سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

بهترین نوع گرمایش از کف

Rate this post

در این مقاله می خواهیم به بررسی سیستم های مختلف گرمایش از کف بپردازیم و به این سوال پاسخ بدهیم که بهترین نوع گرمایش از کف کدام است. برای این کار ابتدا باید بدانیم که دقیقا گرمایش از کف چیست و چه تعریفی دارد. سپس با انواع مختلف آن آشنا شویم و در نهایت بدانیم که بهترین نوع گرمایش از کف کدام نوع است.

گرمایش از کف

گرمایش از کف در حقیقت یک نوع سیستم گرمایشی است که در ساختمان های مختلف کاربرد دارد. این نوع سیستم را می توان در ساختمان های مسکونی، اداری، مجتمع های تجاری، در ویلاها، برای چمن ورزشگاه ها، در استخرهای رو باز و سالنی، گلخانه و به طور کلی در هر سازه ای که نیازمند سیستم گرمایشی است، تعبیه کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای گرمایش از کف می توانید از طریق شماره های 02177959046 -02177958135 با گروه ماناست تماس بگیرید.

گرمایش از کف چگونه کار می کند

نحوه کار گرمایش از کف به این صورت است که ابتدا یک سیستم گرم کردن آب در ساختمان تعبیه می شود. این سیستم می تواند مشعل مرکزی، موتورخانه، پکیج، ژنراتور برقی و… باشد. این منبع گرما، از طریق لوله های تک لایه یا پنج لایه به مجموعه شبکه ای از لوله ها وصل می شود که در کف ساختمان تعبیه شده است.

در این سیستم، زیر کف اصلی ساختمان، عایق بندی انجام می شود و سپس لوله هایی به صورت مهندسی شده و طراحی شده برای آن ساختمان، در تمام کف تعبیه می شود تا گرما به صورت متعادل در تمام محیط منتقل شود. سپس یک لایه بتن ریزی می شود که با مواد افزودنی خاص، تکمیل شده و مراحل نگهداری خاص خود را دارد. پس از آن هم یک لایه عایق کاری دیگر انجام می شود و در نهایت کف اصلی ساختمان بر روی آن تعبیه می شود.

مزیت های گرمایش از کف

این نوع سیستم گرمایشی مزیت های مختلف و متنوعی دارد. از جمله این مزیت ها می توان به صرفه جویی در مصرف آب و گاز، انتقال یکدست گرما در تمام متراژ ساختمان و ایجاد گرمای مطبوع اشاره کرد.

گرمایش از کف برای ساختمان هایی که تازه تاسیس بوده و در مراحل پایانی ساخت و ساز هستند بسیار توصیه می شود. درباره ساختمان های قدیمی، باید به دقت هزینه ها و سود و زیان احتمالی آن را بررسی کرد سپس دست به اجرای آن زد. چرا که اجرای این نوع گرمایش به تخریب و تعمیر اساسی در ساختمان نیاز دارد. برای مشاوره انواع گرمایش از کف قابل استفاده و به صرفه بودن آن می توانید با کارشناسان ماناست در تماس باشید.

بیشتر بخوانید: تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

از دیگر مزایای مهم این سیستم، می توان به حذف کامل رادیاتور یا بخاری در سطح ساختمان اشاره کرد. چنین اتفاقی یک مزیت بسیار مهم برای طراحان دکوراسیون داخلی بوده و آنها می توانند با فراغ بال و به راحتی دکوراسیون مد نظر خود را پیاده کنند.

انتخاب بهترین نوع گرمایش از کف به عوامل زیادی بستگی دارد

انواع گرمایش از کف

به طور کلی دو نوع گرمایش از کف وجود دارد:

  • گرمایش از کف آبی
  • گرمایش از کف برقی

هر دو این انواع گرمایش از کف را می توان در هر ساختمانی اجرا کرد. صرفا باید بررسی کرد که کدام نوع، بهترین کارایی را نسبت به متراژ، طبیعت منطقه و عوامل دیگر دارد و هرکدام، مزیت ها و معایب خاص خود را دارند.

انواع گرمایش از کف برقی

نوع برقی این گرمایش ها به دو دسته تقسیم می شوند، شامل: فیلم حرارتی و کابل حرارتی الکتریکی.

نوع فیلم حرارتی مزایای خاصی دارد. از جمله اینکه با کمک ترموستات تعبیه شده به راحتی می توان دمای ساختمان را مدیریت کرد. در این نوع، احتیاج مبرم به بتن ریزی وجود ندارد و بدون بتن هم می توان آن را اجرا کرد. فیلم های حرارتی ضخامت بسیار کمی داشته و چندان به بالا آمدن کف ساختمان منجر نمی شود. همچنین سرعت گرم شدن در این نوع گرمایش از کف بسیار بالاتر از دیگر انواع گرمایش از کف است.

از سوی دیگر و از معایب سیستم برقی، می توان به مصرف بسیار بالای انرژی برقی اشاره کرد؛ به همین دلیل، می تواند برای متراژهای پایین، یا در مناطق بسیار سردسیر گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنین به دلیل استفاده از لوله های فلزی، این نوع گرمایش، در مرحله اجرا بسیار پر هزینه است.

گرمایش از کف آبی

در این نوع، گرمایش از طریق گرم کردن آب منبع، گرما به لوله های تعبیه شده در کف ساختمان منتقل می شود. این لوله ها از طریق دستگاهی به نام کولکتور به منبع گرما متصل هستند. این گرمایش از کف مقرون به صرفه بوده و در صرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.

از مزایای این نوع، به جز مقرون به صرفه بودن در اجرا، می توان به بازدهی بالا در ایجاد گرما اشاره کرد. در حقیقت، میزان گرمای تولید شده در این سیستم، به مانند گرمای تولید شده در رادیاتور است، با این تفاوت که در گرمایش از کف، حرارت به صورت متوازن در تمام ساختمان پخش شده است. به همین دلیل این یکی از بهترین نوع گرمایش از کف در میان انواع مختلف این تکنولوژی است.

میزان تاثیرگذاری و کارایی این سیستم به نوع عایق به کار رفته شده نیز بستگی دارد. هم اکنون سه نوع عایق برای کف ساختمان وجود دارد، شامل فوم یونولیتی، فوم شانه تخم مرغی و ورق متالایز. هرکدام از این نوع عایق ها نیز مزایا و معایب خود را دارد.

بهترین نوع گرمایش از کف کدام است؟

در مجموع، انتخاب بهترین نوع گرمایش از کف، کار دقیقی نیست. چرا که هر ساختمان بسته به کاربرد، متراژ، منطقه ای که در آن ساخته شده و عوامل تخصصی دیگر، با نوع خاصی از گرمایش از کف می تواند بهترین گرمایش را داشته باشد. این کار، از طریق کارشناسان خبره گروه ماناست قابل انجام است.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره اجرای گرمایش از کف، با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من