سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

2/5 - (3 امتیاز)

قبل از پرداختن به موضوع تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه لازم است کمی با سیستم گرمایش مرکزی ساختمان آشنا شویم که این موضوع همیشه عاملی تکوین پذیر، و چالشی سخت برای تمام خریداران تجهیزات تاسیساتی و موتورخانه ساختمان به شمار رفته است. ما همیشه این سوال را از خودمان می کنیم که یک سیستم انفرادی مانند پکیج زمینی برای آپارتمان یا ویلای خودم بخرم، یا از جدیدترین سیستم گرمایشی ساختمان مانند دیگ چدنی موتورخانه استفاده کنم؟ تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه چیست؟ کدام یک از این دو مقرون به صرفه تر است؟ دیگ موتورخانه برای پروژه من مناسب است یا پکیج زمینی؟ آیا پکیج زمینی برای گرمایش ویلا و آب استخر من به طور همزمان پاسخگوست؟ گاهی مواقع شرایط پروژه ما به گونه ای است که ما را بین انتخاب دو آیتم بالا دودل یا گمراه می کند و فقط یک راهنمایی تخصصی صحیح می تواند ما را از دردسرهای این سوال خلاص کند. در این مطلب قصد داریم تا به معرفی ویژگی و مزیت های خرید دیگ چدنی و پکیج زمینی بپردازیم با ماناست همراه باشید…

شناخت پکیج های زمینی

همانطور که پیش تر در مطلب “خرید بهترین پکیج دیواری” موارد و جزئیات زیادی از شرکت های تولید کننده را معرفی کردیم، باید یک شناخت کلی هم نسبت به پکیج های زمینی داشته باشیم تا بتوانیم تفاوت آنها را با دیگ موتورخانه متوجه شویم. همانطور که خودتان متوجه شدید چندین بار هم به تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه اشاره کردیم.

چون این دو محصول تا حدود زیادی به لحاظ ساختاری و عملکردی شباهت زیادی به هم دارند. اگر پکیج دیواری را یک موتورخانه جمع و جور و ظریف برای آپارتمان یا ویلا با متراژ کوچک یا متوسط بدانیم، پکیج زمینی ورژن بزرگتر و قوی تری است که از ظرفیت گرمایشی بالاتری برخوردار است. معمولا بین قوی ترین پکیج زمینی و ضعیف ترین دیپ چدنی موتورخانه اختلاف کمی وجود دارد که این تفاوت با محاسبات فنی تفکیک می شود. لذا باید اول با پکیج زمینی آشنا شویم.

بهترین پکیج زمینی

بهترین پکیج زمینی

پکیج زمینی

پکیج زمینی نوعی سیستم گرمایش مرکزی است که با هدفی خاص . تامین نیازهای منحصربه فرد طراحی و ساخته شده است. با توجه به اقلیم گسترده کشور ایران و تنوع آب و هوایی، پکیج زمینی مصرف زیادی در شهرها و استان های سردسیر دارد. بسیاری از خانه ها، ویلاها، ساختمان های اداری و … در مناطقی است که پاییز و زمستان های سردی داشته و قوی ترین پکیج دیواری هم پاسخگوی نیازهای کارفرما نمی باشد.

لذا گزینه بهتری که ظرفیت حرارتی بالایی داشته باشد و از نصب راحت و ملزومات خوبی برخوردار شود، پکیج زمینی است. پکیج زمینی نسخه ارتقا یافته پکیج دیواری است که از پمپ قوی تر برای افزایش گردش آب سیستم، مشعل قدرتمندتر، منبع انبساط بزرگتر، کویل مسی حجیم تر و خروجی هوای قوی تری تشکیل شده است. امروزه پکیج های زمینی دارای تنوع طراحی زیاد و ظرفیت حرارتی متنوعی هستند که این تنوع حاصل برخی تغییرات در سیستم ها و ملزوماتشان هم می باشد.

انواع پکیج زمینی

  • پکیج زمینی گازسوز
  • پکیج زمینی گازوئیل سوز
  • پکیج زمینی برقی
  • پکیج زمینی دوگانه یا چندگانه سوز

پرفروش ترین پکیج زمینی مدل های گازسوز آن است که به خاطر دسترسی راحت اکثر شهرها به گاز و بازدهی بسیار بالا پرطرفدارتر هم هستند. پکیج زمینی گازوئیلی مناسب مناطقی است که با عدم دسترسی به گاز شهری دست و پنجه نرم می کنند. پکیج زمینی برقی را هم می توان کم طرفدارترین سیستم گرمایشی مرکزی دانست. اما پکیج های زمینی دوگانه ساز یا چندگانه (برق، گازوئیل و گازی) هم به واسطه سیستم مدولار و متناوب خود بسیار پرطرفدار می باشند. در مناطقی که با افت فشار یا کمبود گاز شهری همراه هستند کمی می توانیم از پکیج زمینی دوگانه سوز گاز و گازوئیل یا چندگانه، گرمایش را به طور دائم داشته باشیم.

———————————

برای مشاهده محصولات انواع پکیج، شوفاژ و… در فروشگاه ماناست اینجا کلیک کنید

 

——————————–

انواع پکیج زمینی بر اساس تامین آب

  • پکیج زمینی با مبدل صفحه ای
  • پکیج زمینی به همراه مخزن کویل دار آب گرم

تفاوت مهم پکیج های زمینی ایرانی

بین برندهای مهم تولید ایران می توانیم به پکیج زمینی ایران رادیاتور گازسوز و گازوئیلی، پکیج های زمینی چدنی شوفاژکار مدل های آذرخش و رعد، و پکیج های زمینی هیمورا اشاره کنیم. پکیج های زمینی ایران رادیاتور در سه سری تولید شده و دارای مشعل اتمسفریک هستند که قابلیت گرمایش فضایی به متراژ 200 تا 220 متر مربع را دارند. از این پکیج می توان در سیستم های گرمایش از کف بهره برد، اما برای گرمایش مساحت بزرگتر به همراه یک جکوزی کوچک پاسخگو نیست. اما پکیج های زمینی شوفاژکار در دو سری مشعل جدا، مشعل سرخود تولید شده که هم از مشعل اتمسفریک و هم از مشعل گازسوز فن دار بهره می برند.

تفاوت پکیج های زمینی

تفاوت پکیج های زمینی

شرکت ماناست که بعد از سال ها فعالیت در صنعت ساختمان و شناخت نیاز تاسیسات گرمایشی انواع ساختمان ها و با بهر گیری از دانش مهندسی علوم تاسیسات مکانیکی ، اقدام به تولید پکیج زمینی نموده است که به واسطه کیفیت بالا و تنوع محصول می توان در بسیاری از ساختمان ها و کاربری ها از آنها بهره برد.

به عنوان مثال پکیج زمینی سه منظوره ۱۵۰.۰۰۰ کیلو کالری ماناست می تواند گرمایش یک ویلا با زیربنای حدود از ۲۰۰ متر مربع را به همراه گرمایش استخر (با کمک مبدل گرمایشی استخر) تامین کند. مشعل گازسوز یا گازوئیلی این پکیج به صورت جدا بسته نصب شده و می تواند ظرفیت گرمایشی بالایی را ایجاد نماید. همچنین از این پکیج می تواند برای گرمایش ساختمان های نسبتا بزرگتر هم بهره برد. به عنوان مثال پکیج زمینی سه منظوره ۱۵۰.۰۰۰ کیلو کالری می تواند یک ویلای سه طبقه (هر طبقه ۸۰متر) به همراه جکوزی در شهر لواسان را به راحتی تامین نماید. در ادامه به بیان توضیحاتی درمورد دیگ موتورخانه می چردازیم تا بهتر بتوانیم تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه را درک کنیم.

دیگ موتورخانه

دیگ موتورخانه رایج ترین سیستم گرمایش مرکزی ساختمان در دنیاست که دارای مزیت های بسیار زیادی است. از عمر طولانی سیستم (اگر قطعات اصل و استاندارد باشند) تا ظرفیت بالای حرارتی برای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، ورزشی، درمانی و کاربری های دیگر. در یک سیستم گرمایش مرکزی ساختمان با دیگ چدنی یا دیگ فولادی، ابتدا تامین ملزومات موتورخانه از یک فروشگاه متخصص و قابل اعتماد هائز اهمیت بوده، و سپس یک نصاب حرفه ای و کارکشته که بهترین نحو موتورخانه را جمع کند.

مقاله مرتبط: چگونه آب استخر را تصفیه کنیم

دیگ موتورخانه

دیگ موتورخانه

اجزای تشکیل دهنده دیگ موتورخانه

  • مونتاژ دیگ چدنی
  • تامین دیگ فولادی
  • مشعل موتورخانه (گازسوز، گازوئیلی یا دوگانه سوز)
  • پمپ سیرکولاتور
  • منبع انبساط
  • تعبیه فضای خروجی گاز دودکش
  • ترموستات دیگ
  • ترموستات پمپ
  • گیج های فشار (مانومترها)
  • لوله و اتصالات با کیفیت
  • منبع آب (کویل دار یا دوجداره)
  • مبدل صفحه ای آب (برای برخی ساختمان ها با فشار آب کم)

بر خلاف پکیج زمینی که بیشتر ملزومات فوق را به صورت یک بسته کامل درون خود دارد، موتورخانه تمام اجزای پکیج را با ظرفیتی به مراتب بالاتر به صورت جدا شامل می شود. میزان تامین فشار این سیستم به اندازه ای است که در ظرفیت های بسیار بالا می توان گرمایش تمام واحدهای یک مجتمع مسکونی بزرگ به همراه استخر، سونا و جکوزی آن تامین نمود.

اصلی ترین تفاوت دیگ موتورخانه با پکیج زمینی

  1. در برخی پکیج های زمینی از مشعل اتمسفریک استفاده شده، در صورتی که دیگ موتورخانه دارای مشعل های فن دار با طول پرتاب شعله عظیم تری هستند.
  2. پکیج زمینی یک محصول آماده است که در برخی مدل های نصاب فقط جهت بستن کل سیستم و مشعل در محل حضور دارد. در صورتی که دیگ چدنی موتورخانه باید به طور کامل از اول تا آخر مونتاژ شده، و سپس تمام ملزومات دیگر با محاسبات فنی نسبت به ظرفیت دیگ و پروژه انتخاب و نصب گردند. (توضیح مراحل مونتاژ دیگ موتورخانه در انتهای مطلب)
  3. هزینه خرید پکیج زمینی بسیار ارزان تر از دیگ موتورخانه است.
  4. با توجه به متراژ، محل قرارگیری و ظرفیت پروژه، خرید پکیج زمینی کوچک به صورت منفرد برای واحد یا طبقات مقرون به صرفه تر از دیگ موتورخانه می باشد.
  5. در پروژه های بزرگ با تعدد فضا حتما باید دیگ موتورخانه و فضای برای نصب آن تامین گردد. این اشتباه رایج وجود دارد که برای این گونه ساختمان ها پکیج دیواری تهیه می شود که پاسخگوی نیاز واحدها نبوده است. خرید پکیج دیواری به این دلیل است که ظرفیت پکیج زمینی بسیار بالا بوده و مصرف را برای هر واحد بسیار بالا می برد.
تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

مراحل مونتاژ دیگ چدنی موتورخانه

  • خرید پره های دیگ پس از محاسبات فنی مهندس تاسیسات
  • تمیز کردن شیار و محل اتصالات پره های دیگ
  • کاور کردن محل اتصال پره ها با ضد زنگ جهت اتصال استاندارد
  • عیاق سازی جداره ها با واشر منجید دار
  • نصب پره های دیگ بدون هیچگونه فاصله بین پره ها
  • سفت کردن پره ها توسط آچار کششی
  • مونتاژ میله های بیرونی
  • نصب دهانه دودکش خارجی
  • نصب لوله ورودی آب
  • نصب صفحه های خروجی گاز
  • نصب لوله برگشت آب
  • نصب درب و لولای دیگ
  • نصب اتصالات و مهار پوشش دور دیگ
  • عایق سازی و پوشش دور دیگ با پشم شیشه و ورق گالوانیزه
نصب دیگ موتورخانه

نصب دیگ موتورخانه

مهم ترین نکته در تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه به کاربری پروژه شما، متراژ، موقعیت پروژه و چندین عوامل دیگر بستگی دارد. به همین منظور قبل از خرید یا انتخاب کالای مد نظر خود بهتر است با یک مهندس مشارو یا کارشاس فروش تاسیسات گرمایشی مشورت کنید.

فروشگاه تخصصی ماناست با تیم مجرب و حرفه ای خود آماده است تا شما را در انتخاب کالای مدنظرتان راهنمایی کرده و سپس محصول شما را تامین نماید. ۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

2 دیدگاه در “تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

  1. تقوی گفت:

    باسلام
    ممنون ازتوضیحات خوبتون
    یه سوال داشتم من درطالقان که سردسیرهست زندگی میکنم میتونیم برای یه خونه سه طبقه ازپکیج زمینی استفاده کنیم ولی توی زیرزمین وصلش کنیم نمی‌خواهم فضای داخلی رااشغال کند
    لطفا جواب رابه شماره موبایل ۰۹۱۲۴۵۴۶۴۶۲ پیامک بفرمایید

    1. ماناست گفت:

      سلام وقت بخیر بله پکیج های زمینی شرکت گرماسنج این امکان را فراهم می کنند که با توجه به شرایط پروژه شما پکیج ساخته و در زیر زمین نصب می گردد . و تمام نیاز های گرمایشی ساختمان اعم از گرمایش محیط – تولید آب گرم مصرفی و گرمایش آب استخر را به خوبی پاسخ می دهد.
      کارشناسان ما با شما تماس می گیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من