سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

راهنمای خرید بهترین پمپ آب خانگی مناسب منازل

Rate this post

امروزه یکی از مشکلات اساسی در مجتمع های مسکونی مبحث آب رسانی به طبقات بالایی ساختمان است.حتما می‌دانید که برای حل مشکل آب رسانی کافیست از پمپ آب استفاده کنید.اما به‌خاطر داشته باشید که انتخاب پمپ آب اشتباه، هزینه‌های اضافی در انرژی و تعمیر و نگهداری را به‌دنبال خواهد داشت.پس اگر که قصد خرید بهترین پمپ آب خانگی را دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید…

آنچه در این مقاله از سایت فروشگاهی ماناست می‌خوانید:

پمپ آب خانگی یا پمپ تقویت فشار چیست؟

اگر فشار آب ساختمان شما جوابگوی نیاز شما نیست یا بخش های مختلفی از خانه شما نیازمند آب رسانی هستند، اما جریان آب به میزان کافی به تمام واحدها توزیع نمی‌شود، می‌توانید از پمپ آب خانگی برای افزایش فشار جریان آب استفاده کنید. وظیفه این پمپ ها انتقال آب در طبقات بالایی برج‌ها و آپارتمان‌ها می‌باشد.قبل از بررسی نکات مهم برای خرید بهترین پمپ آب خانگی مناسب بهتر است با کاربرد و انواع پمپ آب های خانگی آشنا شوید:

 

 

آشنایی با انواع پمپ آب خانگی

کاربرد پمپ آب خانگی

  • افزایش فشار آب ساختمان و آپارتمان
  • تقویت فشار آب خانگی

آشنایی با انواع پمپ های آب خانگی پرکاربرد

1- پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ آب خانگی نیم اسب در ظرفیت های پایین ساخته می‌شود و برای مصارف خانگی و ویلاهای کوچک کاربرد دارد.

این پمپ معمولا به‌صورت تک فاز تولید می‌گردد و قیمت پایین تری دارد. از مزیت اصلی این پمپ‌ می‌توان به کم صدا بودن آن‌ اشاره کرد.

2- پمپ آب خانگی بشقابی

پمپ آب بشقابی برای پمپاژ کردن آب و مایعات استفاده می‌شود و برای کاربری‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی مناسب می‌باشد.

پمپ های بشقابی در دو نوع “سانتریفیوژ” و “جابجایی مثبت” تولید می‌گردند که از پمپ های آبی سانتریفیوژ برای مایعات روان تر و یا برای پمپ کردن مایعات با ویسکوزیته پایین تر استفاده می شود.

3- پمپ آب جتی

یکی دیگر از پرمصرف‌ترین پمپ های سانتریفیوژ، پمپ آب جتی است پمپ های آبی جتی در دو نوع کم عمق و عمیق تولید می‌گردد (تفاوت بین یک پمپ آب جتی عمیق و یک پمپ آب جتی کم عمق، در محل تخلیه آن است). این نوع پمپ برای مکش آب از اعماق(بدون نیاز به لوله کشی) طراحی شده است. از پمپ آب جتی برای انتقال مایعات، انتقال سوخت‌های سبک، سیرکولاسیون دیگ بخار، سیستم‌های تهویه، سیستم احتراق، مصارف خانگی و صنعتی، مصارف کشاورزی و آبیاری، تامین آب استخر .. استفاده می‌شود.

نکته : به این مسئله توجه داشته باشید که قبل از روشن کردن پمپ جتی ، بدنه و محفظه پمپ باید کاملا در آب قرار گیرد تا به اصطلاح هواگیری شود ، در غیر اینصورت موجب خرابی پمپ می‌گردد.

مقاله مرتبط: راهنمای نصب کولر گازی

تفاوت پمپ آب بشقابی و جتی

در یک مقایسه کلی میتوان گفت که پمپ جتی ارتفاع آبدهی بالاتری دارد، اما در پمپ بشقابی مقدار آبدهی بیشتر است پمپ جتی به دلیل داشتن اجکتور در مقایسه با پمپ بشقابی صدای بیشتری تولید می کند و در مواردی که منبع تأمین آب دارای عمق باشد پمپ جتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 4- پمپ آب دو پروانه

پمپ های آب دوپروانه قدرت بیشتری نسبت به سایر پمپ ها دارند و انتخاب مناسبی برای ساختمان‌های پنج طبقه به بالا و صنعت کشاورزی مناسب می‌باشند  از معایب این نوع پمپ ها می توان به قیمت بالا و پرسروصدا بودن اشاره کرد.

 

معیارهای انتخاب بهترین پمپ آب مناسب منزل:

انتخاب پمپ آب خانگی

هر یک از پمپ ها با هدف خاصی تولید می شوند که برای انتخاب و خرید نیاز است که با یک مهندس خبره و با تجربه مشورت کرد در صورتی که قصد خرید بهترین پمپ آب خانگی، برای ساختمان خود را دارید، لازم است که به موارد زیر توجه کنید:

1- حداکثر ارتفاع پمپ (هد):

بالاترین نقطه ای که پمپ می‌تواند آب را پمپاژ کند که بر حسب متر محاسبه می‌شود.

2- حداکثر میزان آبدهی (دبی):

میزان ظرفیت پمپ در انتقال آب که معمولا بر حسب لیتر بر دقیقه محاسبه می شود.

توجه داشته باشید که ارتفاع (هد) با آبدهی(دبی) رابطه عکس دارد، و با افزایش ارتفاع، آبدهی کاهش می‌یابد.درنتیجه در نقطه حداکثر ارتفاع، آبدهی به نزدیکی “صفر” می‌رسد. پس یادتان باشد که باید پمپی را انتخاب کنید که حداکثر ارتفاعش از ارتفاعی که نیاز دارید بیشتر باشد.به‌طور مثال، اگر شما نیاز دارید که آب تا ارتفاع 18 متری پمپاژ شود، باید پمپی را انتخاب کنید که حداکثر ارتفاع آن 20متر می‌باشد.

3- قطر لوله ورودی:

به اندازه قطر لوله ورودی پمپ گفته می‌شود و معمولا برحسب اینچ (Inch) محاسبه می‌شود.

4- قطر لوله خروجی:

به اندازه قطر لوله خروجی پمپ گفته می شود که معمولا برحسب اینچ (Inch) بوده.

قطر لوله خروجی با  با میزان آبدهی رابطه مستقیمی دارد و از عامل بسیار مهم در انتخاب پمپ است.

5- توجه به مشخصات الکتریکی پمپ:

مشخصات الکتریکی یک پمپ جزو موارد مهمی است که در انتخاب یک پمپ آب خانگی مناسب تاثیر گذار است مشخصات الکتریکی شامل چند ویژگی مهم مانند : میزان آمپر مصرفی،  ولتاژ ، سه فاز و یا تکفاز بودن پمپ و فرکانس می‌باشد.

بسته به نوع سیم کشی الکتروموتور پمپ انتخابی می‌تواند سه فاز یا تکفاز باشد. معمولا پمپ‌ های خانگی که با برق شهری کار می‌کنند تکفاز 220ولت بوده و در مصارف صنعتی سه فاز 380ولت می‌باشد.بهتر است بدانید که فرکانس برق ایران 50Hz است و تمامی پمپ‌هایی که در ایران تولید و یا به داخل کشور وارد می‌شوند دارای فرکانس 50 هرتز می‌باشند.

توجه: کلیه مشخصات یک پمپ که در اینجا عنوان شد برروی پلاک پمپ درج شده است و بهتر است برای خرید پمپ حتما اطلاعات محصول را چک کنید.

عوامل مهم برای خرید بهترین پمپ آب خانگی

عوامل متعددی در انتخاب پمپ آب خانگی موثر می‌باشند که در زیر به آن‌ها اشاره می کنیم:

  • متراژ واحد
  • تعداد طبقات آپارتمان
  • میزان مصرف آب
  • تعداد شیر آب

برای انتخاب دقیق نوع پمپ می توانید با کارشناسان ماناست تماس حاصل نمایید.

نکات ضروری جهت نصب و نگهداری پمپ مخصوص منزل:

  • در زمان نصب پمپ آب باید به مواردی مانند پایه‌ها، صفحه‌ها، فندانسیون‌ها، لوله‌کشی و عواملی از محیط که بروی دستگاه تاثیر دارند، برای نگهداری پمپ آب توجه نمایید.
  • به‌خاطر داشته باشید که پمپ آب نباید مداوم کار کند، چراکه داغ می‌شود و به عمر دستگاه پایین می‌آید.
  •  جهت افزایش طول عمر پمپ آب خانگی بهتر است از منبع دیافراگمی با حجم بالاتر استفاده نمایید.
  •  وزن لوله ها را مهار نمایید و توجه نمایید که پمپ زمینی به عنوان تکیه گاه وزن لوله های سیستم لوله کشی در معرض فشار نباشد.
  • به خاطر داشته باشید که طبق مبحث 16 مقررات ملی ساختمان: اتصال پمپ به انشعاب اصلی آب شهری غیر مجاز است، بنابراین پمپ آب خانگی، باید از لوله اصلی آب شهری جدا شده و در محلی غیر از آن و توسط شیر یکطرفه به سیستم آب شهری اتصال یابد.

راهنمای خرید بهترین پمپ آب خانگی مناسب منازل

گروه ماناست با ارائه برترین محصولات و پشتیبانی قوی و همچنین داشتن خدمات فنی، آماده خدمت‌رسانی به شما کاربران عزیز است برای اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات رایگان می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه کنید همچنین ماناست با برخورداری از تنوع محصولات، دارای انواع پمپ های مختلف است.

امیدواریم که با این مقاله توانسته باشیم پاسخگوی بسیاری از سوالات شما باشیم در صورتی‌که تجربه خرید محصول را داشته‌اید می‌توانید این تجربه را، در قسمت دیدگاه‌ها ثبت نموده و یا هر گونه پرسشی در ارتباط با محصول کولرگازی گرین ذهنتان را درگیر نموده است در این قسمت مطرح نمائید تا کارشناسان متخصص ماناست شما را در این امر، با کمترین زمان ممکن، راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من