سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

راهنمای جامع بهترین کفپوش برای گرمایش از کف

Rate this post

همانطور که در مطالب گذشته اشاره کردیم، در سیستم گرمایش از کف، لوله کشی در کف و در زیرساخت سازه انجام می شود تا از طریق آنها گرما به محیط منتقل شود. همچنین گفتیم که بر روی لوله های تعبیه شده، بتن ریزی می شود و سپس کف اصلی ساختمان بر روی آن قرار می گیرد. اما سوالی که باقی می ماند این است که بهترین کفپوش برای گرمایش از کف که گرما را به خوبی منتقل کند، تحمل بالایی در برابر گرمای مستمر داشته باشد و در عین حال ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد چیست؟ در این مطلب می خواهیم به این سوال مهم پاسخ بدهیم.

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب بهترین کفپوش برای گرمایش از کف

دو عامل مهم در انتخاب کفپوش برای گرمایش از کف وجود دارد:

  • ضخامت کفپوش
  • چگالی کفپوش

هرچه کفپوش دارای چگالی بالاتری باشد، کفپوش مناسب تری برای گرمایش از کف به حساب می آید. البته چگالی و ضخامت کفپوش ها با هم رابطه مستقیم داشته و با بالا رفتن چگالی، ضخامت هم افزایش می یابد. ولی باید در نظر داشت که ضخامت کفپوش نهایتا می تواند 18 میلی متر باشد و نباید از این عدد بیشتر شود.

بهترین کفپوش برای گرمایش از کف

کفپوش های چوبی

به طور کلی می توان گفت که کفپوش های از جنس چوب، بهترین نوع برای استفاده هستند. اما در میان انواع آنها، کفپوش های چوبی مهندسی شده که با نام چوب کامپوزیت هم شناخته می شوند، بهترین کفپوش برای گرمایش از کف به حساب می آیند.

این نوع کفپوش ها از ثبات ساختاری خوبی برخوردارد هستند و به همین دلیل برای مجاورت با گرما مناسب بوده و گرما را نیز به راحتی و به خوبی به محیط بالای خود منتقل می کنند و در مجموع از دیگر کفپوش های چوبی پایدارتر هستند.

پارکت

پارکت چوبی مهندسی شده

از دیگر ویژگی این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نسب آسان
  • مقاومت بالا
  • انتقال دهنده قابل قبول گرما
  • صرفه اقتصادی نسبت به طول عمر در مصرف
  • دارای طرح ها و رنگ های متنوع که دست خریدار را برای انتخاب باز می گذارد

جهت خرید تجهیزات و لوازم گرمایش از کف و اطلاع از قیمت ها کلیک کنید .

کفپوش مشمع

شباهت بسیار زیادی به کفپوش های پلاستیکی (که در ادامه آنها را معرفی می کنیم) دارند و در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل هم گزینه بسیار مناسبی برای اجرا بر روی سیستم گرمایش از کف هستند. اما باید دقت داشت که از آنجاییکه کفپوش مشمع مقاومت بسیار کمی نسبت به رطوبت دارند، برای مناظق مرطوب یا بخش هایی از ساختمان که رطوبت گیر است (مانند حمام) گزینه مناسبی به حساب نمی آیند. در صورتی که بر استفاده از این نوع جنس تاکید دارید می توانید برای قسمت های در معرض رطوبت از گفپوش های پلاستیکی استفاده کنید. در غیر این صورت، جنس های مقاوم تری مانند سنگ و انواع سرامیک ها، بهترین گزینه برای بخش هایی مانند آشپزخانه یا حمام به حساب می آیند. در مجموع می توان گفت که برای مناطق بسیار سردسیر مانند تبریز، وینیل را باید یک گزینه ایده ال دانست.

رزین

پوشش رزین هم از بهترین کفپوش برای گرمایش از کف به حساب می آید که به دلیل رسانایی بالای آن در انتقال گرما و توانایی نگهداری گرما به مدت بیشتر، با استقبال بالایی مواجه شده است. مزیت مهم دیگر استفاده از رزین این است که در صورت استفاده از آن، نیازی به نصب عایق بین بتن و کف نیست. ساختار رزین به صورتی است که ابتدا آن را گرما داده و به صورت تقریبا مایع در می آورند و سپس بر روی کف ساختمان پخش کرده و به صورت یک تکه صاف می کنند. نکته اینجاست که در صورت نیاز به تعمیرات یا تغییرات در زیرساخت کف، بخش زیادی از رزین کف تخریب شده و باید از نو ریخته شود.

سنگ و سرامیک

این کفپوش برای محیط هایی که نیاز به تمیزکاری مداوم دارند، مانند آشپزخانه و حمام، بسیار کاربردی و محبوب است. کفپوش های از جنس سنگ و سرامیک نیز انتقال دهنده بسیار خوبی برای گرما بوده و به همین دلیل گزینه مناسبی برای فهرست بهترین کفپوش برای گرمایش از کف به حساب می آید. در عین حال، قابلیت شسشتوی بالایی داشته و دوام بالایی دارند. البته باید دقت داشت که در انتخاب میان سنگ یا سرامیک، بهتر است با مهندسان ناظر پروژه خود مشورت کنید.

سنگ و سرامیک از بهترین گزینه های فهرست بهترین کفپوش برای گرمایش از کف

سنگ و سرامیک از بهترین گزینه های فهرست بهترین کفپوش برای گرمایش از کف

بیشتر بخوانید: گرمایش از کف برای ویلا

پارکت پلاستیکی

این نوع پارکت هاکه با نام وینیل نیز شناخته می شوند، برای بخشی از محیط های یک ساختمان که به هر دلیلی به گرمای کمتری نیاز دارند، از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. پارکت پلاستیکی در عین ظاهر زیبا و متنوع و دوام بالا، از لحاظ اقتصادی به صرفه نیز هستند و تمام این ویژگی ها، باعث شده تا در فهرست بهترین کفپوش برای گرمایش از کف قرار بگیرند. همچنین این محصول نصب سریع و آسانی دارد و در زمان کوتاه قابل اجرا است.

نمونه پروژه های اجرا شده ماناست را اینجا ببینید.

سوالات متداول

آیا استفاده از گرمایش از کف بر انتخاب کفپوش تاثیر می گذارد؟

استفاده از گرمایش از کف، مانع به کار بردن کفپوش مورد علاقه نمی شود. اما بهتر است از کفپوش هایی استفاده شود که انتقال دهنده خوبی برای گرما باشند تا از سیستم گرمایشی خود بهترین بهره را ببرید.

کدام کفپوش ها را می توان بهترین کفپوش برای گرمایش از کف دانست؟

کفپوش چوبی مهندسی شده، سنگ و سرامیک، رزین و پارکت های پلاستیکی از بهترین کفپوش ها برای این تکنولوژی به حساب می آیند.

آیا می توان از کفپوش های ترکیبی برای سیستم گرمایش از کف استفاده کرد؟

بله. برای هر قسمت از ساختمان به فراخور نیاز یا سلیقه خودتان، شما می توانید از یک یا چند نوع کفپوش استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه اجرای گرمایش از کف می توانید از طریق شماره های 02177959046 -02177958135 با گروه ماناست تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من