سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

گرمایش از کف استخر

Rate this post

تکنولوژی گرمایش از کف را در سازه های مختلف و متنوعی می توان پیاده سازی کرد و از آن لذت برد. در ساختمان های مسکونی، اداری، در ویلا و… قابل اجرا است. اما یکی از جالب ترین سازه هایی که می توان از این سیستم استفاده کرد، پیاده سازی گرمایش از کف استخر است.

در فصل های سرد سال، در اختیار داشتن گرمایش از کف استخر می تواند شرایط استفاده از ورزش و سرگرمی شنا را امکان پذیر کند. این سیستم را می توان در ابعاد خانگی و استخرهای خانگی و در ابعاد تجاری و استخرهای عمومی پیاده کرد. گروه ماناست نیز توانایی مشاوره و اجرای گرمایش از کف استخر را داشته و می تواند این خدمات را ارائه دهد.

برای دریافت مشاوره اجرای پروژه استخر، سونا و جکوزی با شماره های زیر تماس بگیرید: 02177959046- 02177958135- 09193015041

بیشتر بخوانید: صفر تا صد ساخت استخر خانگی

انواع و کاربردهای گرمایش از کف استخر

در تاسیسات استخر، می توان از گرمایش از کف هم برای گرم کردن آب استخر و هم برای گرم کردن و ایجاد محیط مناسب برای جکوزی استفاده کرد. همچنین می توان از گرمایش از کف استخر برای تاسیسات مربوط به پرورش ماهی استفاده کرد.

سه پکیج برای گرمایش از کف استخر وجود دارد که شامل پکیج گازی، دوگانه سوز و سه گانه سوز است.

پکیج گازی، دارای مشعل و تبدیل کننده حرارتی بوده و با لوله کشی گاز شهری یا کپسول گاز مایع کار می کند. پکیج های دو گانه (گاز و گازوئیل) و سه گانه سوز (گاز، گازوئیل، برق) نیز برای گرمایش از کف استخر موجود است.

گرمایش از کف استخر رو باز

برای آنکه بتوان دمای آب در استخرهای رو باز را به دمای مناسب رساند، بهترین روش استفاده از هیتر، بخاری گازی و یا پمپ گرمایشی است. از بین اینها، هیتر گازی مرسوم ترین نوع ساخت گرمایش از کف استخر است. میزان تاثیرگذاری آن نیز به محیط دما بستگی دارد. در این سیستم، آب پس از عبور از فیلتر، وارد پمپ حرارتی می شود و از آن طریق به دستگاه می رسد. این پمپ به یک فن مجهز است که با شدت بالا به محیط دمیده می شود. تکنولوژی گرمایش از کف برقی نیز وجود دارد که از نیروی برق برای ایجاد گرما استفاده می کند اما چندان برای استخر کاربرد ندارد. چرا که برای گرمایش از کف استخر برقی یا المنتی، به برق سه فاز نیاز است که کمتر در دسترس بوده و هزینه برق نیز نسبت به گاز، بالاتر است. هزینه اقلام مصرفی (لوله و…) نیز بسیار بالاتر است.

بیشتر بخوانید: چگونه آب استخر را تصفیه کنیم

برای تامین نیروی مورد نیاز گرم کردن آب، همچنین می توانید از پنل خورشیدی استفاده کنید و این سیستم، توانایی اتصال به پنل خورشیدی را دارد. اما این روش مشکلت خاص خود را دارد.

از جمله اینکه، صرفا در روزهای گرم و البته آفتابی سال می توان از آن استفاده کرد. نکته دیگر آنکه پنل خورشیدی به فضای بسیار زیادی نیاز دارد که ممکن است در دسترس شما نباشد. همچنین هزینه های مربوط به نصب پنل خورشیدی را نیز باید در نظر گرفت.

صرفه جویی

به طور کلی، هزینه های استخر از ساخت تا نگهداری، هزینه های بسیار بالایی هستند و انتخاب یک سیستم گرمایش از کف مناسب، می تواند در صرفه جویی در هزینه ها به شما یاری کند. در کنار این، رعایت کردن موارد کوچک باعث می شود این هزینه ها بیش از پیش نیز کاهش بیابد. از جمله این موارد، می توان به استفاده از روکش مناسب در زمان عدم استفاده از استخر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد اجرای سونا و جکوزی

آب استخر به صورت استاندارد باید به چه دمایی برسد؟

به صورت استاندارد، دمای استخر بستگی به کاربری آن دارد. به طور کلی، اگر استخر کاربرد تفریحی داشته باشد، از 24 تا 29 درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود. اگر کاربرد درمانی در اولویت باشد، از دمای 29 تا 35 درجه مناسب آن است. این مورد، می تواند بر انتخاب نوع گرمایش از کف استخر تاثیر بگذارد.

سوالات متداول

گرمایش از کف چیست؟

در این تکنولوژی، گرما از طریق کف سازه به فضای داخلی منتقل شده و باعث می شود گرما به صورت یکسان در تمام فضای داخلی پخش شود.

گرمایش از کف در چه سازه هایی قابل اجرا است؟

این سیستم را می توان در همه سازه های مسکونی، تجاری و… پیاده کرد. سیستم گرمایش از کف استخر نیز وجود دارد که برای استخرهای رو باز، فضای بسته و جگوزی قابل پیاده سازی است.

هزینه پیاده سازی گرمایش از کف چقدر است؟

با توجه به اینکه در این روش، از لوله های پنج لایه در متراژهای متفاوت استفاده می شود، بسته به متراژ و نوع سازه، هزینه اجرای آن متفاوت است. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ماناست تماس بگیرید.

سیستم گرمایش از کف چه مزایای دارد؟

در استفاده از این سیستم، به دلیل حذف رادیاتور یا بخاری، باعث می شود فضای داخلی ساختمان برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی چیدمان اسباب کاملا بکر باقی بماند. همچنین در این روش، هزینه مصرف گاز و آب بسیار پایین و به صرفه تر از روش های دیگر است.

می توانید برای دریافت مشاوره اجرای پروژه استخر، سونا و جکوزی با گروه ماناست تماس گرفته و مشاوره کارشناسان استفاده کنید: 02177959046- 02177958135- 09193015041

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من