سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

کدام مشعل موتورخانه را برای دیگ انتخاب کنیم؟

Rate this post

مشعل موتورخانه به عنوان یکی از چالش های اصلی مشتریان برای سیستم گرمایش مرکزی است تا از کمبود گرمای مطلوب یا افزایش مصرف و خرابی موتورخانه جلوگیری کنند. انتخاب مشعل دیگ موتورخانه مهم ترین چالش مشتریان برای تامین سیستم موتورخانه ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، ورزشی و غیره بوده که همواره نیازمند مشاوره صحیح تخصصی می باشد. در بازار انواع مشعل با قیمت های متنوع و برندهای معتبر موجود می باشد که دست مشتری را برای خرید مشعل باز گذاشته و همواره او را با سختی انتخاب مواجه کرده است. در ادامه به معرفی انواع مشعل گازسوز، گازوئیلی و … پرداخته و طرز کار مشعل موتورخانه را شرح می دهیم. با ماناست همراه باشید…

چند نوع مشعل برای دیگ موتورخانه وجود دارد؟

به طور کلی مشعل موتورخانه با سوخت فسیلی کار می کنند و دارای عملکردهای مختلف، مصرف سوخت و ظرفیت گرمایشی متنوعی می باشند. لذا مهم ترین خرید مشعل مربوط به آیتم نوع سوخت آن است که بر اساس دسترسی راحت ما به سوخت فسیلی تفکیک می شوند. انواع مشعل عبارتند از:

  • مشعل گازی
  • مشعل گازوئیلی
  • مشعل دوگانه سوز (گازی-گازوئیلی)
  • مشعل مازوت سوز
  • مشعل اتمسفریک

برای اطلاع از مراحل تعمیرات اساسی موتورخانه می توانید مقاله تعمیرات موتورخانه را مطالعه فرمایید .

مشعل موتورخانه

انتخاب مشعل موتورخانه

طرز کار مشعل موتورخانه

مشعل به عنوان هسته مرکزی تولید حرارت در سیستم گرمایش مرکزی لحاظ گشته که با سوزاندن سوخت فسیلی و پرتاب آتش به درون مرکز دیگ چدنی یا دیگ فولادی موتورخانه، حرارت لازم برای گرم شدن آب را تامین می نماید. با پرتاب آتش از انتهای مشعل لوله های تعبیه شده در دیگ داغ می شوند و سپس آب داغ به درون منبع آب گرم موتورخانه انتقال می یابد. با توجه به دسترسی ما و اکثر کشورهای توسعه یافته به سوخت گاز، مشعل گازسوز بیش از سایر مدل های مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد راحت و ساده به همراه طول عمر بالا، این محصول را به گزینه فوق العاده ای برای تهیه و نصب موتورخانه بدل نموده است. لذا برای آشنایی با طرز کار مشعل، ابتدا با اجزای مشعل گازسوز آشنا می شویم.

اجزای مشعل گازی

  • شیر برقی
  • فشارسنج (مانومتر مشعل)
  • جرقه زن و یون
  • رله کنترل
  • فشارسنج هوا
  • شعله پخش کن
  • مبدل ترانسفورماتور (جهت تبدیل انرژی الکتریکی به مغناطیسی)
  • موتور دمنده هوا
  • کوپلینگ

نکته: در مشعل های گازوئیلی یا دوگانه سوز گازوئیل و گازسوز از پمپ گازوئیل استفاده می کنند.

طرز کار مشعل موتورخانه

طرز کار مشعل موتورخانه

نحوه عملکرد مرحله به مرحله مشعل موتورخانه

  1. در یک مشعل فن دار شرواع احتراق و فرمان ترموستات ملزومات دیگر مانند دیگ، طبق زمان بندی رله مشعل و فرمان رله می باشد.
  2. بعد از اینکه رله مشعل فرمان احتراق را صادر کرد فن هوادهی 30 الی 60 ثانیه بعد مشعل را روشن می کند.
  3. سپس با باز شدن شیر مشعل (مشعل گازسوز، گازوئیل یل مازوت فرقی ندارد) سوخت به درون محفظه احتراق دیگ پرتاب می شود.
  4. بعد از جرقه ایجاد شده توسط جرقه زن شعله مشعل ایجاد شده و توسط پمپ و پروانه پرتاب می شود.
  5. به محض اینکه شعله تشکیل شد، یون (یا همان فتوسل) جرقه زن را قطع کرده و مشعل به احتراق خود ادامه می دهد.
  6. به این ترتیب مشعل تا زمانی که ترموستات فرمان خاموش شدن نداده به کار خود ادامه می دهد.

نکته مهم: باید به این نکته اشاره کنیم که ملزومات موتورخانه یکسره در حال کا نیستند و مشعل در این مورد بخصوص با فرمان رله ترموستات دیگ موتورخانه طبق یک دمای تعیین شده خاموش و استندبای هستند.

مشعل دیگ موتورخانه

مشعل دیگ موتورخانه

احتراق مشعل ها چگونه بوده و شامل چند مدل می باشد؟

  • مشعل یک مرحله ای
  • مشعل دو مرحله ای
  • مشعل با تنظیم پیوسته

– مشعل یک مرحله ای عمدتاً مدل های کوچک گازی هستند و با سوخت مایع کار کرده و برای دیگ های معمولی و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

– مشعل های دو مرحله ای شامل مشعل دوگانه ی گاز سوز و گازوئیلی می باشند. این سری از مشعل ها برای مکان هایی است که میزان گازوئیل و تنظیم تزریق آن برای احتراق ضروری است. گازوئیل مشعل های دوگانه سوز برای جبارن خلا کمبود یا کاهش فشار گاز در نظر گرفته شده است.

– مشعل با تنظیم پیوسته برای دیگ با ظرفیت حرارتی بسیار بالا به کار رفته و تنظیم درجه حرارت در آنها مهم است. در این مدل ها ظرفیت مشعل می بایست گام به گام و به شیوه پیوسته تنظیم گردد.

مقاله مرتبط: صفر تا صد اجرای سونا و جکوزی

اجزای مشعل موتورخانه

اجزای مشعل موتورخانه

نکته مهم: در سه مورد فوق یکی از مهم ترین آیتم های مشعل شیر آن می باشد که در هر کدام متفاوت می باشد. انواع شیر گاز مشعل شامل دو مورد زیر می باشد:

  • شیر گاز تدریجی
  • شیر گاز قطع و وصل کامل

مقاله مرتبط: فن کویل چیست؟

چگونه مشعل مناسب برای دیگ موتورخانه را انتخاب کنیم؟

انتخاب مشعل موتورخانه به آیتم های زیادی بستگی داشته که فقط و فقط توسط مشورت با یک فروشنده متخصص ملزومات تاسیساتی یا مهندس تاسیسات امکان پذیر است. مدل مشعل، نوع سوخت آن، اقلیم، ظرفیت حرارتی، متراژ کاربری، دیگ چدنی یا فولادی و مواردی از این قبل همگی در انتخاب مشعل تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال: خرید مشعل موتورخانه برای یک آپارتمان 10 واحده در شهر تهران که هر واحد صد متر مربع است (1000 متر مربع زیربنا)، حدوداً 150 کیلوکالری اطلاف انرژی برای آن محاسبه می گردد. بر اساس ضریب اعداد بالا (150 هزار کیلو کالری) ابتدا انتخاب دیگ چدنی شوفاژکار یا دیگ چدنی MI3 یا دیگ فولادی صورت گرفته و سپس یک مشعل با توجه به حداقل و حداکثر بازدهی دیگ برای واحد ها انتخاب می گردد.

راهنمایی و مشاوره فروش مشعل دیگ چدنی و دیگ فولادی موتورخانه توسط تماس با متخصصان فروشگاه اینترنتی ماناست.

۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ – ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

انتخاب مشعل بر اساس یک میانگین بین دو ظرفیت حداقل و حداکثر انتخاب می شود. با این نکته را متذکر بشیم که اعداد فوق به عنوان تعیین ظرفیت حرارتی یک آپارتمان در تهران بوده و در شهرهای دیگر مانند دماوند، لواسان و … تمام محاسبات فوق تغییر می کند. همچنین در کاربری های صنعتی یا اداری در شهرهایی که با افت فشار یا قطعی گاز همراه است، مشعل دوگانه سوز توصیه می گردد. در مناطقی هم که دسترسی به گاز وجود نداشته می تواند از مشعل های گازوئیل سوز یا مازوت بهره برد.

معرفی بهترین مشعل های موتورخانه در بازار ایران

خرید مشعل موتورخانه

خرید مشعل موتورخانه

مشعل ایران رادیاتور

مشعل ایران رادیاتور بخشی از قدیمی ترین و بهترین ملزومات موتورخانه در ایران به شمار رفته که محصولات خود را به خارج از ایران هم صادر کرده است. مشعل ایران رادیاتور در سه سری گازسوز، مشعل گازوئیلی و مشعل های دوگانه سوز به فروش می رسند. از مشعل های ایران رادیاتور می توان در کاربری های عمومی و خصوصی استفاده نمود.

مشعل گرم ایران

مشعل گرم ایران با 40 سال سابقه جزء حرفه ای ترین برندهای ایرانی است که در تولید انواع مشعل در ظرفیت های مختلف فعالیت می نماید. مشعل های این شرکت شامل: مشعل گازی، مشعل گازوئیلی، مشعل دوگانه سوز، مشعل سه گانه سوز (گاز، گازوئیل و مازوت) و مشعل مازوت هستند.

پارس مشعل

پارس مشعل تحت لیسانس OERTLI سوئیس محصولات خود را عرضه می کند و یکی از برندهای شناخته شده در ایران می باشد. تولیدات این کمپانی شامل مشعل گازسوز، مشعل گازوئیل سوز، مشعل مازوت سوز، مشعل دوگانه سوز گاز و گازوئیل، و مشعل دوگانه گاز و مازوت می باشد.

تحریریه فروشگاه اینترنتی ماناست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من