سوالی دارید؟   ۰۹۱۹۳۰۱۵۰۴۱

در مورد تاسیسات ساختمان بیشتر بدانیم

4.2/5 - (16 امتیاز)

تاسیسات ساختمان جنبه بنیادین آسایش و راحتی ما برای کسب یک زندگی راحت در تمام طول سال است. تاثیرات تاسیسات ساختمانی به حدی در زندگی ما زیاد است که نمی توانیم شناخت آنها را نادیده بگیریم. از دوران کهن تاریخ چند هزارساله تا به امروز تاسیسات ساختمانی همراه ما بوده اند و به مرور زمان دستخوش تغییرات و بهبود شده اند.

تهویه مطبوع ساختمان از بادگیر به چیلر تراکمی، کولر آبی، کولر گازی، و گرمایش از کف ساختمان از شومینه و آتشدان های سنگی به بخاری گازی، جت هیتر، دیگ موتورخانه، رادیاتور، گرمایش از کف و مواردی از این قبیل تغییر ماهیت داده اند. حتی استخر هم به واسطه تجهیزات تاسیساتی استخر کاملا بروز شده است. در این مطلب قصد داریم به برخی از مهم ترین ویژگی های تاسیساتی دستی ببریم تا اطلاعات عمومی مناسبی در این زمینه کسب نماییم. با ماناست در ادامه همراه باشید.

گرمایش

عامل اصلی برای آسایش ما در روزهای سرد که همیشه دغدغه مشتریان برای خرید ملزومات تاسیساتی است. سوالاتی از قبیل:

  • کدام پکیج را بخرم؟!…. یا بهترین پکیج دیواری را چگونه بشناسیم؟
  • موتورخانه با رادیاتور بهتر است یا از فن کویل برای گرمایش بهره ببرم؟
  • جت هیتر برقی تا چه حد برای فضای کارگاه من جوابگوست؟
  • کدام سیستم گرمایشی برای خانه مناسب است؟

بیشتر این موارد یک خریدار ملزومات تاسیساتی را گیج یا بعضا گمراه می کند. لذا قصد داریم که توضیحات نسبتاً ساده ای برای مواردی مشابه سوالات بالا در ارتباط با تجهیزات و تاسیسات ساختمان بیان کنیم.

مقاله مرتبط: تفاوت اواپراتور با کندانسور 

موتورخانه چیست؟

سیستم گرمایش مرکزی ساختمانی جز موارد تاسیسات ساختمان می‌باشد که برای خودش یک فضای مستقل در ساختمان است و تمام ملزومات مربوط به این بخش اعم از مشعل موتورخانه، دیگ چدنی، پمپ سیرکولاتور، ترموستات، مانومتر و منبع آب گرم در این فضا تعبیه می شوند. انتخاب موتورخانه درست بسته به عوامل زیادی همچون دسترسی به گاز و گازوئیل، ظرفیت گرمایشی و بزرگی پروژه، و دسترسی به سرویس دهندگان تجهیزات موتورخانه ای دارد.

موتورخانه چیست - تاسیسات ساختمان

موتورخانه چیست

برای آشنایی با راهنمای خرید منبع آب گرم موتورخانه کلیک کنید.

پکیج دیواری بخرم یا پکیج زمینی؟

موارد زیادی برای خرید پکیج دیواری یا زمینی وجود دارد که دانستن آنها برای گرفتن مشاوره ضروری است. مواردی همچون متراژ ساختمان، استانی که پروژه در آن واقع شده، سیستم گرمایش از کف یا رادیاتور، ساختمان ویلایی یا آپارتمانی جزء چند آیتم کلی برای خرید این محصول هستند. همچنین انتخاب برند پکیج ایرانی و خارجی هم در داشتن یک سیستم گرمایشی منفرد بسیار تاثیرگذار است.

دیگ چدنی یا دیگ فولادی

هر کدام از موارد تجهیزات ساختمانی و یا تاسیسات ساختمان مزیت های خاص خود را دارد. خرید دیگ موتورخانه یک مورد حساس بوده و ملزم به مشاوره دقیق با یک فروشنده ملزومات تاسیساتی دارد. به عنوان مثال دیگ چدنی قابل تعمیر است و برای خرید دیگ فولادی موتورخانه باید به منطقه و آب منطقه ای که از آن استفاده می شود دقت نمود.

جت هیتر برای کارگاه بهتر است یا هیتر تابشی؟

از جت هیتر و هیتر تابشی برای گرمایش فضاهای عمومی، کارگاهی و پرورش دام و طیور بهره می برند. این مورد هم به تامین موارد زیادی همچون: تهویه سوله یا کارگاه، نوع سوخت در دسترس (گاز، گازوئیل و برق)، کاربری فضا اعم از کارگاه مکانیکی، گلخانه، مرغداری (تخم گذار یا پرورش مرغ گوشتی)، رستوارن و کافی شاپ و غیره دارد. اما نکته اصلی انتخاب یکی از 2 مورد فوق می باشد. می دانیم که در رستوران از هیتر تابشی استفاده می کنند، اما برای فضاهای کارگاهی بهتر است با مشورت فروشنده خریداری شود.

سیستم گرمایش از کف بهتر است یا رادیاتور؟

اگه کلی بگیم “گرمایش از کف” به مراتب یک سیستم بهتر و مقرون به صرفه تر و جزء موارد اصلی تجهیزات ساختمانی مدرن و یا تاسیسات ساختمان است، اما خب داشتن چنین سیستمی به یک سری مقدمات نیازمنده. مزیت و بازدهی گرمایش از کف خیلی بیشتر از نصب رادیاتور پنلی یا پره ای است. برای داشتن یک سیستم گرمایش از کف مناسب باید پکیج دیواری یا زمینی مناسب با چنینی سیستمی تهیه شود. اگر تعداد واحدها و متراژ افزایش پیدا کند خرید یک دیگ چدنی موتورخانه مقرون به صرفه تر است. تهیه و خرید هر کدام از موارد فوق ضرورت مشورت با یک فروشنده متخصص را می طلبد.

گرمایش از کف یا رادیاتور - تجهیزات ساختمانی

گرمایش از کف یا رادیاتور

کدام سیستم تهویه مطبوع را انتخاب کنیم؟

تمام سیستم های تهویه مطبوع بکار رفته در تاسیسات ساختمان دارای مزیت های منحصربه فرد خود می باشند و نمی توان یکی را از دیگری بهتر دانست. مانند بسیاری از موارد فوق به نوع کاربری پرويه و دسترسی کارفرما به امکانات بستگی دارد.

مزیت سیستم های تهویه مطبوع چیست؟

  • کولر گازی: راحت ترین سیستم تهویه مطبوع در 20 سال گذشته که در هر فضایی امکان استفاده را دارد. کولر گازی به راحتی در دسترس بوده و می توان در هر نقطه ای از ساختمان نصب کرد.
  • داکت اسپلیت: یک سیستم مرکزی که قابلیت نصب به صورت منفرد در یک آپارتمان، ویلا یا اداره را دارد. ویژگی مهم داکت اسپلیت ظرفیت بالا و توکار بودن آن است که به زیبایی فضا می انجامد.
  • فن کویل: فن کویل یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع که تمیزترین دما را ساخته و در زمستان و تابستان قابل استفاده است. فقط باید تاکید کنیم که این سیستم حداقل به مینی چیلر نیاز دارد. برای فضاهای بزرگتر و متعدد باید چیلر تراکمی یا چیلر جذبی تهیه شود.
  • کولر آبی: متداول ترین سیستم تهویه مطبوع که با توجه به قیمت پایین و اقلیم ایران در بسیاری از استان ها قابل استفاده می باشد. امروزه می توان با یک ترموستات کولر آبی خوب و یک کولر آبی سلولزی تهویه مطبوع خُنک را به ارزان ترین شیوه ممکن در اختیار داشت.

کدام پمپ آب را بخریم؟

پمپ آب را برای کدام یک مصارف خود در نظر دارید؟ تامین فشار آب یا گردش در درون سیکل بسته؟

انواع پمپ ها را می توان به راحتی در فروشگاه های اینترنتی مشاهده یا خرید نمود، اما مشکل این است که نمی دانیم چه پمپی بخریم. تامین فشار پمپ آب خانگی، سیرکولاسیون آب برای گردش آب در موتورخانه یا سیستم گرمایش از کف، پمپ برای پکیج، پمپ تامین فشار برای آبیاری باغ و غیره درکشان می توانند سخت و دشوار باشد که خب هستند. محاسبه پمپ آب خانگی یکی از موارد سخت در خرید پمپ است که باید توسط یک فروشنده متخصص انجام شود.

مقاله مرتبط: پمپ آب چیست

استخر بسازم یا استخر بخرم؟

اصلا کسی وجود دارد که از ایده استخر خانگی بدش بیاید؟ خیر

استخر خانگی همیشه وسوسه کننده و جذاب بوده، بخصوص اینکه در دوران سخت تحمل ویروس کرونا زندگی می کنیم و استخرهای عمومی و ورزشی تعطیل می باشند. تهیه استخر یا جکوزی به دو شیوه امکان پذیر است:

  • ساخت استخر یا جکوزی
  • خرید استخر آماده یا جکوزی آماده

هر دو آیتم بالا به راحتی امکان پذیر بوده و انتخاب آن به دو عامل ساده بستگی دارد:

  • هزینه
  • سلیقه فردی
ساخت استخر یا خرید آن - تجهیزات ساختمانی جدید

ساخت استخر یا خرید آن

برای ساختن یک استخر خانگی به هزینه و وقت بیشتری نیازمند خواهید بود. ساخت یک استخر خانگی می تواند تمام ایده ها و امکان مد نظر شما را فراهم کند و استخر خود را به هر شیوه ای که دوست دارید مدیریت کنید. همچنین  تصفیه استخر و ساخت موتورخانه استخر می تواند بازه قیمتی متوسط تا گرانقیمتی را پوشش دهد. اما بدانیم مه با هزینه بهتر یک استخر کاملا تمیز، مقاوم و زیبا خواهیم داشت.

خرید استخر یا جگوزی هم پر است از ایده های ناب طراحی شده و جنس های متنوع که بازه هزینه ای زیادی را در بر میگیرند. خرید استخر ارزان شامل: استخر بادی، اسختر کامپوزینتی، جکوزی آماده فایبرگلاس و مواردی از این قبیل است. خرید استخر هم بسته به خواسته ها و بودجه ما می تواند ارزان یا گران باشد.

محاسبات استخر

مهم ترین ویژگی خرید استخر یا ساخت استخر به محاسبات گرمایش استخر یا جکوزی، و فیلتراسیون استخر و جکوزی جهت تصفیه آب است که از موارد تجهیزات ساختمانی می‌باشد. هدف ما از داشتن یک استخر خانگی یا جکوزی، تمیز بودن آب است تا از گرفتن هر گونه بیماری پوستی و عروقی جلوگیری کنیم. اصلا دلیل اینکه استخر خانگی می خواهیم این است که با استخرهای بیرون تفاوت زیادی در کیفیت، شفافیت آب، بهداشت و بوی بهتر داشته باشد. خرید فیلتر شنی با کیفیت، راهنمای انتخاب پمپ استخر، خرید مبدل گرمایشی استخر، تجهیزات کاسه استخر و ملزومات تصفیه و گندزدایی نیازمند شدید مشاوره دقیق وتخصصی است.

استخر و جکوزی آماده - تجهیزات ساختمانی مدرن

استخر و جکوزی آماده

چرا ماناست؟

فروشگاه اینترنتی ماناست به عنوان یکی از بسترها جوان و جدید تاسیسات ساختمان، بهترین و کامل ترین مشاوره را ارائه می دهد. در حقیقت دغدغه ماناست راهنمایی خریداران ملزومات تاسیساتی به بهترین و ساده ترین شیوه ممکن است. اگر به فکر خرید انواع  تاسیسات ساختمان همچون: سیستم های گرمایشی، سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی، سیستم های سردخانه، ملزومات استخر و تصفیه آب و غیره هستید، می توانید جت دریافت مشاوره برای خرید بهترین محصول از وب سایت ماناست اقدام نمایید.

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۹۵۹۰۴۶ – ۰۲۱۷۷۹۵۸۱۳۵

4 دیدگاه در “در مورد تاسیسات ساختمان بیشتر بدانیم

  1. ehsani گفت:

    thank you too

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من