات مکانیکی خود شامل انواع مختلفی است که باید به آنها توجه داشت. این خدمات در چند گام مهم و در فازهای مختلفی اجرا می‌شود. تمامی این طراحی‌ها و تاسیسات که در قالب تاسیسات مکانیکی هستند، برای یک ساختمان می‌تواند قابل اجرا باشد.

طراحی سیستم تهویه مطبوع

طراحی سیستم سرمایشی و گرمایشی

طراحی سیستم موتورخانه

اجرای سیستم آب‌رسانی

اجرای سیستم لوله کشی فاضلاب

اجرای سیستم ضدعفونی و گنج زدایی

شرکت طراحی تاسیسات ساختمان

طراحی تاسیسات ساختمان به ویژه تاسیسات مکانیکی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که برای اجرای ساختمان به آن توجه می‌شود. طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان مستلزم رعایت نکات و استانداردهای بسیار زیادی است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم تا برای طراحی تاسیسات به ویژه تاسیسات مکانیکی حتماً از شرکت‌های طراحی حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید. هم اکنون در هر منطقه یا شهری، شرکت‌های تاسیساتی بسیار زیادی فعالیت دارند.

شما کاربران عزیز نیز می‌توانید با تحقیق و پرسش، بهترین شرکت طراحی تاسیسات ساختمان را انتخاب کنید. در کنار طراحی حرفه‌ای به کارگیری تجهیزات تاسیسات ساختمان درجه یک نیز مهم است. شرکت‌های بسیاری هستند که هم در زمینه توزیع تجهیزات تاسیسات ساختمان و هم در زمینه طراحی و محاسبات تاسیسات فعالیت دارند. شرکت مانا یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌های موفق در زمینه توزیع انواع تاسیسات مکانیکی ساختمان است.

این مجموعه تمامی تجهیزات خود را با معتبرترین استانداردهای بین المللی روانه بازار می‌کند. شما کاربران عزیز برای طراحی اصولی و محاسبه دقیقه نقشه‌های تاسیساتی می‌توانید با کارشناسان این شرکت معتبر تماس بگیرید.

نتیجه

تاسیسات ساختمان به عنوان مهم‌ترین بخش ساختمان متشکل از تجهیزات، دستگاه‌ها و قطعات بسیار مختلفی است. حال طراحی تاسیسات باید به صورت مهندسی حرفه‌ای و با دقت بسیار بالایی انجام شود. طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان را معمولاً مهندسین محاسب با دقت بسیار بالایی انجام می‌دهند. چنانچه در طراحی تاسیسات یا محاسبه آن خطایی رخ دهد، بدون شک تمام عملکرد تاسیسات با اختلال مواجهه خواهد شد.

 البته که تاسیسات مربوط به قسمت‌های مختلف موتورخانه، لوله کشی آب و فاضلاب و غیره است که هر یک باید به صورت جداگانه صورت بگیرد. اگر نیاز به طراحی و محاسبات تاسیسات ساختمان به صورت دقیق و کاملاً حرفه‌ای دارید، می‌توانید با کارشناسان شرکت مانا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من