سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

نصب موتورخانه در تهران و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

Rate this post

برای دریافت مشاوره جهت خدمات نصب موتورخانه در تهران با همکاران ما در مجموعه ماناست با شماره  02177959046 تماس بگیرید و یا اینکه اگر قصد دارید اطلاعات جامعی در مورد فرآیند نصب موتورخانه داشته باشید در ادامه این مطلب از وبلاگ ماناست با ما همراه شوید.

مزایای دریافت خدمات نصب موتورخانه در تهران از ماناست

مجموعه ماناست برای ارائه خدمات نصب موتورخانه در تهران همواره تلاش می کند تا با ایجاد نکات مثبت، تجربه بسیار خوبی برای مشتریان خود به یادگار بگذارد. در زیر به تعدادی از این مزایا اشاره کرده ایم.

  • بهترین قیمت متناسب با کیفیت
  • تحویل پروژه در سریع ترین زمان
  • تحویل پروژه سر وقت و طبق توافق
  • استفاده از قطعات و تجهیزات اصلی و با کیفیت

نصب موتورخانه در تهران

هزینه راه اندازی موتورخانه در تهران

نصب موتورخانه در تهران با توجه به نوع خدمات و کیفیت تجهیزاتی که در راه اندازی آن به کار گرفته می شود دارای مقادیر گوناگونی خواهد بود. اما بهترین راه برای تخمین دقیق این هزینه تماس با کارشناسان ما در ماناست است. تنها کافیست با گوشی موبایل خود روی شماره تماس زیر کلیک کنید.

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

مراحل خدمات نصب موتورخانه در تهران

موتورخانه در حقیقت مرکز واحد گرمایش یک ساختمان است. این واحد می تواند گرمای ایجاد شده در درون خود را به بخش های مختلف ساختمان منتقل کند. میزان این گرما نیز با استفاده از روش های مختلف بصورت هوشمند یا دستی قابل کنترل خواهد بود. در زیر بصورت کاملا خلاصه مراحل خدمات نصب موتورخانه در تهران که توسط مجموعه ماناست ارائه می شود را شرح داده ایم.

بیشتر بخوانید: گرمایش گلخانه 

نصب دیگ آب گرم

نصب دیگ یکی از مراحل اولیه ای است که در خدمات نصب موتورخانه در تهران توسط مجموعه ماناست ارائه می شود. در این مرحله بنا به شرایط ساختمان و فضای موتورخانه متخصصین تصمیم می گیرند که از دیگ چدنی و یا فولادی برای پروژه شما بهره گرفته شود. استفاده از دیگ چدنی و یا دیگ فولادی به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در زیر با بررسی ویژگی های هر یک اطلاعات کافی را در این باره ارائه خواهیم کرد.

دیگ های چدنی داری دو پره جلویی و عقبی هستند که قطعه به نام اورينگ وظیفه آب بندی پره ها را بر عهده دارد. این نوع از دیگ ها معمولا عمر بیشتری دارند و در صورت خرابی نیز می توان پره ای که برای آن مشکل به وجود آمده را تعویض کرد و نیازی به تعمیر کل دیگ نیست. اما عمده مشکل این نوع از دیگ ها فشار کاری پایین است.

دیگ های فولادی متناسب با ظرفیت گرمایی مورد نیاز برای موتورخانه یکپارچه ساخته می شوند. این نوع از دیگ ها دارای دو نوع قایرتیوب و واترتیوب هستند.

توجه داشته باشید از آنجایی که دیگ های فولادی بصورت یکپارچه ساخته می شوند و پس از آن به فضای تعبیه شده در موتورخانه انتقال می یابند. پس به همین دلیل پیش از انتخاب این نوع دیگ باید چگونگی ورود دیگ به محل موتورخانه مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان از آن استفاده شود. اما دیگ های چدنی دارای شکل پره ای هستند و به راحتی می توان آنها را به مکان مورد نظر منتقل کرد.

نصب موتورخانه در تهران

نصب دیگ آب گرم

ساخت فونداسیون دیگ موتورخانه

پس از انتخاب دیگ مورد نیاز برای موتورخانه، اقدام به ساخت فونداسیون برای این دیگ خواهد شد. پیشنهاد می شوند که فونداسیون دیگ به اندازه 10 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. این مکان باید کاملا تراز بوده و مستحکم باشد تا بتواند وزن بالای دیگ  و ارتعاشات احتمالی آن را تحمل کند.

نصب، راه اندازی و بررسی مشعل موتورخانه

مشعل صنعتی، وظیفه روشن کردن و گرم نمودن آب درون دیگ موتورخانه را بر عهده دارد. انواع مختلفی از مشعل ها وجود دارند که در زیر به آنها اشاره کرده ایم. البته دیگ هایی نیز وجود دارند که مشعل همراه با آنها ساخته و ارائه می شود.

  1. گازی
  2. گازوئیلی
  3. دوگانه سوز
  4. اتمسفریک
  5. فن دار

انتخاب نوع و برند مشعل و به کارگیری آن توسط نیروی متخصص در ماناست انجام خواهد شد. در این صورت شما بهترین راندمان کاری از این دستگاه را دارید. برای نصب مشعل نیروی متخصص آن را در محل خود قرار داده و محکم می کند. سپس سیستم سوخت رسان به آن متصل شده و اتصالات الکتریکی نیز برقرار می شود. یکی از نکات مهم در این مرحله قرار دادن صحیح مدارات الکتریکی است که دارای فاصله کافی از محل گرما باشد.

فاکتورهای زیر در انتخاب نوع و برند مشعل اهمیت بالایی دارند و متخصصین ماناست بر اساس آنها بهترین انتخاب را خواهند داشت.

  1. ظرفیت گرمایی مورد نیاز برای دیگ
  2. نوع سوخت موتورخانه
  3. راندمان مشعل مورد استفاده
  4. میزان افت فشار در محفظه احتراق دیگ

محصول مرتبط: انواع منبع آبگرم

نصب  سیستم دودکش در موتورخانه

سیستم دودکش یکی دیگر از موارد مهم در نصب موتورخانه به شمار می آید. این سیستم کمک می کند تا دوده ها و بطورکلی حاصل فرآیند احتراق از فضای داخلی موتورخانه خارج شود. سیستم دودکش به نوعی از گرم شدن بیش از حد دیواره ها نیز جلوگیری می کند. لوله رابط، کلاهک دودکش، لوله عمودی دودکش، تنظیم کننده مکش از بخش های تشکیل دهنده این سیستم هستند.

ایجاد کلکتور

فرآیند کاری موتورخانه به این صورت است که ابتدا مقداری آب در درون دیگ حرارت گرفته و گرم می شود. سپس آب گرم شده وارد لوله ها می شود و به دستگاه هایی همچون شوفاژ و غیره که در حقیقت دستگاه های توزیع گرما هستند می رسند. پس از آن هم این آب به درون دیگ باز خواهد گشت. در این میان باید بدانید که وظیفه این انتقال آب به دستگاه ها و برگشت آن به دیگ را کلکتورها انجام می دهند. متخصصین ماناست با بررسی شرایط ساختمان و انجام محاسبات دقیق، در مورد کلکتورها و لوله های مورد نیاز تصمیم می گیرند.

بیشتر بدانید: منبع کویل دار

نصب موتورخانه در تهران

لوله کشی موتورخانه

لوله ها بخش های مختلف سیستم موتورخانه را به یکدیگر متصل می کنند. فرآیند لوله کشی باید بصورت کاملا تمیز و مرتب انجام شود. در این صورت در مصرف انرژی نیز صرفه جویی شده و بیشترین راندمان را خواهید داشت.

در انجام فرآیند لوله کشی ممکن است از وسایلی همچون شیرآلات برای اندازه گیری ها و کنترل سیستم، بست ها و عایق ها برای پایدارسازی سیستم، آویز برای تراز نگه داشتن لوله ها و تجهیزاتی دیگر استفاده شود. پیش از انجام لوله کشی در موتورخانه ساختمان نقشه های دقیقی از آن تهیه می شود و در هنگام پیاده سازی نیز کاملا باید مطابق نقشه پیش رفت. پس از انجام لوله کشی نیز بهتر است کل سیستم مورد هواگیری قرار گیرد.

نصب مخزن انبساط

در سیستم موتورخانه منبع انبساط آب اضافی، ناشی از افزایش حجم آب در اثر گرم شدن را در خود نگه می دارد.البته این آب پس از سرد شدن آب درون دیگ و کاهش حجم آن دوباره به داخل سیستم باز می گردد. مخزن انبساط باز و مخزن انبساط بسته از انواع مخازنی هستند که در موتورخانه از آنها استفاده می شود.

لوله پرکن آب، لوله رفت آب گرم دیگ، لوله برگشت آب گرم دیگ، لوله سر ریزف شیر تخلیه، لوله هواکش نیز از لوله هایی هستند که به منبع انبساط باز متصل می شوند.

اما مخزن انبساط بسته دارای دو نوع بدون واسطه و با واسطه است که نوع با واسطه آن، انواع دیافراگمی و بادکنکی را شامل می شود.

متخصصین ماناست با بررسی شرایط موتورخانه و انجام محاسبات دقیق و پیچیده تعیین می کنند که از چه نوع مخن انبساطی باید در سیستم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: فن کویل چیست؟

پیدا کردن نشتی های احتمالی

این مرحله در حقیقت برای افزایش راندمان موتورخانه و کاهش تلفات سیستم طراحی شده است. در این مرحله شیرهای خروجی از موتورخانه بسته می شوند و سپس با پر کردن دیگ و لوله های ارتباطی و انجام هواگیری نشتی های سیستم مشخص خواهند شد. پس از آن هم نشتی ها رفع شده و موتورخانه به بهترین شکل آماده بهره برداری است. انجام آزمایشات مربوط به این مرحله باید کاملا با دقت انجام شود و دارای شرایط خاصی است.

راه اندازی سیستم موتورخانه

راه اندازی سیستم موتورخانه

راه اندازی سیستم موتورخانه

در مرحله آخر متخصصین ماناست برای بررسی پایداری و درست کار کردن سیستم با استفاده از نشان دهنده ها و تجهیزات اندازه گیری عملکرد دستگاه های مختلف موتورخانه را مورد بررسی قرار می دهند. در صورت درست کار کردن همه دستگاه ها در این سیستم خیال ما و شما از انجام پروژه راحت خواهد شد و باید منتظر دوره های سرویس موتورخانه بود.

توجه داشته باشید که در مجموعه ماناست خدمات تعمیرات موتورخانه در تهران نیز ارائه می شود و در صورت نیاز برای مشاوره تنها کافیست با شماره های ما تماس بگیرید.

مجموعه ماناست با همکاری بهترین متخصصین و دارا بودن بروزترین تجهیزات، آماده ارئه خدمات نصب موتورخانه در تهران و شهرهای اطراف است و شما می توانید برای دریافت مشاوره و تخمین هزینه های آن با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من