نمایش 1–24 از 69 نتیجه

نمایش 9 24 36

داکت فن کویل ماناست مدل 1000

6,727,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل 1200

7,514,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل 1400

8,470,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل 1600

9,344,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل 1800

10,880,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل 2000

13,058,000 تومان

داکت فن کویل ماناست مدل ۸۰۰

5,980,000 تومان

فن کویل زمینی ۱۰۰۰ ماناست

14,960,000 تومان

فن کویل زمینی ۲۰۰ ماناست

6,667,000 تومان

فن کویل زمینی ۳۰۰ ماناست

7,390,000 تومان

فن کویل زمینی ۴۰۰ ماناست

8,882,000 تومان

فن کویل زمینی ۶۰۰ ماناست

9,490,000 تومان

فن کویل زمینی ۸۰۰ ماناست

13,700,000 تومان

فن کویل زمینی تهویه مدل 1000-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 1200-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 200-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 200-SV

فن کویل زمینی تهویه مدل 300-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 300-SV

فن کویل زمینی تهویه مدل 400-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 400-SV

فن کویل زمینی تهویه مدل 600-FL

فن کویل زمینی تهویه مدل 600-SV

فن کویل زمینی تهویه مدل 800-FL

فن کویل چیست

فن کویل یک دستگاه پیشرفته‌ای است که به عنوان یک مبدل حرارتی و فن در سیستم تهویه مطبوع کاربرد دارد. در واقع این دستگاه قسمتی از سیستم تهویه مطبوع است که در کنار آن ایفای نقش می‌کند. امروزه از فن کویل‌ها در تمامی ساختمان‌های صنعتی، مسکونی و تجاری می‌توان استفاده کرد.

ساختار فن کویل به گونه‌ای است که می‌تواند طی فرایند مکش هوا درجه حرارت یک محیط را به راحتی تنظیم نماید. حال مدیریت در این دستگاه با کمک یک سوئیچ دستی خاموش و روشن یا ترموستات صورت می‌گیرد. فرایند عملکرد فن کویل به گونه‌ای است که در آن سیال از ترموستات به شیر کنترل ارسال می‌شود. در نتیجه دور فن تغییر می‌یابد و درصد دبی آب ورودی با دمای مطلوب در هر فضا نیز به دست می‌آید. حال این دستگاه‌ها از آب سرد و گرم دیگ‌های مرکزی تغذیه می‌شوند.

وظیفه فن کویل این است تا انرژی تولید شده را با کمک مولد انرژی به یک محیط انتقال دهد. فن کویل‌ها خود در مدل‌های یک طرفه، چهار طرفه، سقفی توکار، کانالی، زمینی و غیره طراحی شده‌اند. در تمامی محیط‌هایی که می‌خواهید درجه حرارت هر قسمت را به صورت جداگانه کنترل کنید می‌توانید از این دستگاه استفاده نمایید. فن کویل حتی برای جلوگیری از انتقال آلودگی بین اتاق‌های یک ساختمان نیز کاربرد دارد.

در مقایسه با دیگر سیستم‌های مشابه فن کویل دارای سیستم لوله کشی است که فضای کمتری را اشغال می‌کند. حال این دستگاه تنها با یک سیستم چیلر و حرارت مرکزی می‌تواند عملکرد داشته باشد. برای کاهش هزینه‌های مصرفی انرژی  می‌توانید توسط یک فن کویل تمامی قسمت‌های مختلف را به صورت جداگانه کنترل کنید. این سیستم‌ها حتی می‌توانند با دمای پایین آب گرم گرما به وجود بیاورند. شما باید سعی کنید مدل‌های پیشرفته این دستگاه را با قابلیت‌های بیشتر بخرید.

فن کویل خانگی

فن کویل به عنوان قسمتی از سیستم تهویه مطبوع امروزه نقش مهمی ایفا می‌کند. امروزه برای تمامی ساختمان‌های مختلف اداری، تجاری و مسکونی فن کویل را در مدل‌های مختلف می‌توان به کار برد. فن کویل‌هایی که برای سرمایش و گرمایش ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند بدون شک قدرت کمتری در مقایسه با فن کویل‌های صنعتی دارند. سطح فروش فن کویل خانگی به دلیل مقرون به صرفه بودن روز به روز افزایش می‌یابد. حال شما کاربران عزیز فن کویل‌های خانگی را می‌توانید در مدل‌های زمینی، دیواری، زمینی، کاستی یا سقفی مورد استفاده قرار دهید.

تک تک مدل‌های مختلف این فن کویل‌ها دارای مشخصات مختلفی هستند. به طور کلی تمامی انواع فن کویل‌ها از یک فن کویل حرارتی، فیلتر، الکتروموتور، ترموستات، شیر هواگیری و پلنیوم باکس تشکیل می‌شوند. بدون شک موتور فن کویل به عنوان قلب تپنده این دستگاه سرمایشی و گرمایشی خواهد بود.

چرا که موتور برای انتقال توان و انرژی مورد نیاز سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه با انتقال توان و انرژی باعث چرخش فن و حرکت تمام سیستم می‌شود. این سیستم‌های پیشرفته به صورت خاصی عملکرد دارند. در واقع حالت کارکرد این سیستم‌ها به صورت برودتی و حرارتی است. در نتیجه برای گرمایش و سرمایش یک فضا می‌توان از آنها استفاده کرد. آب سرد یا گرم توسط لوله‌های ورودی از موتورخانه مرکزی به داخل لوله‌های مسی انتقال می‌یابد.

 درنتیجه داخل لوله‌های مسی گرما یا سرما به گردش درآمده و از طریق همین لوله‌ها نیز به محیط منتقل می‌شود. پس از انتقال سرما یا گرما مجدداً آب از طریق لوله‌های خارجی به موتورخانه مرکزی باز خواهد گشت. اگر در محیط خانه شما نیاز است تا به صورت جداگانه هر اتاق و قسمت ساختمان درجه حرارت خاصی تنظیم شود، می‌توانید فن تحویل نصب کنید.

قیمت فن کویل

بررسی قیمت فن کویل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که قبل از خرید انجام می‌شود. بدون شک بررسی قیمت با دسترسی به لیست قیمت تمامی مدل‌های مختلف این دستگاه کار بسیار راحتی است. امروزه در مراکز فروشگاهی آنلاین قیمت تمامی دستگاه‌ها به ویژه فن کویل دائماً در حال به روز رسانی می‌باشد.

 حال شما کاربران عزیز نیز از طریق لیست‌های فروشگاهی به لیست قیمت فن کویل در مدل‌های مختلف دسترسی دارید. یکی از مزایای خرید اینترنتی مقایسه قیمت این دستگاه در مراکز فروش مختلف است. چه بسا اینکه از نظر مشخصات فنی و عملکرد نیز می‌توانید مدل‌های مختلف فن کویل را با یکدیگر مقایسه کنید. در مراکزی چون مجموعه ماناست فن کویل‌ها در هر مدلی با قیمت کاملاً اقتصادی‌تر در مقایسه با بازار به فروش می‌رسند.‌ در این مجموعه انواعی دیگر از محصولات مانند منبع آبگرم، منبع انبساط و مخزن ذخیره آب به فروش می رشد. حال همین فن کویل‌ها خود از نظر پارامترهای مختلفی قیمت گذاری می‌شوند.

انواع فن کویل

فن کویل در انواع مدل‌های کاستی، یک طرفه، چهار طرفه، توکار، کانالی، زمینی و غیر طراحی شده است. بدون شک هر یک از مدل‌های مختلف این فن کویل‌ها قیمت متفاوت‌تری دارند.

ظرفیت فن کویل به تناسب مساحت فضایی که قرار است نصب شود متفاوت خواهد بود. حال هرچه ظرفیت فن کویل بزرگتر باشد قدرت الکتروموتور آن بیشتر بوده و کارکرد بالاتری دارد. بدون شک چنین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دارای قیمت بالاتری نیز خواهند بود.

توجه به سطح صدا یکی از مهمترین فاکتورهای خرید فن کویل به شمار می‌رود. حال همین سطح صدا خود مهم‌ترین فاکتوری است که هنگام بررسی قیمت به آن توجه می‌شود. قطعاً فن کویل‌های بدون صدا یا کم صدا سطح استقبال بالاتری دارند. هنگام کارکرد این سیستم‌ها باعث آزار و اذیت نمی‌شود پس بدون شک چنین سیستم‌هایی دارای قیمت بیشتری نیز هستند.

معرفی فن کویل سقفی

فن کویل سقفی را می‌توان به عنوان یکی از پرکاربردترین اجزای سیستم تهویه مطبوع بر شمرد. این قطعه از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی همانطور که از نام آنها پیداست روی سقف نصب می‌شود. فن کویل‌های سقفی بیشتر در مدل‌های مستطیلی سطح فروش بالاتری دارند. در ساختار این فن کویل‌ها فیلتر هوا، فن هوادهی و سینی تقطیر را در داخل سیستم نصب کرده‌اند. قطعاً که فن کویل‌های سقفی هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و از این بابت بیشتر محبوبیت دارند. بد نیست بدانید فن کویل‌های سقفی خود در سه مدل مختلف طراحی شده‌اند که شامل موارد زیر هستند.

معرفی فن کویل کانالی

فن‌کویل‌های مدل کانالی شامل سیستم‌هایی هستند که ابعاد بزرگتری در مقایسه با دیگر مدل‌های سقفی دارند. این فن‌کویل‌ها نیز همانند مدل‌های توکار در داخل سقف کاذب ساختمان قرار می‌گیرند. این مدل‌های کانالی ظرفیت و قدرت پرتاب باد بیشتری در مقایسه با فن کویل‌های روکار و توکار دارند.

معرفی فن کویل سقفی توکار

مدل‌های سقفی توکار، فن‌کویل‌هایی هستند که باید حتماً در داخل سقف کاذب ساختمان نصب شوند. در این مدل‌ها تنها دریچه هوای خروجی فن کویل قابل مشاهده است. بدون شک این فن کویل‌ها از نظر زیبایی بیشتر مورد توجه هستند. چه بسا اینکه فیلترهای این مدل از فن‌کویل‌ها به راحتی قابلیت شست و شو دارد. می‌توانید در صورت گرد و خاک گرفتن به راحتی آنها را شستشو داده و مجدداً در یونیت آن را نصب کنید. این فن‌کویل‌ها در ظرفیت‌های ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ طراحی شده‌اند.

معرفی فن کویل سقفی روکار

مدل‌های روکار فن کویل‌های سقفی همانطور که از نام آنها پیداست پس از نصب شدن به راحتی دیده می‌شوند. این مدل فن کویل‌ها برای ساختمان‌هایی کاربرد دارند که کانال کشی فن کویل سقفی در آن صورت نگرفته باشد. حال این مدل‌ها دارای کابین و بدنه بزرگی هستند که به راحتی می‌توان آن را مشاهده کرد.

معرفی فن کویل صنعتی

پرقدرت‌ترین انواع فن کویل‌های موجود در بازار مدل‌های صنعتی هستند. این فن کویل‌ها هم در ابعاد بزرگتر و هم از نظر پرتاب باد با قدرت بیشتری طراحی می‌شوند. چرا که این سیستم‌های سرمایشی برودت و گرمایشی را در سالن‌ها و سوله‌های بسیار بزرگ نصب می‌کنند. این مدل فن کویل با نام یونیت هیتر نیز شهرت دارد.

محبوبیت این سیستم‌ها به سبب قدرت پرتاب باد بسیار بالا در آنها است. چرا که این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی را در ارتفاع بالای سقف سالن‌های بزرگ صنعتی نصب می‌کنند. از آنجایی که سوله و سالن‌های صنعتی ابعاد بزرگتری دارند، پس باید این سیستم قدرت پرتاب سرما و گرما را تا مسافت بیشتر داشته باشد. این سیستم‌ها را قطعات مختلفی چون لوله‌های ورودی و خروجی و یک فن تشکیل می‌دهند. حال سیال گرد و سرد زمانی که در آن جریان می‌یابد فن هوا را تحت فرایند سرعت بالا از اطراف لوله منتقل می‌کند.

طی این مرحله سیال گرم و سرد به دمای مطلوب می‌رسد و در نتیجه دمای مورد نیاز به محیط انتقال داده می‌شود. فن‌کویل‌های صنعتی در مدل‌های دیواری و سقفی به صورت افقی و عمودی طراحی شده‌اند. حال در این سیستم‌ها چیلر، بویلر و لوله‌های متعددی قرار دارد. در این سیستم‌ها هوای تازه وارد سوله و سالن‌های بزرگ نمی‌شود، بلکه تنها هوای داخل سالن توسط یک سیستم خاصی تهویه خواهد شد.

این سیستم‌های گرمایشی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای پاکسازی و سرویس دوره‌ای می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین مجهز به یک کنترلر اتوماتیک یا حسگر دمایی برای کنترل جریان هستند. این سیستم‌ها در حالت استاندارد قابلیت سرمایش، گرمایش و رطوبت گیری دارند. معمولا مدل‌های صنعتی در طرح‌های چهار لوله‌ای و دو لوله‌ای طراحی شده‌اند. هنگام خرید باید سعی کنید مدل‌هایی را انتخاب کنید که عملکرد آرام و صدای کمی دارند.

معرفی فن کویل ایستاده

فن کویل‌ها را به عنوان بخشی از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی می‌توانید در مدل‌های مختلفی انتخاب کنید. فن‌کویل ایستاده یکی از انواع فن کویل‌های زمینی است که به صورت ایستاده آن را طراحی نموده‌اند. مدل‌های ایستاده زمینی در مقایسه با دیگر مدل‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. در این سیستم چندین فن و یک کویل وجود دارد که برای دهش هوا و تامین هوای سرد یا گرم از آنها استفاده می‌شود.

 این سیستم‌ها همان گونه که خود به صورت افقی طراحی شده‌اند هوا را نیز به صورت افقی و به سمت بالا می‌دمند. مدل‌های ایستاده در دو مدل با کنترل دستی و هوشمند توسط ترموستات طراحی شده‌اند. در داخل تمامی فن‌کویل‌ها فیلترهایی وجود دارد که برای تصفیه هوا از آنها استفاده می‌کنند. حال فیلترهای کاربردی در فن‌کویل‌های مدل ایستاده قابل تعویض هستند.

چه بسا اینکه می‌توانید این فیلترها را به راحتی شست و شو داده و مجدداً از آنها استفاده کنید. بدون شک یکی از نکات مهم خرید فن کویل توجه به ظرفیت هوادهی آن است. مدل‌های ایستاده را با ظرفیت هوادهی مختلفی تولید می‌کنند.

در مقایسه با دیگر مدل‌های موجود در بازار مدل‌های ایستاده بسیار کم صدا هستند. چه بسا اینکه نصب فن‌کویل‌های ایستاده نیز به راحتی امکان‌پذیر است. در ساختار این سیستم‌ها یک موتور حفاظت شده نصب کرده‌اند که قدرت بسیار بالایی دارد. توزیع هوا به صورت یک دست و کاملاً مناسب در این سیستم‌ها جزو ویژگی‌های مهم است. حال این فن کویل‌ها دارای توزیع هوای مناسبی هستند چه بسا اینکه فضای کمتری را اشغال می‌کنند. در این دستگاه هیچ نیازی به کانال و لوله کشی برای انتقال هوا نیست. این سیستم‌ها متشکل از فن الکتروموتور، شیر هواگیری، شیر فلکه کویل و فیلتر هوای قابل شست و شو هستند.

معرفی فن کویل کاستی

فن کویل کاستی یک نمونه مطرح و بی‌نظیر از انواع فن کویل‌های موجود در بازار است. آنچه باعث محبوبیت مدل‌های کاستی می‌شود عملکرد بهینه و مصرف انرژی مقرون به صرفه در آنها خواهد بود. چه بسا اینکه تنوع شکل ظاهری و عملکرد این سیستم‌ها بسیار متفاوت است. از این رو شما مناسب استفاده برای هر کاربردی می‌توانید این سیستم‌ها را با تنوع شکل و کارکرد مختلفی انتخاب کنید.

فن کویل کاستی شامل مدل‌های پیشرفته‌ای هستند که از دو بخش پنل بیرونی و پنل داخلی تشکیل می‌شوند. حال پنل داخلی این سیستم دربرگیرنده تمامی قطعاتی است که فن کویل را تشکیل می‌دهند. مدل‌های کاستی فضای بسیار کمی اشغال می‌کنند و از این جهت برای مکان‌هایی که فضای نصب کمتری دارد، گزینه مناسبی خواهند بود. معمولا از این سیستم‌ها برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، خدماتی و فضاهای آموزشی می‌توان استفاده کرد. البته مدل‌های کاستی روی سقف نصب می‌شود.

حال هرگز نمی‌توان این مدل‌ها را روی دیوار یا زمین قرار داد. این سیستم‌ها در ابعاد و ظرفیت‌های مختلفی به تولید رسیده‌اند. به تناسب نوع کاربرد و فضای قابل نصب باید به این مشخصات توجه داشت. مدل‌های کاستی در داخل سقف به صورت توکار قرار می‌گیرند و از این جهت باید برای نصب آنها حتماً از متخصصین این حوزه کمک گرفت.

همانگونه که اشاره شد، این سیستم‌ها از دو قسمت یونیت خارجی و داخلی تشکیل می‌شوند. حال یونت خارجی فن‌کویل کاستی را باید در یک فضای ثابت مانند بالکن قرار داد. فن‌کویل‌های کاستی خود در مدل‌های یک طرفه و چهار طرفه طراحی شده‌اند. چه بسا اینکه در مدل‌های مدور با قابلیت پرتاب ۳۶۰ درجه نیز به تولید می‌رسند. این مدل‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و دارای پمپ قوی‌تری هستند. چه بسا اینکه از نظر ظاهری نیز زیباتر از دیگر مدل‌های فن کویل خواهند بود.

نکات خرید فن کویل زمینی

فن‌کویل‌های زمینی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی محسوب می‌شوند. برای خرید فن کویل زمینی ابتدا بایستی در رابطه با کاربرد این سیستم و عملکرد آنها اطلاعاتی کسب کنید. این دستگاه از یک مبدل حرارتی و فن تشکیل می‌شود که جزئی از سیستم تهویه مطبوع ساختمان به حساب می‌آید. این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی طی فرایند مکش هوا باعث تنظیم درجه حرارت یک فضا می‌شوند.

 در بین تمامی مدل‌های فن کویل، مدل‌های زمینی سطح کاربرد بالایی دارند. فن‌کویل‌های زمینی را به صورت عمودی روی زمین نصب می‌کنند. البته کاربرد این سیستم بیشتر برای ساختمان‌های اداری و مسکونی است. معمولاً در مکان‌هایی که سقف کاذب وجود دارد، می‌توان از فن‌کویل‌های سقفی استفاده کرد. در غیر این صورت شما می‌توانید از مدل‌های زمینی با قدرت گرمایشی و سرمایشی بالاتر استفاده نمایید.

از نکات مهم خرید فن کویل زمینی توجه به قیمت آن است. این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در مدل‌های زمینی بسیار مقرون به صرفه‌تر از دیگر انواع فن کویل‌های موجود در بازار هستند. چه بسا اینکه هزینه نصب این سیستم‌ها نیز کمتر از دیگر مدل‌های سقفی توکار و غیره است.

طرز عملکرد فن کویل نیز از نکات مهم خرید به شما می‌رود. عملکرد فن‌کویل‌های مدل زمینی به صورت مکش از روبرو یا پشت خواهد بود. حال در صورتی که دهش هوا در این سیستم‌ها از قسمت بالای فن انجام می‌شود.

شرکت تولید کننده فن‌کویل را نیز به خاطر داشته باشید و بهترین برند بازار را انتخاب کنید. هم اکنون شرکت‌های تولید کننده بسیار زیادی در زمینه تولید انواع فن‌کویل فعالیت دارند. شما کاربران عزیز به دنبال محصولات شرکت‌های معتبری باشید که محصولاتی با قابلیت‌های بالاتر روانه بازار می‌کنند. البته قیمت محصولات تولیدی هر شرکت نیز باید مورد توجه باشد. در هر شرکت بسته به شرایط تولید و مشخصات محصول قیمت تعیین می‌شود.

نکات خرید فن کویل دیواری

فن‌کویل دیواری یکی از پرکاربردترین انواع سیستم‌های سرمایش و گرمایشی است که فضای کمتری اشغال می‌کند. هنگام خرید فن‌کویل دیواری همانند دیگر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی باید به نحوه انتخاب توجه داشته باشید. با اکتفا به راهنمای خرید می‌توانید یک فن کویل دیواری را به تناسب فضای موجود بخرید. به عنوان مثال، فن‌کویل‌ها در مدل‌های یک طرفه، چهار طرفه، توکار، کانالی و غیره طراحی شده‌اند. حال شما کاربران عزیز مدل‌های دیواری را با کیفیت مطلوب باید انتخاب کنید.

هنگام خرید فن کویل دیواری به ظرفیت این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی توجه داشته باشید. معمولاً برای انتخاب ظرفیت این سیستم‌ها نیز باید به میزان بار برودتی مربوط به هر فضا توجه کنید. قطعاً که ظرفیت این سیستم‌ها را باید در دور متوسط بر مبنای محاسبه قرار دهید. چه بسا اینکه برای فضاهایی با مساحت بزرگتر قطعاً نیاز به فن کویل‌هایی با ظرفیت سرمایشی و گرمایشی بیشتر است.

صدای عملکرد فن کویل را هرگز فراموش نکنید. برخی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هنگام کارکرد صدای بسیار وحشتناکی از آن‌ها شنیده می‌شود. قطعاً که این صدا بسیار آزاردهنده و سرسام‌آور است. قطعاً مدل‌هایی در بازار وجود دارند که بدون صدا کار می‌کنند. یا شما کاربران عزیز در بین فن‌کویل‌های تولیدی شرکت‌های معتبر مدل‌هایی را انتخاب کنید که سطح صدا در آنها بسیار کم است. البته روی صدای عملکرد فن کویل ارتفاع سقف، مدل سیستم، نوع نصب، نوع موتور و پارامترهای دیگری نیز تاثیر دارند.

ابعاد فن کویل را نیز مورد توجه قرار دهید. قطعاً که فن کویل‌ها ممکن است از نظر تمامی مشخصات، قطعات و حتی ظرفیت برابر باشند، حال این سیستم‌ها را با ابعاد مختلفی تولید کنند. هرچه ابعاد فن کویل کوچکتر باشد؛ اما قدرت سرمایشی و گرمایشی آن در حالت استاندارد است، چنین دستگاه‌هایی به صرفه‌تر خواهند بود.

نکات خرید فن کویل سقفی توکار

فن‌کویل سقفی توکار به عنوان یکی از سیستم‌های مطرح و بسیار پرفروش است. شما کاربرانی که قصد خرید فن کویل سقفی توکار دارید، بدون شک سقف ساختمان شما باید کاذب باشد. قطعاً از نکات مهم خرید توجه به همین مسئله خواهد بود. معمولاً فن‌کویل سقفی توکار را باید در سقف کاذب قرار داد. هنگام خرید جدا از تمامی مشخصات فنی سیستم و قدرت عملکرد آن باید به چگونگی نصب دستگاه نیز توجه کرد. این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در این مدل به راحتی نصب می‌شوند.

چه بسا اینکه در بسیاری از ساختمان‌ها این سیستم‌ها را در قسمت بالای در ورودی نصب می‌کنند. معمولاً در چنین شرایطی دریچه بازدید به راحتی در دسترس است و هنگام تعمیر می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. در انتخاب ظرفیت این مدل‌های سقفی توکار نیز باید به مساحت فضا یا ساختمان توجه کنید.

چه بسا اینکه کاربران همیشه به دنبال فن‌کویل‌هایی در مدل‌هایی با عملکرد کم صدا هستند. در بین تمامی مدل‌های مختلف فن‌کویل که در بازار وجود دارد قطعاً به دنبال برندهای مطرح می‌گردید. برای دسترسی به برندهای شناخته شده نیز به مراکز قابل اعتمادی چون مجموعه مانا مراجعه کنید.

فن‌کویل‌های سقفی توکار کاملاً در سقف کاذب پنهان می‌شوند و از نظر ظاهری متفاوت از مدل‌های دیگر خواهند بود. بدون شک این سیستم‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و از این نظر بسیار مورد توجه هستند. چه بسا اینکه این مدل‌های سقفی توکار را می‌توانید در برندهای مختلف و با رنگ‌های متنوع بخرید.

از نکات مهم خرید فن کویل سقفی توکار توجه به قیمت آن است. بدون شک شما باید به دنبال قیمت مناسب‌تری از انواع فنکبیل‌های موجود در بازار باشید. حال بد نیست بدانید این مدل از انواع فن‌کویل‌ها قیمت مناسبی در مقایسه با دیگر انواع مدل‌های موجود در بازار دارند.

نکات خرید فن کویل تهویه

فن‌کویل تهویه به عنوان کاربردی‌ترین سیستم‌های جدیدی است که امروزه برای تمامی ساختمان‌ها کاربرد دارد. امروزه در بسیاری از ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی نیاز است تا هر بخش به صورت جداگانه دمای خاصی داشته باشد. حال برای تنظیم و کنترل دما در هر قسمت شما می‌توانید از فن‌کویل مناسب با آن فضا استفاده کنید. حال برای خرید فن‌کویل تهویه نکات متعددی هستند که باید تک به تک مورد بررسی قرار بگیرند.

شما کاربران عزیز باید توجه داشته باشید که از چه مجموعه‌ای اقدام به خرید می‌کنید؟ در مجموعه مانا بهترین سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به همراه تجهیزات کامل توزیع می‌شود. قطعاً همه شما کاربران عزیز نیز به دنبال شرکت‌های معتبری هستید تا خرید اقتصادی در آنها تجربه نمایید. چه بسا اینکه در این مراکز به کیفیت اصل و قیمت مقرون به صرفه انواع فن کویل دسترسی دارید.

در خرید فن کویل تهویه چند پارامتر مهم دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

فن کویل‌های تهویه برای ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی در مدل‌های مختلفی طراحی شده‌اند. نه تنها از نظر مشخصات، ابعاد و قیمت این دستگاه‌ها با یکدیگر تفاوت دارند؛ بلکه از نظر قدرت عملکرد نیز متفاوت هستند. پس برای عملکرد بهتر این سیستم حتماً به تناسب فضای موجود یک فن کویل مناسب را انتخاب کنید.

قیمت فن کویل یکی از نکات مهمی است که هنگام خرید باید به بررسی آن پرداخت. تنوع زیادی از انواع فن‌کویل‌ها در مدل‌های مختلف به تولید رسیده‌اند. حال هر یک از انواع فن کویل‌ها در مدل‌های مختلف با ابعاد، قدرت و مشخصات متنوع دارای قیمت متفاوتی نیز هستند. نه تنها باید به تناسب فضا یک فن کویل مناسب را انتخاب کنید، بلکه باید هزینه‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای دسترسی به قیمت‌های ارزان حتماً از مراکز قابل اعتمادی چون مجموعه مانا اقدام به خرید فن کویل تهویه کنید.

خرید فن کویل دست دوم

فن کویل امروزه به عنوان یک سیستم گرمایشی و سرمایشی پیشرفته سطح فروش بالایی دارد. بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید کننده هم اکنون فن‌کویل‌ها را با بالاترین کیفیت مطلوب روانه بازار می‌کنند. فن‌کویل‌های پیشرفته با قابلیت‌های بالاتر قیمت بسیار بالایی نیز دارند. چه بسا اینکه فن کویل خود به عنوان یک سیستم پیشرفته حتی در مدل‌های معمولی نیز قیمت آن بالا است. از این رو بسیاری از افراد هزینه کافی برای خرید فن‌کویل نو را ندارند.

در این صورت این افراد می‌توانند اقدام به خرید فن کویل دست دوم کنند. خرید محصولات دست دوم به ویژه سیستم‌های برودتی هوا از نظر بسیاری از افراد کار پسندیده‌ای نیست. بد نیست بدانید که در صورت خرید از مراکز معتبر بدون شک به فن کویل‌های با کیفیتی دسترسی پیدا می‌کنید. اما شرط توجه به راهنمای خرید و بررسی سالم بودن این سیستم را به خاطر بسپارید.

اگرچه فن کویل‌های دست دوم مقرون به صرفه هستند؛ اما شما باید حتماً به تناسب نیاز خود در ساختمان‌های مختلف فن‌کویل را انتخاب کنید. در واقع نمی‌توانید یک فن کویل صنعتی را برای مصارف مسکونی به کار ببرید.

در انتخاب فن کویل‌های دست دوم حتماً به بررسی سالم بودن سیستم یا دستگاه بپردازید. تمامی قسمت‌های مختلف فن کویل نظیر الکتروموتور آن باید از نظر قدرت عملکرد و سالم بودن بررسی شود. برای این کار نیز بهتر است از افراد خبره و متخصص در زمینه شناخت این سیستم‌ها کمک بگیرید.

به مدل فن کویل توجه داشته باشید چرا که این دستگاه در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. در واقع فن‌کویل‌ها در مدل‌های سقفی، دیواری، ایستاده و غیره در بازار هستند. شما کاربران عزیز برای نصب این مدل فن کویل موجود آیا فضای کافی دارید؟ هر چقدر سیستم فن‌کویل پیشرفته‌تر باشد، قطعا قابلیت‌های بیشتری نیز دارد.

خرید فن کویل ساراول

امروزه فن کویل به عنوان یک سیستم جدید برای سرمایش و گرمایش ساختمان با استقبال بالایی مواجه است. چه بسا اینکه مدل‌های پیشرفته و حتی برندهای معتبری از فن کویل هم اکنون در بازار وجود دارد. فن کویل ساراول یکی از برندهای محبوب این سیستم سرمایشی و گرمایشی در بازار است. اکنون که تصمیم به خرید فن کویل ساراول دارید بد نیست در رابطه با این برند و شرکت تولید کننده معتبر اطلاعات کافی به دست بیاورید.

 شرکت ساراول یکی از شرکت‌های معتبر تولید کننده انواع فن کویل در کشور است. این مجموعه با هدف تامین نیاز بازار از سال ۱۳۳۸ فعالیت خود را آغاز کرد. البته این مجموعه تا سال ۱۳۵۴ در زمینه تولید انواع منابع آب و سوخت فعالیت داشت. در نتیجه توانست موفق به تولید انواع فن کویل پیشرفته و با کیفیت در کشور شود. فن کویل‌های تولیدی شرکت ساراول هم اکنون با تنوع بسیار زیادی به تولید می‌رسند.

از بهترین مدل‌های تولیدی این مجموعه می‌توان به فن‌کویل سقفی توکار، فن کویل زمینی، فن کویل کانالی و غیر اشاره داشت. این مجموعه برای تولید محصولات خود از آخرین استانداردهای فنی روز جهان بهره می‌برد. چه بسا اینکه فن کویل‌های شرکت ساراول در هر مدلی قدرت عملکرد بسیار بالایی دارند.

خرید فن کویل ساراول بسیار مقرون به صرفه است، چرا که از نظر مصرف انرژی به صرفه‌تر هستند. حجم هوادهی در این سیستم‌ها بالاتر از دیگر برندهای موجود در بازار است و هنگام عملکرد هیچ سر و صدایی ایجاد نمی‌کنند. تولیدات این شرکت معتبر به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شوند. ساختار این سیستم‌ها بسیار مقاوم است چرا که از ورق گالوانیزه مستحکم برای تولید فن‌کویل‌های خود استفاده می‌کنند. این محصولات از نظر کیفیت، عملکرد و قیمت رقابتی هستند. اگر در بازار به دنبال برندهای مطرح می‌گردید، می‌توانید محصولات تولیدی شرکت ساراول را انتخاب کنید.

قیمت فن کویل سقفی ۶۰۰

فن کویل سقفی یکی از مدل‌های بسیار پرکاربرد و پیشرفته انواع فن کویل در بازار است. حال برای خرید فن کویل سقفی باید به بررسی راهنمای خرید بپردازید. قطعاً بررسی قیمت فن‌کویل سقفی ۶۰۰ یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت.

مدل‌های سقفی در سه مدل روکار، توکار و کانالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر یک از انواع فنکویل‌ها شرایط نصب متفاوتی دارند. چه بسا اینکه نحوه عملکرد، ماندگاری و سطح کیفیت آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. بدون شک قیمت فن کویل سقفی ۶۰۰ در هر مدل با دیگری کاملاً متفاوت خواهد بود.

فن کویل‌ها از نظر شکل ظاهری نیز دارای تنوع بسیار زیادی هستند و چه بسا اینکه از نظر ابعاد نیز با یکدیگر تفاوت دارند. حالی شکل ظاهری و ابعاد فن‌کویل‌ها از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آنها است.

برای این فن کویل‌ها از فن‌های پلاستیکی و فلزی مختلفی می‌توان استفاده کرد. بدون شک فن‌های فلزی و پلاستیکی دارای اختلاف قیمت شدیدی هستند. معمولا در فن‌های پلاستیکی لرزش و صدای کمتری به وجود می‌آید. چه بسا اینکه از نظر دینامیکی به سادگی بالانس خواهند شد. در صورتی که در مدل‌های فلزی امکان کثیف شدن و گرد و غبار گرفتن کمتر است و مقاومت بالایی در برابر لرزش دارند. بدون شک این مشخصات مختلف باعث می‌شود تا فن کویل‌ها در مدل‌هایی با فن پلاستیکی و فلزی قیمت متفاوتی داشته باشند.

ظرفیت فن‌کویل‌های سقفی یکی از مهم‌ترین پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آنها خواهد بود. حال که انتخاب شما فن‌کویل سقفی ۶۰۰ است پس بدون شک باید به سطح کیفیت و برند این محصول بپردازید. همچنین در این میان باید به بررسی قیمت توجه داشته باشید. چه بسا اینکه فن کویل‌هایی با مدل ۶۰۹ و ظرفیت ۶۰۰ برای ساختمان‌هایی با مساحت ۴۰ متر مربع گزینه مناسبی هستند.

قیمت فن کویل دست دوم

در صورتی که هزینه لازمه برای خرید فن کویل نو رو نداشته باشید می‌توانید اقدام به خرید دست دوم این محصولات کنید. بدون شک قیمت فن کویل دست دوم در مقایسه با نمونه‌های نوع این تجهیزات در بازار مقرون به صرفه‌تر است. یکی از مهمترین پارامترهایی که مخاطب را ترغیب به خرید فن‌کویل دست دوم می‌کند، ارزان بودن قیمت آن خواهد بود.

از آنجایی که برای تامین هوا با دمای مناسب در سیستم‌های تهویه مطبوع، فن کویل نیاز است پس خرید آن الزامی خواهد بود. حال بررسی قیمت این فن کویل ها اهمیت بسیار زیادی دارد. قیمت فن‌کویل نیز تحت تاثیر چند فاکتور مهم تعیین می‌شود. حال شما برای بررسی تمامی این فاکتورها به ارزش واقعی محصول پی می‌برید.

کیفیت سیستم‌های دست دوم و سالم بودن آنها پارامتر مهم تعیین کننده قیمت است. در واقع بهداشت این سیستم‌های دست دوم اهمیت بسیار زیادی دارد چه بسا اینکه باید نشتی آب نداشته باشند. همچنین به سالم بودن دیواره‌ها و سقف این فن کویل‌ها توجه کنید. چرا که باید فاقد هرگونه خوردگی، ترک یا کثیف شدگی باشند. در صورتی که فیلتر سیستم کثیف است بدون شک بوی بسیار نامطبوعی از داخل آن احساس می‌کنید. قطعاً این شرایط برای رشد میکروارگانیسم ها بسیار عالی است. پس فن‌کویل‌هایی که کیفیت مطلوبی دارند و به دور از معایب ذکر شده هستند، قطعاً قیمت آنها نیز بالاتر خواهد بود.

ظاهر فن کویل های دست دوم اگر تمیزتر و بهتر باشد، قطعاً قیمت آنها نیز افزایش می‌یابد. حال برای فن‌کویل‌های با ظاهر کهنه قطعاً قیمت کمتری پرداخت می‌کنید. البته این در صورتی است که مشخصات فنی دستگاه سالم هستند و در عملکرد دستگاه هیچ اختلالی به وجود نمی‌آورند.

نوع مدل و ظرفیت فن‌کویل حتی در فن‌کویل‌های دست دوم نیز مورد توجه است. حال مدل و ظرفیت این دستگاه نیز روی قیمت آن تاثیر زیادی می‌گذارد.

قیمت فن کویل ایستاده

فن‌کویل‌های ایستاده به عنوان یکی از مدل‌های رایج از انواع فن‌کویل زمینی قطعاً محبوبیت بیشتری دارند. سطح فروش بالای مدل‌های ایستاده بیشتر به سبب شکل ظاهری و ابعاد آنها است. چرا که در حالت ایستاده این سیستم‌ها فضای کمتری را اشغال خواهد نمود. اکنون بررسی قیمت فن‌کویل ایستاده یکی از فاکتورهای مهم خرید این دستگاه است.

فن‌کویل‌های ایستاده اگرچه صدای کمی دارند؛ اما در مدل‌های مختلف و برندهای متنوع قطعاً صدای عملکرد آن‌ها نیز متفاوت است. اگرچه این تولید صدا خود به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ اما هر چقدر صدا کمتر قیمت فن کویل بیشتر خواهد بود.

مدل‌هایی که مجهز به موتور حفاظت شده هستند قطعاً قدرت موتور و طول عمر آن‌ها بیشتر است. پس فن‌کویل ایستاده با یک موتور پیشرفته و قدرتمند قیمت بیشتری دارد.

در بعضی از فن‌کویل‌ها سیستم بسیار پیشرفته‌ای به کار برده‌اند، به گونه‌ای که این دستگاه هوا را به صورت یکنواخت در تمام فضا متمرکز می‌سازد. حال چنین سیستم‌هایی در مقایسه با فن کویل‌های با کیفیت و عملکرد پایین‌تر، بدون شک قیمت بیشتری دارند.

ساختار بدنه برخی از فن‌کویل‌های ایستاده بسیار ساده است، به گونه‌ای که تعمیر و نگهداری آنها نیز راحت‌تر خواهد بود. بدون شک این راحتی برای نگهداری و تعمیر فن کویل روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

فن‌کویل‌ها را در ظرفیت هوادفی مختلفی تولید می‌کنند. حال هر یک از این فن کویل‌ها با ظرفیت‌های هوادهی متفاوت بدون شک دارای قیمت مختلفی هستند. هر چقدر ظرفیت هوادهی این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بیشتر باشد، بدون شک قیمت بالاتری دارند.

در این مدل از انواع فن کویل هیچ نیازی به کانال و لوله کشی نیست. پس با حذف کانال و لوله کشی هزینه‌های نصب فن‌کویل ایستاده در مقایسه با دیگر انواع فن‌کویل‌های موجود در بازار مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

قیمت فن کویل زمینی ۴۰۰

این روزها فن‌کویل در مدل‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال فن‌کویل‌های زمینی بیشترین استفاده را در بین تمامی مدل‌های مختلف دارند. مدل‌های زمینی خود در دسته‌بندی مدل‌های روکار قرار می‌گیرند که آنها را به صورت عمودی و افقی می‌توانید تهیه کنید. در واقع این فن کویل‌ها به صورت عمودی و ایستاده روی زمین نصب می‌شوند.

حال هر یک از انواع فن کویل‌ها در مدل‌های زمینی دارای قیمت متفاوتی نیز هستند. مشخصاتی نظیر فشار کاری سیستم، جنس بدنه، نوع موتور، زاویه پرتاب هوا و نوع ترموستات روی قیمت دستگاه تاثیر می‌گذارد. معمولا بیشترین تاثیرات را روی قیمت فن‌کویل‌های زمینی مشخصات فنی آنها خواهد گذاشت. از پارامترهای مهم تاثیرگذار روی قیمت این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی شامل موارد زیر هستند:

فن کویل زمینی ۴۰۰ مطابق با استانداردهای روز دنیا طراحی می‌شود. بدون شک شرکت‌های تولید کننده مختلف از استانداردهای متنوعی برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند. حال این استانداردها ایمنی استفاده از فن‌کویل را افزایش خواهند داد. بدون شک فن‌کویل‌هایی با ایمنی بیشتر دارای قیمت بالاتری هستند.

یکی از تاثیرگذارترین فاکتورهای روی قیمت فن‌کویل زمینی ۴۰۰ شکل ظاهری آن است. قطعاً مدل‌هایی که به صورت روکار در یک فضایی نصب می‌شوند باید از نظر زیبایی نیز مورد توجه باشند. گاهی فن‌کویل‌ها در رنگ‌های مختلفی نیز عرضه می‌شود، چه بسا اینکه از نظر ابعاد نیز با یکدیگر تفاوت دارند. پس به دنبال زیباترین و شیک‌ترین دستگاه‌هایی باشید که فضا را زیباتر جلوه دهند. بدون شک چنین فن‌کویل‌هایی قیمت بیشتری دارند.

گارانتی یا مدت زمان گارانتی فن‌کویل‌ها را به خاطر بسپارید. قطعاً که فن‌کویل‌های تولیدی شرکت‌های مختلف با گارانتی چند ماهه تا یک ساله توزیع می‌شوند. حال داشتن گارانتی و در نتیجه مدت زمان گارانتی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار روی قیمت است. البته شما کاربران عزیز هنگام خرید باید توجه داشته باشید که حتماً فن کویل انتخابی شما دارای گارانتی است.

اجزای تشکیل دهنده انواع فن کویل

اجزای فن کوئل

دمنده یا فن (Fan)

بخش دمنده، هوا را به جریان می‌اندازد. به عبارتی عمل مکش و پرتاپ هوا به کمک “فن” انجام می‌گیرد.

کویل (Coil)

کویل وظیفه تبادل حرارت و انتقال دما به داخل محیط را برعهده دارد.

کویل‌ها در سه حالت آبی، گازی و برقی ساخته می‌شوند. (“کویل آبی” در هر دو حالت سرمایش و گرمایش کاربرد دارد، “کویل برقی” جهت گرمایش و “کویل گازی” جهت سرمایش استفاده می‌شود.)

الکتروموتور (Motor)

الکتروموتور با تامین نیروی مکانیکی، به چرخاندن فن‌ها کمک می‌کند.

در انواع فن کویل ‌ها معمولا از الکتروموتورهای تک دور، سه دور و دور متغیر استفاده می‌شود.(هرچه دور دستگاه بالاتر رود باعث افزایش مقدار هوادهی می‌گردد)

 سینی درین (Drian Pan)

 آبی که از تقطیر رطوبت موجود در هوا بر روی کویل به وجود می‌آید؛ توسط سینی تخلیه یا همان سینی درین جمع آوری شده و توسط لوله تخلیه و شلنگ مخصوصی که به لوله تخلیه آب ساختمان متصل است، تخلیه می‌گردد. در حالت معمول سینی درین در کف دستگاه نصب می‌شود و معمولا قابل مشاهده نیست. در برخی از انواع فن کویل نیز برای خروج جریان آب از سینی درین، از “پمپ درین” استفاده شود.

فیلتر (Filter)

فیلتر یکی دیگر از اجزای اصلی انواع فن کویل است که در مسیر هوای ورودی قرار می‌گیرد و به جذب ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا کمک می‌کند. فیلترها بسته به نوع فن کوئل از نوع پلاستیکی و فلزی ساخته می‌شوند و قابل تعویض و شستشو می‌باشند.

شیرهواگیری

هواگیری فن کویل، توسط شیر هواگیری انجام می‌شود.

این قطعه روی لوله اصلی کویل قرار دارد و در دو نوع اتوماتیک و دستی موجود است.

برخی از شرکت ها نیز روی هر دو کویل، شیر هواگیری نصب می‌کنند.

ترموستات

کنترل دور و خاموش – روشن کردن انواع فن کویل توسط ترموستات انجام می‌گیرد.

بر روی ترموستات کلیدهایی برای تعیین سرعت، روشن و خاموش کردن و تنظیم دما قرار دارد.

بدنه

بدنه فن کویل ها معمولا از جنس ورق گالوانیزه عایق کاری شده می‌باشد. البته بهتر است بدنه فن کویل به‌صورت یکپارچه باشد تا در طول زمان باعث ایجاد لرزش و صدا بین بخش های مختلف بدنه نشود.

تفاوت فن کویل دو لوله‌ای و چهار لوله‌ای

در سیستم‌های دو لوله‌ای

 یک لوله برای رفت و یک لوله برای برگشت آب در نظر گرفته شده و متناسب با فصل، آب سرد یا گرم وارد کویل می‌شود. (آب سرد از طریق چیلر و آب گرم به وسیله بویلر تامین میگردد.)

در نوع چهار لوله‌ای

 دو لوله برای رفت و برگشت آب سرد و دو لوله دیگر برای رفت و برگشت آب گرم در نظر گرفته شده است.

کدام سیستم را انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید از فن کویل برای یک مجتمع بزرگ استفاده کنید که به طور همزمان تعدادی از واحدها به سرمایش و تعدادی به گرمایش نیاز دارند، پیشنهاد مشاوران ماناست به شما این است که از نوع چهار لوله استفاده کنید تا نیاز تمام کاربران تامین شود. از طرف دیگر سیستم دو لوله ارزان‌تر بوده و تعمیرات راحت تری دارد، به همین دلیل طرفداران بیشتری هم دارد.

مزایای استفاده از انواع فن کویل

حذف کانال کشی 

از مهمترین مزیت استفاده از فن کویل می‌توان به حذف کانال کشی اشاره نمود (به جز مدل کانالی)

مقرون به صرفه تر

هزینه نصب و راه اندازی فن کویل ‌ها، در مقایسه با سیستم های حرارت مرکزی، هواسازها و سیستم های کانالی بسیار کم تر است.

تامین همزمان سرمایش و گرمایش

از نظر کارشناسان ماناست بیشترین علت محبوبیت انواع فن کویل در بین مشتریان؛ تامین همزمان سرمایش و گرمایش به کمک یک وسیله است. چرا که به کمک فن کویل، دیگر تجهیزات گرمازا و سرمازا حذف شده و فقط با یک وسیله می‌توان هوای محیط را به درجه مطلوب و دلخواه تنظیم نمود.

تنوع بالا

فن کویل ‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانید به‌راحتی ابعاد مناسب محیط‌تان را انتخاب کنید.

انتخاب ابعاد مناسب به صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه کمک خواهد کرد.

سطح صدای پایین

از دیگر ویژگی‌های انواع فن کویل صدای کم آن می‌باشد که بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین هوای مطبوعی را به محیط هدیه می‌بخشد.

اهمیت ظرفیت فن کویل

انتخاب ظرفیت مناسب دستگاه باعث می‌شود بیشترین بازدهی مثبت را از سیستم داشته باشید.

مهمترین عامل در انتخاب فن کویل ظرفیت سرمایش و گرمایش آن می‌باشد.

در هنگام محاسبه ظرفیت فن کویل که بر مبنای میزان بار برودتی کل (محسوس و نهان تبخیر) هر فضا تعیین می‌گردد، همواره سعی کنید که ظرفیت فن کویل را در دور متوسط مبنای محاسبه قرار دهید.

جدول زیر نحوه انتخاب ظرفیت تقریبی مناسب فن کویل برای نصب در ساختمان های مسکونی و در محیط های معتدل آب و هوایی مانند تهران را نشان می‌دهد.

ظرفیت فن کویل ها بر حسب CFM (فوت مکعب بر دقیقه) نمایش داده می‌شود.

پارامترهای دیگری مثل نوع دیوارها، تعداد پنجره، میزان آفتاب گیر بودن ساختمان و دمای آب ورودی نیز در انتخاب ظرفیت سیستم‌های تهویه مطبوع مهم می‌باشند.

برای انتخاب ظرفیت مناسب فن کویل می توانید با مشاورین ماناست نیز در ارتباط  باشید.

راهنمای انتخاب ظرفیت فن کوئل

نگهداری صحیح انواع فن کویل

تمیز نگه داشتن و سرویس به موقع فیلتر

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فن کویل، فیلتر آن است و اگر در باز‌‌ه‌های زمانی شسته نشود، راندمان دستگاه کاهش پیدا می‌کند.

علاوه براین، درصورت تعویض نشدن فیلتر میزان هوایی که از فیلتر خارج می‌گردد کم شده و به فن دستگاه فشار وارد می‌کند. به همین دلیل انجام به موقع سرویس های دوره ای اهمیت بالایی در افزایش عمر دستگاه دارد. بهترین کار این است که تعویض فیلتر هوا طبق برنامه‌ای منظم، حداقل هر سه ماه یک بار انجام شود. همچنین تمیز کردن کف اتاق به ویژه در نزدیکی فن کویل به کاهش تجمع گرد و غبار در فن کویل کمک بزرگی می‌کند.

سرویس کردن موتور فن کویل

روغن کاری

موتورها باید حداقل سالی یک بار روغن کاری شوند. البته موتور بعضی از انواع فن کویل نیازمند روغن کاری نیست.(توجه داشته باشید که روغن کاری بیش از حد نیز از عمر موتور می‌کاهد).

برای روغن کاری موتورهایی که دارای درپوش زهکشی هستند، ابتدا درپوش را برداشته و موتور را به مدت ۲۰ دقیقه روشن کنید.

سپس داخل آن گریس بریزید و گریس خارج شده از آن را تمیز نمایید و درپوش را سرجایش قرار دهید.

موتورهای مجهز به مجاری روغن کاری را باید با روغن غیر دترجنت وزن ۲۰ روغن کاری نمایید.(تعداد دفعات مورد نیاز روغن کاری به شرایط عملکرد موتور بستگی دارد. به‌عنوان مثال دستگاه‌هایی که مدت زمان زیادی در شبانه روز روشن هستند یا آن هایی که در محیط های کثیف و پر از گرد و غبار کار می کنند، نیاز بیشتری به رسیدگی دارند)

تعویض موتور

در صورتی که موتور نیازمند سرویسی گسترده تر از روغن کاری باشد، باید آن را از فن کویل جدا نمود تا سرویس کردن آن راحت تر شود.

در مواردی که سرویس کامل هم باعث رفع اشکال نشود، باید موتور تعویض گردد.

سرویس کردن تسمه موتور و دمنده

هر چند وقت یکبار بررسی کنید که آیا خوردگی و یا پارگی روی تسمه موتور فن کویل دیده می‌شود یا نه. پیچ‌های توپی دمنده و پیچ‌های اتصال شفت به یاتاقان نیز باید هر چند وقت یک بار بررسی و در صورت نیاز، سفت شوند.

کدام برند فن کویل بهتر است؟

هنگام خرید و یا مراجعه به سایت های فروشگاهی با انواع برند فن کویل مواجه خواهید شد.

البته تمام فن کویل ‌های موجود در بازار عملکرد مشابه ای دارند، اما از لحاظ کیفیت یکسان نبوده و هرکدام سطح کیفی و قدرت بازدهی مختلفی دارند. پیشنهاد ما به شما این است که علاوه بر نوع برند، به مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش، میزان مصرف انرژی، قیمت نهایی، در دسترس بودن قطعات و دسترسی به مراکز خدمات و سرویس دهی نیز توجه کنید.

خرید اینترنتی با گارانتی اصلی

تمامی تجهیزات تهویه مطبوع و انواع فن کویل معرفی شده در سایت فروشگاهی ماناست از بهترین برندهای موجود در بازار ایران می‌باشند که با گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش ارائه گردیده است. 

تیم فنی و مهندسی ماناست، جهت تامین آسایش و صرفه جویی در وقت و هزینه شما عزیزان، علاوه بر فروش اینترنتی و تحویل سریع محصولات، در زمینه مشاوره، طراحی، نظارت، نصب و راه اندازی انواع پروژه های ساختمانی نیز فعالیت دارد.

جهت مشاهده پروژه های انجام شده و دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین شما کاربران گرامی می‌توانید نظرات و سوالات خود را برای ما ارسال کنید تا تیم کارشناسان ماناست در کمترین زمان پاسخگوی شما باشند.

آیا خرید فن کویل نیاز محیط شما را برطرف می‌کند؟

در ابتدا باید به این سوال اساسی پاسخ دهید که نیاز ساختمان شما با فن کوئل برطرف می‌شود یا اینکه به سیستم تهویه دیگری نیاز دارید؟

درسته که فن کوئل ها امروزه یکی از پرطرفدارترین سیستم‌هایی تهویه موجود در بازار هستند.

اما این که در چه مکان‌هایی می‌توان از فن کویل استفاده کرد، بستگی به کاربری و شرایط ساختمان دارد و اینگونه نیست که فن کویل برای تمام ساختمان ها مناسب باشد. معمولا از فن کویل ها در ساختمان‌هایی که تعداد بخش یا واحد زیادی دارند مانند برج‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و تجاری استفاده می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که فن کویل ها فقط در ساختمان‌هایی کاربرد دارتد که دارای موتورخانه یا بویلر (برای تامین گرمایش) و سیستم چیلر (برای تامین سرمایش) می‌باشند.

ضرورت تعیین ظرفیت فن کویل

محاسبه ظرفیت فن کویل کاری زمان بر و درعین حال ضروری است و فاکتورهای زیادی در تعیین آن دخیل هستند.

برای محاسبه دقیق ظرفیت فن کویل به اطلاعات ضروری همچون “میزان هوادهی مورد نیاز” و “ظرفیت حرارتی” و “ظرفیت برودتی” فضا و همچنین “ارتفاع از سطح دریا” نیاز دارید. ظرفیت فن کوئل ها به دو روش مهندسی و سرانگشتی محاسبه می‌شود که در مقاله ای جداگانه حتما به بررسی مفصل درخصوص نحوه محاسبه ظرفیت فن کویل ها خواهیم پرداخت.

اگر قصد خرید فن کویل را دارید و درخصصوص تعیین ظرفیت مناسب فن کوئل تردید دارید، پیشنهاد می‌کنیم با تیم فنی و مهندسی ماناست تماس بگیرید. چراکه مهندسین ماناست با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه نصب و راه‌اندازی انواع پروژه‌های ساختمانی و تهویه مطبوع به خوبی می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

کدام نوع فن کویل برای محیط شما مناسب است؟

انواع فن کویل موجود در بازار

فن کویل ها در 6 مدل:

زمینی (روبرو زن، بالازن و مورب زن)، سقفی (توکار و روکار)، کاستی (یک‌طرفه و چهارطرفه)، کانالی، دیواری و ایستاده تولید و عرضه می‌گردند که هرکدام مکان نصب متفاوتی داشته و برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند.

به‌عنوان مثال اگر شما قصد خرید فن کویل برای یک ساختمان قدیمی را دارید که در آن امکان ایجاد سقف کاذب وجود ندارد، خرید فن کویل، زمینی بهترین انتخاب برایتان است. یا در مثال دیگر فن کوئل های کاستی چهارطرفه، همانطور که از نامشان پیداست از چهارجهت هوا را پخش می‌کنند و بهترین انتخاب برای سالن‌های همایش و ساختمان‌های بزرگ اداری می‌باشند.

از طرف دیگر فن کویل کانالی به دلیل سروصدای زیاد فن‌ها و حجم هوادهی بالایی که دارند، برای کاربری‌های مسکونی مناسب نیست و بیشتر برای استفاده در راهروی ساختمان‌های تجاری، لابی‌ هتل‌ها و مکان‌هایی که ارتفاع کف تا سقف زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توجه به دو بخش اصلی هنگام خرید فن کویل

فن:

یکی از نکات مهم درخصوص تهیه فن کویل باکیفیت توجه به فن سانتریفیوژ دستگاه می‌باشد.اگر فن از نوع فلزی باشد، حجم هوادهی مورد نیاز فن کوئل بهتر تامین خواهد شد.

البته فن‌هایی که از جنس مواد پلی آمید مرغوب هستند هم کیفیت خوبی دارند و هم قیمت ارزان‌تری دارند.

کویل:

کویل معمولا از جنس لوله‌های مسی با فین‌های آلومینیومی ساخته می‌شود.تفاوت کویل‌ها به نحوه قرار گرفتن لوله‌ها، تعداد ردیف لوله‌ها، پوشش های حفاظتی روی فین‌ها، جنس لوله‌ها، تعداد فین‌ها در واحد طول و شکل موجی آن ها مربوط می‌شود.

خرید فن کویل دولوله‌ای یا چهارلوله‌ای؟

فن کویل دولوله ای بهتر است یا چهارلوله ای؟

اگر قصدتان از خرید فن کویل این است که درجه حرارت جداگانه‌ای را برای هر اتاق در نظر بگیرید و یک محیط را سرد و دیگری را گرم کنید؛ حتما باید از فن کوئل ‌های چهار لوله‌ای استفاده کنید تا از دو لوله برای ورود آب گرم و سرد و از دو لوله‌ی دیگر برای خروج این آب استفاده شود. مدل‌های دو لوله‌ای تنها قابلیت سرمایش یا گرمایش را خواهند داشت و نمی‌توانید هر دو قابلیت سرمایش و گرمایش را به‌طور همزمان استفاده کنید.

 سایر نکات برای خرید فن کویل

نکاتی که هنگام خرید فن کویل ها باید رعایت شود.

فشار کاری:

به خاطر بسپارید که در ساختمان‌هایی با بیشتر از 15 طبقه، فشار آب درون کویل بیش از 6 بار خواهد بود. پس اگر قصد خرید فن کویل، برای برج‌های بلند مرتبه را دارید، به موضوع مهم فشار آب درون کویل توجه ویژه‌ای کنید.

جنس بدنه:

در هنگام تهیه یک فن کویل باکیفیت به جنس بدنه دقت داشته باشید تا از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

همچنین بهتر است بدنه فن کوئل یکپارچه باشد تا در طول زمان از ایجاد لرزش و صدا بین بخش‌های مختلف بدنه جلوگیری شود.

موتور:

الکتروموتورها در انواع سه دور و حداکثر ۸ دور روی فن کوئل ها قابل نصب می‌باشند.

اگر آسایش محیط برایتان اهمیت زیادی دارد، حتما هنگام خرید فن کویل توجه کنید که موتور دستگاه چند دور باشد و بلبرینگ های بسیار مطمئنی داشته باشد تا صدای کارکرد دستگاه کمتر از 35 دسیبل باشد.

زیبایی دستگاه:

طراحی و زیبایی ظاهری فن کوئل خصوصا فن کویل زمینی و دیواری نکته بسیار مهمی است،

چراکه این فن کویل ها جزو یکی از اجزاء داخلی ساختمان شما خواهند بود.

 گارانتی و خدمات پس از فروش:

توجه به‌مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز جزو مهمترین نکات برای تهیه یک فن کویل باکیفیت می‌باشند.

آشنایی با مزایای فن کویل ها

فن کویل ها مزایای زیادی دارند. در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

تامین سرمایش و گرمایش:

اصلی‌ترین دلیل محبوبیت فن کویل ها، تامین همزمان سرمایش و گرمایش به‌کمک یک وسیله است.

با خرید کمک فن کوئل، دیگر نیاز به تجهیزات گرمازا و سرمازا نخواهید داشت و فقط با یک وسیله می‌توانید هوای محیط تان را به درجه مطلوب و دلخواه برسانید.

حذف کانال کشی:

یکی دیگر از مزایای استفاده از فن کوئل ها، حذف کانال کشی است. البته به‌جز فن کویل کانالی که نیاز به کانال کشی دارد.

اشغال فضای کم تر و مقرون به صرفه:

در مقایسه با سیستم‌های حرارت مرکزی، هواسازها و سیستم‌های کانالی هزینه نصب و راه اندازی فن کویل ‌ها، بسیار کم‌تر است.

برای راه اندازی سیستم فن کویل تنها لازم است ۲ لوله آب رفت و برگشت به آن لوله کشی شود.به‌همین دلیل فضای کمتری از محیط را اشغال می‌کنند.

تنوع بالا:

فن کویل، ‌ها به خاطر تنوع و ظرفیت بالایی که دارند، به صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه کمک می‌کنند.

سطح صدای پایین:

اکثر فن کویل ها صدای کمی دارند و بدون ایجاد مزاحمت برای ساکنین هوای مطبوعی را تامین می‌کند.

توزیع یکنواخت دما در محیط :

فن کویل برای توزیع دما از فن استفاده می‌کنند و با کمک ایجاد جریان باد، هوا را به تمام نقاط توزیع کرده و به سرعت دما را در بخش‌های مختلف اتاق توزیع می‌نماید.

آشنایی با معایب فن کویل ها

با معایب فن کویل ها آشنا شوید.

هزینه تعمیرات و نگهداری نسبتا بالا:

معمولا تعداد فن کویل های به کار رفته در ساختمان ها بالا می‌باشد و به‌همین دلیل هزینه تعمیرات و تعداد خرابی فن کویل ها در ساختمان بالا است.از طرفی فن کویل ها باید سالانه سرویس شوند که این مسئله به هزینه های جانبی نیاز دارد.

عدم تامین هوای تازه:

اصول کار فن کویل ها این گونه است که هوای داخل اتاق را مطبوع کرده و مجددا همان هوا را به اتاق پرتاب می‌کنند.اما طبق استانداردها، باید هوای تازه برای ساکنین تامین شود تا اکسیژن داخل ساختمان فراهم شود و  آلودگی های محیط خارج شوند.

به همین دلیل ساختمان های برای تامین هوای تازه به سیستم های کمکی هوای تازه نیاز دارند. ناگفته نماند که برخی از شرکت‌های سازنده فن کویل این مشکل را با تعبیه دریچه هوای تازه حل کرده‌اند تا به کمک آن هوای تازه داخل اتاق تامین شود.

 آیا فن کویل های ایرانی با کیفیت هستند؟

بهترین مارک فن کویل در بازار

نزدیک به نیم قرن از تولید فن کویل در کشورمان می‌گذرد.شرکت‌های زیادی در داخل کشور وجود دارند که طی سال‌ها تجربه توانسته‌اند محصولات باکیفیتی را به بازار عرضه کنند که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند. به‌طوریکه برخی از فن کویل های ایرانی از لحاظ عملکرد، هیچ‌گونه تفاوتی با نمونه‌های مشابه خارجی ندارند و حتی از نظر کیفیت قطعات و طول عمر دستگاه با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند.