سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

گرمایش از کف برقی

3.7/5 - (4 امتیاز)

گرمایش از کف برقی

گرمایش از کف برقی مانند گرمایش از کف آبی است که در ” مقاله صفر تا صد گرمایش از کف ” به صورت مبسوط توضیحات کاملی داده ایم ولی با تفاوت هایی که در ذیل مقاله به آنها می پردازیم .

گرمایش از کف برقی

از نظر عملکرد تفاوت هایی بین سیستم گرمایش از کف برقی و آبی وجود دارد که در این قسمت به آن ها می پردازیم.

روش گرمایش در این سیستم برقی در دو حالت صورت می گیرد :

  1. گرمایش از کف با فیلم حرارتی

 

در این مدل یک لایه فیلم حرارتی که ضخامت آن بسیار نازک (0.4 میلی متر) است، زیرِفرش نصب می شود و با اتصال به برق شهر باعث گرم شدن کف ساختمان می شود.

جنس این فیلم حرارتی بسیار نازک و از فیبر کربن کریستال است که در ابعاد مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

جهت تماس و دریافت خدمات تماس بگیرید: 02177959046

2. گرمایش با وایرها و کابل های حرارتی

 

در این روش کابل های حرارتی و وایرها است که در بازار وجود دارد و نصب این کابل ها در زیر کفِ تمام شده، باعث گرم شدن کف ساختمان می شود.

این کابل های حرارتی باید روی یک رول پلیمری نصب و این رول در زیر کف پهن شود. جهت خرید تجهیزات گرمایش از کف با کارشناسان ماناست تماس بگیرید.

این نوع از کابل های حرارتی که در گرمایش از کف برقی مورد استفاده قرار می گیرد، در هر متر، 20 وات گرما تولید می‌کند.

به عنوان مثال برای یک فضای 10 متر مربعی، باید 60 متر طول از این کابل را در زیر کف نصب نماییم. توان مصرفی این 60 متر کابل حدود 1200 وات در ساعت است.

جهت تماس و دریافت خدمات تماس بگیرید: 02177959046

مقایسه گرمایش از کف آبی و برقی

گرمایش از کف برقی گرمایش از کف آبی
نقاط ضعف نقاط قوت نقاط ضعف نقاط قوت
نصب و اجرا سریع زمان نصب برای یک واحد 100 متری 3 روز
گرمایش سریع زمان گرم کردن محیط 48 ساعت
بدون نیاز به تاسیسات زیر بنایی نیاز به پکیج یا موتورخانه، لوله کشی و …
ضخامت بسیار کم ضخامت مورد نیاز 10 سانت از کف
مصرف برق برای هر متر مربع 120 وات (برای واحد 100 متری ، 12 کیلووات) هزینه راه بری بسیار ارزان و بهینه

مقاله مرتبط: پکیج مناسب برای گرمایش از کف

جدول مقایسه گرمایش از کف برقی از نظر هزینه برق مصرفی :

جهت تماس و دریافت خدمات تماس بگیرید: 02177959046

گرمایش از کف برقی زیر فرش

گرمایش از کف برقی زیر فرش همان سیستم‌های جدیپ گرمایش از کف برقی است. این نوع کابل حرارتی یکی از سیستم‌های گرمایشی می‌باشد که برای گرم کردن فضای خانه و کف اتاق‌ها از آن استفاده می‌کنند. بدون شک راه رفتن در اتاقی که کف آن سرد است کار دشواری خواهد بود. از این رو در فصل‌های سرد با استفاده از سیستم گرمایش از کف می‌توانید با گرم کردن کف، در خانه به راحتی راه بروید. این سیستم‌های پیشرفته توسط کابل حرارتی طی پروسه انتقال گرما خانه را گرم می‌کنند.

 البته کفپوش به کار برده شده در این سیستم‌ها نیز تاثیر بسیار زیادی روی تولید گرمای آنها دارد. در واقع در برابر انقباض و انبساط حرارتی می‌توانند مقاومت بالایی از خود نشان دهند. این سیستم‌های گرمایش از کف نسل جدیدی از سیستم‌های گرمازا هستند که عملکرد بهتری دارند. به کارگیری این سیستم‌ها دارای مزایای بسیار زیادی است که مهمترین آنها کاهش هزینه‌ها خواهد بود.

این سیستم‌ها در ساختمان‌های نوساز رایج است. چه بسا اینکه در ساختمان‌های قدیمی نیز سیستم گرمازایآقدیمی را به این سیستم‌های جدید تغییر می‌دهند. کیفیت گرمازایی و افزایش دمای خانه توسط این سیستم‌ها باعث محبوبیت آنها می‌شود. حال عملکرد این سیستم‌ها به گونه‌ای است که در کف، لوله‌هایی تمام سطح ساختمان را در بر می‌گیرند. در نتیجه آب گرم داخل این لوله‌ها جریان پیدا می‌کند.

حرارتی که تحت تاثیر این جریان ایجاد می‌شود به صورت یکنواخت تمام سطح اتاق را در بر می‌گیرد. این لوله‌ها ترکیبی از پلیمر و فلزات هستند که بدون شک کیفیت آنها روی مقاومت و طول عمر لوله تاثیر دارد. حال برای پوشش فضای خالی بین این لوله‌ها باید از چسب‌های مخصوصی استفاده کنید. دمای آب گرم این لوله‌ها نیز حدود ۵۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و این گرما توسط موتورخانه یا پنل‌های خورشیدی به تولید می‌رسد.

مقاله مرتبط: انواع فن کویل

قیمت گرمایش از کف برقی

در رابطه با سیستم‌های گرمایش از کف برقی یکی از نکات مهم هزینه آنها است. بدون شک برای خرید کابل حرارتی و استفاده از سیستم‌های گرمایش از کف برقی باید به قیمت آنها توجه داشته باشید. بهترین روش برای گرم کردن سریع فضای خانه بدون استفاده از پکیج یا هر وسیله حرارتی استفاده از این سیستم‌های الکتریکی است.

حال این سیستم‌ها در تمامی ساختمان‌ها قابل استفاده هستند. قیمت گرمایش از کف برقی یکی از نکات مهمی است که باید به بررسی آنها پرداخت. حال قیمت این کابل‌های گرمایشی که به منظور گرم کردن کف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسته به چند فاکتور مهم تعیین می‌شود.

کیفیت کابل‌های گرمایشی یکی از نکات مهم تاثیرگذار روی قیمت گرمایش از کف برقی است. بدون شک هر چقدر کیفیت این کابل‌های گرمایشی بیشتر باشد عملکرد بهتری نیز برای ایجاد گرمای فضای ساختمان دارند. حال کیفیت نیز بسته به برند متفاوت خواهد بود. معمولاً شرکت‌های تولید کننده معتبر این کابل‌ها را با کیفیت فوق العاده عالی و با رعایت استانداردها به تولید می‌رسانند. از این رو با بهره‌مندی از تکنولوژی روز و به کارگیری استانداردها کابل‌های فوق العاده با کیفیت به تولید می‌رسد.

در این سیستم‌ها از ترموستات استفاده می‌کنند که برای گرم کردن آب است. حال نوع ترموستات دیجیتال و آنالوگی که برای این سیستم به کار می‌رود روی قیمت گرمایش از کف برقی تاثیر می‌گذارد.

بدون شک ترموستات‌های دیجیتال و پیشرفته عملکرد بهتری دارند. چه بسا اینکه قدرت گرمایش این ترموستات‌ها نسبت به ترموستات‌های آنالوگ بیشتر است معمولاً در سیستم‌های پیشرفته و نسل جدید  استفاده می‌شوند. بدون شک ترموستات‌های دیجیتالی به سبب پیشرفته بودن، قیمت بالاتری خواهند داشت.

نوع عایق و میزان ضخامت آن نیز از عوامل تاثیرگذار روی قیمت این سیستم‌های گرمایشی است. در واقع برای این سیستم‌ها از عایق‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که در ضخامت‌های متنوعی هستند.

مقاله مرتبط: منبع آبگرم 

خرید گرمایش از کف برقی

سیستم گرمایش از کف برقی به عنوان یک سیستم پیشرفته امروزه در ساختمان‌های پیشرفته و مدرن اجرا می‌شود. حال هنگام خرید این سیستم‌ها باید نکات مهمی مورد بررسی قرار بگیرد. بدون شک نصب راحت و بسیار سریع از مهم‌ترین عوامل خرید گرمایش از کف برقی است. چه بسا اینکه این سیستم‌ها مقرون به صرفه‌تر هستند و به سبب دسترسی به انرژی الکتریکی استفاده از آنها راحت‌تر خواهد بود. حال هنگام خرید گرمایش از کف برقی چند پارامتر مهم را مورد بررسی قرار دهید.

شما افرادی که قصد خرید سیستم‌های گرمایش کف برقی دارید، باید به منبع انرژی آن توجه داشته باشید. این سیستم‌ها برای تولید گرما از انرژی الکتریکی استفاده می‌کنند. پس برای مکان‌هایی که در آنجا گاز وجود ندارد، به کارگیری این سیستم‌ها توصیه نمی‌شود.

گرمایش از کف برقی در دو نوع گرمایش داخل کف و بتن و فیلم‌های حرارتی روی سطح به تولید می‌رسند. از این رو به تناسب عملکرد و قدرت گرمازایی هر یک بهتر است یکی از بهترین انواع سیستم‌های گرمایشی را انتخاب کنید.

به برند توجه داشته باشید، هم اکنون برندهای متنوعی از این سیستم‌های گرمایشی در بازار وجود دارد. بدون شک کیفیت عملکرد سیستم‌های گرمایش تولید شرکت‌های معتبر کیفیت و عملکرد بهتری خواهند داشت.

به چگونگی اجرا، نصب و راه‌اندازی هر یک از سیستم‌های گرمایش برقی نیز توجه داشته باشید. این سیستم‌ها دارای انواع مختلفی هستند که اجرا، تنظیم و راه‌اندازی هر یک با دیگری متفاوت است. جدا از عملکرد بهتر با در نظر قرار دادن این پارامترها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

هزینه‌های خرید و نصب این سیستم‌های گرمایش از کف الکتریکی را نیز مورد توجه قرار دهید. بدون شک هر یک از برند و مدل‌های مختلف این سیستم‌ها دارای هزینه خرید و نصب متفاوتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سیستم گرمایش از کف برقی

سیستم گرمایش از کف برقی یک نوع سیستم جدید و پیشرفته‌ای است که از آن برای گرمایش کف اتاق و محیط خانه استفاده می‌کنند. این سیستم‌های پیشرفته هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند و چه بسا اینکه قدرت بسیار بالایی برای ایجاد گرما دارند. به کارگیری این سیستم در تمامی کف‌هایی نظیر سرامیک، سنگ، چوب و غیره امکان‌پذیر است. حال در ساختمان‌های قدیمی می‌توان سیستم گرمایش از کف برقی را جایگزین سیستم‌های گرمازای قدیمی کرد.

 چرا که با تولید گرمای یکنواخت و مطبوع که با رطوبت نسبی همراه است، تمام فضای خانه به صورت یکنواخت گرم می‌شوند. این نوع گرمایش کف توسط کابل‌های حرارتی به وجود می‌آید که این کابل‌ها خاصیت گرمایی دارند. این کابل‌ها با خاصیت گرمایی پس از اینکه الکتریسیته از آنها عبور کند، گرم می‌شوند. گرمایش کف برقی دارای انواع مختلفی است. این سیستم‌های جدید را به اشکال مختلفی اجرا می‌کنند که هر یک مزایایی دارند.

بیشتر بخوانید: گرمکن آب استخر 

گرمایش داخل کف و بتن

یکی از سیستم‌های گرمایش کف الکتریکی گرمایش داخل کف و بتن است. در این نوع سیستم‌های گرمایشی کابل حرارتی و فیلم حرارتی در داخل بتن و زیر کف قرار می‌گیرد. حال در این سیستم‌ها گرمایی که به وجود می‌آید باعث گرم شدن بتن کف می‌شود. در نتیجه این گرما به تمامی سطح و کفپوش انتقال یافته و دمای محیط را افزایش می‌دهد.

گرمایش حرارتی روی سطح

از سیستم‌های پیشرفته به کار برده شده برای گرمای منزل می‌توان به فیلم‌های حرارتی روی سطح اشاره کرد. در این سیستم‌ها از سیم‌های بسیار نازکی استفاده می‌شود و صفحات آنها نیز زیر کفپوش قرار می‌گیرد. حال در این سیستم‌ها گرما مستقیماً با کفپوش در تماس است. قطعاً نصب چنین سیستم‌هایی راحت‌تر خواهد بود، چه بسا اینکه به صورت گلیم فرش به تولید می‌رسند.

نتیجه گیری :

  1. با توجه به جدول بالا که در آن گرمایش از کف آبی و گرمایش از کف برقی را مقایسه کرده ایم، گرمایش از کف برقی بخاطر گران بودن قیمت برق نسبت به گاز مقرون به صرفه نیست و در جاهایی که گاز وجود دارد گرمایش از کف آبی پیشنهاد می شود.
  2. با توجه به مساوی بودن هزینه گرمایش از کف آبی (با پکیج) و گرمایش از کف برقی (حدود متر مربعی 400 هزار تومان) این دو سیستم هیچ برتری و مزیتی نسبت به یکدیگر ندارد.
  3. اگر تعرفه بهای برق را به طور متوسط برای هر کیلو وات 50 تومان در نظر بگیریم، بهای قبض برق برای این سیستم گرمایشی در مدت 30 روز حدود 3.000.000 تومان منظور می شود.

این درصورتی است که در گرمایش از کف آبی بهای گاز مصرفی 95 درصد کمتر، یعنی حدود 150.000 تومان به حساب می آید.

2 دیدگاه در “گرمایش از کف برقی

  1. آبگرمکن های برقی آراتا در گرمایش از کف گفت:

    گرامی محاسبات هزینه مصرف برق رو غلط انجام دادید.

    1. ماناست گفت:

      پاسخ صحیح تری دارید بفرمایید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من