سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

آموزش نصب فن کویل

Rate this post

فن کویل‌ دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی هستند که برای تهویه مطبوع در ساختمان‌های مختلف صنعتی، مسکونی و حتی تجاری می‌توان از آنها استفاده کرد. فن کویل در مدل‌های مختلف فن کویل کانالی، فن کویل سقفی، دیواری، کاستی و حتی زمینی به تولید می‌رسد. همانگونه که تهیه یک فن‌کویل باید با رعایت نکات مهم همراه باشد، نصب فن کویل نیز باید به درستی صورت بگیرد. پس آموزش نصب فن کویل یکی از نکات مهمی است که باید حتماً به آن توجه داشت.

آموزش نحوه نصب فن کویل

 فن کویل، به عنوان یکی از مطرح‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع برای کنترل دما، رطوبت و به منظور تازه‌سازی هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که انتخاب درست یک فن کویل روی عملکرد آن تاثیر دارد، بدون شک نصب صحیح فن کویل نیز در این زمینه بی‌ تاثیر نخواهد بود. بدین منظور آموزش نصب فن کویل یکی از اقدامات مهمی است که باید با آن آشنا شد. آموزش نصب فن کویل یک آموزش کلی نیست که بتوان برای تمامی انواع مدل‌های مختلف فن کویل از آن استفاده کرد.

قبل از اینکه در رابطه با چگونگی نصب تک تک مدل‌های مختلف این دستگاه آشنا شوید، بد نیست با عملکرد این سیستم شناخت پیدا کنید. فن کویل متشکل از یک مبدل حرارتی و فن می‌باشد که هم اکنون در مدل‌های مختلف سقفی، زمینی و دیواری به صورت روکار، عمود،ی ایستاده و غیره می‌توان از آنها استفاده داشت.

فن‌کویل‌ها به عنوان سیستم‌های تهویه مطبوع کاملاً مقرون به صرفه مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند. با توجه به مدل‌های مختلف فن کویل که در بازار وجود دارد، می‌توان به تناسب فضای موجود یکی از مدل‌های مختلف آن را انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: انواع چیلر تراکمی و مینی چیلر

آموزش نصب فن کویل

آموزش نصب فن کویل

نصب فن کویل سقفی

برای نصب فن کویل باید بدانید که چه مدلی از فن‌کویل را انتخاب کرده‌اید. در آموزش نصب فن کویل در رابطه با مدل‌های مختلف این دستگاه و چگونگی نصب آنها توضیحاتی ارائه می‌شود. مدل‌های سقفی همانطور که از نام آنها پیداست، در داخل سقف کاذب قرار می‌گیرند. این سیستم‌های تهویه مطبوع به گونه‌ای در داخل سقف اجرا می‌شوند که تنها دریچه آن قابل مشاهده خواهد بود. در آموزش نصب فن کویل مدل سقفی باید به نکات بسیار متعددی توجه داشت.

یافتن یک مکان مناسب برای نصب یا اجرای فن کویل یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید با رعایت استانداردها انجام شود. شما باید مکانی را انتخاب کنید که با سیستم لوله کشی تطابق داشته باشد. در نتیجه تا کانال لوله کشی باید در یک فاصله استانداردی قرار بگیرد.‌ برای نصب مدل‌های سقفی باید حتماً سقف کاذب داشته باشید تا این سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته در داخل سقف کاذب قرار بگیرد.

در این صورت نیز زیبایی قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌شود که تحسین برانگیز است. ابتدا باید لوله کشی را به صورت دقیق و استاندارد پیاده سازی کنید چرا که کمترین بی‌توجهی و خطایی باعث می‌شود تا عملکرد فن کویل با مشکلات بسیار زیادی مواجه گردد. توجه داشته باشید که برای اتصالات دستگاه فن کویل و لوله‌ها نیاز به درزبند است.

تمامی سطح لوله و شیرآلات را نیز باید با پلی یورتان یا پروپلین عایق‌بندی کنید. پس از اینکه لوله‌ها نصب شد باید از عدم نشتی آنها اطمینان حاصل شود. به این نکته نیز دقت کنید که فن کویل‌های سقفی خود در مدل‌های کاستی، توکار و کانالی هستند. بدون شک نحوه نصب هر یک از این مدل‌ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است و معمولاً تنها مدل‌های توکار در داخل سقف کاذب قرار می‌گیرند. تمامی مدل‌های سقفی برای ساختمان هایی با سقف بلند اجرا خواهند شد.

نصب فن کویل دیواری

در آموزش نصب فن کویل در رابطه با مدل‌های دیواری نیز توضیحاتی ارائه می‌شود. فن کویل‌های دیواری یکی از رایج‌ترین انواع فن‌کویل‌هایی هستند که روی دیوار قرار می‌گیرند. این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در ظرفیت‌های مختلفی هستند. برای نصب فن کویل مدل دیواری نیز باید به شرایط محل نصب و مستحکم بودن آن توجه داشت.

چرا که دیوار باید توانایی نگهداری فن کویل را داشته باشد. همچنین به دسترسی فن کویل و فاصله آن تا درب و پنجره‌ها نیز باید توجه کرد. برای نصب فن‌کویل‌های مدل دیواری ابتدا باید محل قرارگیری دستگاه مشخص و در نتیجه سوراخ‌هایی روی دیوار ایجاد شود. توسط پیچ و مهره و بست‌های مستحکم فن‌کویل را پس از قرار دادن در محل مورد نظر محکم کنید. در واقع این دستگاه و این مدل‌ها دارای پایه‌های فلزی هستند که روی دیوار نصب شده و در نتیجه فن کویل روی آنها قرار می‌گیرد.

پس از اینکه پایه‌های فلزی نصب شد و فن کویل را روی آن قرار دادید باید اقدام به نصب اتصالات و دیگر تجهیزات این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کنید. اتصالاتی مورد نیاز هستند و باید اجرا شود تا فرآیند آبرسانی در سیستم‌های تهویه مطبوع صورت بگیرد. با اکتفا به نقشه برق کشی در جعبه فن کویل، اتصالات برق آن را نیز باید با دقت بسیار بالایی نصب کنید. توجه داشته باشید که کابینت این دستگاه باید روی بدنه اصلی آن قرار بگیرد.

برای اطمینان از مستحکم بودن سیستم تهویه مطبوع نیز حتماً پیچ‌های اتصال آن را پس از مستحکم کردن مجدداً مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشید که  این سیستم‌ها نیاز به تخصص بالایی دارند. افرادی که در کلاس‌های آموزش نصب فن کویل شرکت کردند و در این زمینه دارای تخصص هستند، می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای این کار را انجام دهند.

آموزش نصب فن کویل

آموزش نصب فن کویل

هزینه نصب فن کویل سقفی

بدون شک نصب فن کویل سقفی نیاز به مهارت و تخصص در این حوزه دارد. افرادی که آموزش نصب فن کویل دیده‌اند، پس می‌توانند این فرآیند را به راحتی پشت سر بگذرانند. بدون شک بسیاری از کاربران به دنبال شرکت‌های معتبر برای خرید و همچنین نصب این سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هستند. چرا که در این شرکت‌های معتبر علی رغم دسترسی به محصولات درجه یک، می‌توان از خدمات ارزشمند آنها نظیر نصب کامل و بی‌عیب و نقص نیز بهره برد.

قیمت نصب فن کویل بر اساس مدل‌های مختلف سقفی، دیواری، زمینی و غیر متفاوت است. اکنون که به دنبال بررسی قیمت نصب فن کویل سقفی هستید، باید گفت بسته به شرایط نصب، ظرفیت فن کویل و نوع شرکت متفاوت خواهد بود. کارشناسان شرکت مانا با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات ارزشمندی نظیر نصب فن کویل سقفی را انجام می‌دهند.

همین حالا از این فرصت ناب به نفع خود استفاده کرده و فن کویل‌های سقفی را توسط کارشناسان حرفه‌ای این مجموعه نصب کنید.

آموزش نصب فن کویل

نتیجه

فن کویل یکی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی پیشرفته با عملکرد بسیار بالا است. این دستگاه را می‌توان هم اکنون برای مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد. البته قبل از خرید فن کویل باید به مساحت مکان و قدرت سرمایشی و گرمایشی مکان توجه داشته باشید.

شرکت‌های بسیار زیادی هم اکنون جهت طراحی، تولید، توزیع و حتی نصب فن کویل در مدل‌های مختلف فعالیت دارند. شما کاربران عزیز می‌توانید همین حالا از کارشناسان شرکت مانا جهت نصب این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی کمک بگیرید. آموزش نصب فن کویل در این مجموعه توسط کادر مجرب شرکت مانا انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من